Anden skrev:jonas _sandager skrev:Anden skrev:rastachuza skrev:Jeg har opdaget denne, jeg tror det er en anemone og den er jo ganske køn, men er den uønsket i akvariet?
Det er en ball anemone og her hjemme brænder de zoa's og skiver for fuld smader så jeg fjerner dem lige som de andre pest anemoner.
Ja, det er jo så stik imod min erfaring. Tænker at det nok har noget med placeringen at gøre. Jeg har haft et par stykker, og de har siddet i total skygge, og derfor ikke i næeheden af koraller. De har vokset ekstremt langsomt og kun delt sig en enkelt gang. Det er jo en afvejning, men for mig er risikoen værd at løbe for sådan en fin lille sag

Har du haft dem ved en af dine koraller? Eller tæt på andet?
Hvis nej ved du jo ik om de brænder og så er der vel ik rigtig grund til at påstå de ik brænder.
For det første har jeg ikke skrevet, at de ikke brænder. Så vidt jeg ved, brænder alle koraller og anemoner i større eller mindre grad, så det ville jo være direkte tåbeligt at påstå andet.
For det andet kunne du, om du nu gad at bruge de 10 sekunder det tager at læse det indlæg du har quoted, hvilket tilsyneladende er for meget at forlange, læse svaret på dit spørgsmål. Nej, det har jeg ikke. Til gengæld har jeg også forklaret hvad jeg mente med at de var rimeligt uskadelige. Om du vil forholde dig til det, må være op til dig selv. Du kan jo også bare skabe dig, og påstå, at andre har skrevet ting, de ikke har. Så undgår vi også at nuancere tingene...