I forbindelse med mine overvejelser ..

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

I forbindelse med mine overvejelser ..

Indlæg af MoG »

... Som jeg tidligere har nævnt , omkring nedgradering eller helt at lukke ned pga. Manglende tid til at nyde akvariet.. Føler jeg at der skal ske noget for at give det hele et boost! :y
Flere har skrevet både i tråden , pb m.m. At jeg ville fortryde at lukke osv. (Tak for det! :biggrin: ) og jeg er nok kommet til den konklusion at ja, det ville jeg!
Blev også rådet til at jeg evt. Kunne lave lidt om på sten/søjler osv. , så den har jeg gået og grublet lidt over ..

Overvejer at rykke rundt på søjlerne , men egentlig er (og har hele tide været) jeg yderst tilfreds med min nuværende opsætning .. :wink:

Har dog alligevel tanker om at rykke lidt på det , da lidt fornyelse ikke er en dårlig ting! men ville lige høre jeres mening om det ? Om det er helt i skoven og "splitte det ad"? :smart:
Ville rykke den midterste høje søjle helt over til den anden høje søjle ved overløbet og så rykke de lave søjler sammen i højre side af akvariet. Så der frit midt i akvariet .. ?
Andre forslag modtages gerne ..

Smider lige et par billeder ind, som efterhånden er nogle måneder gamle ..
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
Morten
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: I forbindelse med mine overvejelser ..

Indlæg af Anden »

Som du siger høj i den ene side og lav i den anden og så en surge tank over der tommer ud i midten i den frie del, og så evt bare en lille tank med en langsomt flow op og så kun ned hver 15min ca hvis man vil det og ik vil har larmen fra overløb og evt for stort nivoforskel i sump så sker der da også lidt nyt i systemet og det er jo næsten op til en selv hvad det skal koste.
Billede
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ja høj i den ene side og lav i den anden.. Men nu må vi se!
Andre forslag modtages gerne...

Tror dog at jeg afholder mig fra at lave om på selve setup'et, og nøjes med evt. At lave om på stensætningen..
Morten
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
10
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Indlæg af Tutter »

Syntes det ser rigtigt godt ud så det er lidt svært men måske ikke så mange koraller i sandbunden. Kan de ikke komme op på stenene?
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Har du overvejet og omlægge dine 720l til Fish only og droppe sps og lps koraller helt , og evt. hive 1-2 søjler op og lave flere huler til fisk, det kunne blive vildt flot og fedt. :wink:
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af jonas _sandager »

Hey.
Hvis du er gået helt kold i det, og mangler motivation, syntes jeg det er helt fornuftigt at lave noget nyt! Det er vel enten det eller lukke ned? Så er valget jo ikke så svært ;)

Hvis nu det var mig, ville jeg nok kigge mig om efter de aller fedeste akvarier, med ca. de mål, du har at arbejde med, og så finde ud af at lave noget lignende.
Personligt ville jeg nok prøve noget vildt, hvor det virkelig var noget specielt ved stensætningen. Dit akvarie er jo fedt nu, men måske også lidt almindeligt i det. Lav noget "vildt", så tror jeg at du kan finde meget motivation allerede dér :)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Tutter:
Billedet er taget da jeg havde fået nogle koraller hjem.. Så de skulle lige vænnes til lyset og stod placeret på bunden.

Michael : jo det har skam også været overvejet .. Men! Nu har jeg brugt en god slat penge på at få lidt lækkert udstyr, heriblandt min kalkreaktor, så jeg netop kan holde koraller .. Og så vil jeg også sige at til at starte med, var det fiskene der var det interessante , men nu er det korallerne! :biggrin: (når det så ellers ikke lige går ned af bakke! :hehe: ). Tror derfor også at jeg ville komme til at synes det ville se lidt kedeligt ud måske , hvis jeg kørte fish only.. :wink: selvom der er adskillige fisk jeg meget gerne ville eje, som ikke kan gå i et koralakvarie..

Jonas: jeg må kigge lidt rundt og få lidt inspiration! Og så se om jeg kan lave noget "vildt"! :biggrin:

Både de to "øer", men også én lang "bue" langs bagvæggen med en lille flad søjle i forgrunden. Det er umiddelbart det jeg har i tankerne.. Men nu kigger jeg lidt rundt..
Morten
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Som dit akvarie står nu, ville jeg ikke rode i det. Du kan hurtigere miste interessen ang akvarie, hvis du får opblusning af alger, No3, Po4 mm. Hvis du ikke har så meget interesse lige pt, så ville jeg bare lade akvariet stå som det er, indtil du finder ud af om du vil have salt eller ej.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Hej Jesper

Måske jeg har skrevet det så det kan misforståes? Men jeg har besluttet mig for at beholde det!
Synes bare der skal ske et eller andet.. Så derfor ville jeg muligvis sætte Mine søjler anderledes. Idet at det er søjler med meget luft omkring , tænker jeg ikke at det umiddelbart er meget risikabelt at rykke dem forsigtigt rundt.. Det havde set anderledes ud hvis min stensætning havde været en stor bunke løse sten, hvor al muligt havde samlet sig inde i mellem - tænker jeg. Så ville en masse lort blive frigivet. Der vil selvfølgelig være lidt der bliver rodet op i, men ikke i samme grad som hvis tilfældet var som ovenstående .
Morten
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

MoG skrev:Hej Jesper

Måske jeg har skrevet det så det kan misforståes? Men jeg har besluttet mig for at beholde det!
Synes bare der skal ske et eller andet.. Så derfor ville jeg muligvis sætte Mine søjler anderledes. Idet at det er søjler med meget luft omkring , tænker jeg ikke at det umiddelbart er meget risikabelt at rykke dem forsigtigt rundt.. Det havde set anderledes ud hvis min stensætning havde været en stor bunke løse sten, hvor al muligt havde samlet sig inde i mellem - tænker jeg. Så ville en masse lort blive frigivet. Der vil selvfølgelig være lidt der bliver rodet op i, men ikke i samme grad som hvis tilfældet var som ovenstående .
Det har du helt ret i. Men jeg syntes det ser super ud, men forstår god du vil prøve lidt andet, og hvis det kan få dig til at få ny energi til salt er det jo super :)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ja, og det er jo netop dilemmaet! :biggrin:
Synes godt om stensætningen stadigvæk .. Men den fornyelse trækker lidt! :biggrin: Nu må jeg se hvad det ender med...
Morten
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

MoG skrev:Ja, og det er jo netop dilemmaet! :biggrin:
Synes godt om stensætningen stadigvæk .. Men den fornyelse trækker lidt! :biggrin: Nu må jeg se hvad det ender med...
Det jeg mente er at dit akvarie kører og ser fint ud ang alger mm. Og hvis du nu roder i baljen og skal slås med alger mm. Så er der jo nok ikke så langt til man lukker ned, nu du ikke kan finde gnisten ??
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Okay - så er jeg med !:-)

Slås dog netop med dinoer lige nu... Er ved at køre en kur mod det nu.. Desuden fik mine koraller mens jeg var på ferie et varmechock! Vandet sagde 32 grader = en del blege koraller nu..
Skal bare se om jeg ikke lige kan få vendt skuden! :wink:
Morten
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

MoG skrev:Okay - så er jeg med !:-)

Slås dog netop med dinoer lige nu... Er ved at køre en kur mod det nu.. Desuden fik mine koraller mens jeg var på ferie et varmechock! Vandet sagde 32 grader = en del blege koraller nu..
Skal bare se om jeg ikke lige kan få vendt skuden! :wink:
Mega æv :/ Det er godt nok surt når det sker, men det er jo desværre sådan at have saltvand. Du skal bare havde det på ret køl igen, så du bliver glad for dit akvarie igen :) Jeg tror alle har haft uheld, inklusiv mig selv en del gange :/
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ja det er jo det man må tage med, inden for denne hobby! :wink:
Ingen kan sige sig fri for at løbe ind i lidt udfordringer i ny og næ.. (Det kan jo være alt fra småting - til de større der lægger det hele ned!) :)
Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"