Jeg har 2 af disse i mit akvarium. Den ene er ca 1/2 cm og den anden (billedet) er vokset til 3-4 cm i diameter. Den er fjerlet og ligger på sandbunden. I aftenlys (blå lys er den fluoraserende rød og fluoraserende grøn i midten.
Håber en af jer kan fortælle mig hvad det er for en starut
Hilsen
Peter
Vedhæftede filer
Koral 1.jpg (38.88 KiB) Vist 3928 gange
Peter Søgaard, Allerød Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
Anden skrev:Goniastrea, Symphyllia men det ligner mest Lobophyllia eller måske en Wellsophyllia men jeg er mest til Lobophyllia men et bedre foto vil hjælpe lidt.
Absolut ingen af disse , men også misvisende der efterfølgende bliver posted billed af en lobophylia.
Anden skrev:Goniastrea, Symphyllia men det ligner mest Lobophyllia eller måske en Wellsophyllia men jeg er mest til Lobophyllia men et bedre foto vil hjælpe lidt.
Absolut ingen af disse , men også misvisende der efterfølgende bliver posted billed af en lobophylia.
Cynarina Deshayesiana og Acanthophyllia Deshayesiana er det samme i manges øjne, da denne samme koral har været kendt under tre forskellige genus´er, disse to samt Scolymia Vitiensis- men er vist nu endt med at være i sit eget genus altså Acanthophyllia.
Doughnut er også lidt en ligeså bred betegnelse, da de tre førnævnte alle kan falde under denne kategori.
Men ja bla Acanthophyllia bliver populært kaldet doughnutkoral.