Tænkte på målene som måske kunne være følgende ..
80 x 80 x 55
90 x 90 x 60
100 x 100 x 60
Så det vil blive lidt mindre... Selvom jeg dog engang stiler efter et 1500l +! Hvilket dog ikke bliver i vores nuværende stue!

Egentlig har jeg har haft lidt i overvejelserne det sidste stykke tid om jeg burde lukke helt ned(!), da jeg synes at jeg har været meget arbejdsramt plus div.! Har dog stadig fået lavet al nødvendige vedligehold .. Skummer, rowa, skiftet lidt vand osv... Men føler ikke jeg har haft tid til at nyde det så meget som jeg plejer!
Men istedet for at lukke ned (da jeg ved at jeg efter kort tid vil fortryde), ville jeg prøve en cube måske. 400-600 liter ..
Men! Mit nuværende udstyr og jo ikke Liiige passende til et 400liters eksempelvis ..
Sådan noget som skummer (deltec 2060) , retur (rd5000) , kalkreaktor (grotech hcr 200) , lys mv ..
Har også købt en spritny pacific Sun Diuna t5 lampe 8x54w for noget tid siden, men den er stadig ikke i brug. Den er prøvet, men har ikk haft tid til at få skåret lyskasse til og ej heller fået programmeret lampen.. Og den vil jo heller ikke kunne bruges til en cube på ovenstående mål...
Min grotech hcr 200 kalkreaktor vil vel også blive ALT for kraftig til f.eks et 400liters.. Ikke?
Har to max-spect 160w 16 k også, som hænger over nu... De kan jo nok godt dække 80x80.
Der er jo stortset ikke andet end mine tunze pumper jeg kan bruge til en cube på nogle af de mål? (Måske lige hvis jeg vælger den store cube!). Men lad os nu antage at jeg vælger en Cube på ca 400liter.. Cuben tiltaler mig, da jeg generelt er ganske begejstret for cube! OG så giver det lidt mere plads i stuen...
Råd / forslag modtages gerne!