Hvad sker der for min acropora?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Hvad sker der for min acropora?

Indlæg af jonas _sandager »

Hej.
Er der nogen af jer der har et fornuftigt bud på hvorfor min acropora har lavet et meget skarpt knæk i sin vækstretning? Efter knækket ser den i øvrigt ud til at være blevet nærmest firkantet frem for rund...
DSC_3542.jpg
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Hvad sker der for min acropora?

Indlæg af trine... »

Kunne det tænkes at den har været knækket for derefter at have hængt i en stump levende væv og derfor er vokset sammen igen i den der position?
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

trine... skrev:Kunne det tænkes at den har været knækket for derefter at have hængt i en stump levende væv og derfor er vokset sammen igen i den der position?
Også mit bud
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Jo. Det I faktisk nemt have ret i. Det er en lidt sjov vinkel, men mon ikke det er svaret :-)
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Har du lavet nogle ændringer med hensyn til dit lys for nylig ?. :wink:
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Nej, det har jeg nemlig ikke
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

Prøvede det selv da jeg kørte med Led over Dt. , 2 af mine staghorn voksede mere ned væk fra lyset , men efter jeg skiftede lyset ud med T5 vokser de alle mere jævnt op mod lyset ,betydelig flottere vækstform syntes jeg. :wink:
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af jallem »

Kan for høj magnesium ikke gøre skelettet "kroget"? I så fald kunne det også være det :)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Mic4700 skrev:Prøvede det selv da jeg kørte med Led over Dt. , 2 af mine staghorn voksede mere ned væk fra lyset , men efter jeg skiftede lyset ud med T5 vokser de alle mere jævnt op mod lyset ,betydelig flottere vækstform syntes jeg. :wink:
De andre grene på korallen vokser nu fint opad, så jeg tvivler på at det var det. Fik dine pludselige ændringer i vækstretningen, eller var det mere glidende?
jallem skrev:Kan for høj magnesium ikke gøre skelettet "kroget"? I så fald kunne det også være det :)
Mg er på ca. 1380, så den er vist ikke faretruende høj. Så det kan vist heller ikke være årsagen :)
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

jonas _sandager skrev:
Mic4700 skrev:Prøvede det selv da jeg kørte med Led over Dt. , 2 af mine staghorn voksede mere ned væk fra lyset , men efter jeg skiftede lyset ud med T5 vokser de alle mere jævnt op mod lyset ,betydelig flottere vækstform syntes jeg. :wink:
De andre grene på korallen vokser nu fint opad, så jeg tvivler på at det var det. Fik dine pludselige ændringer i vækstretningen, eller var det mere glidende?
jallem skrev:Kan for høj magnesium ikke gøre skelettet "kroget"? I så fald kunne det også være det :)
Mg er på ca. 1380, så den er vist ikke faretruende høj. Så det kan vist heller ikke være årsagen :)
Ja mine staghorn fik pludselige ændringer i vækstformen , skyldtes både lys og flowet. :wink:
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Mic4700 skrev:
jonas _sandager skrev:
Ja mine staghorn fik pludselige ændringer i vækstformen , skyldtes både lys og flowet. :wink:
Jamen så kan det jo ikke udelukkes :-) Flowet kan faktisk være et godt bud, da netop denne gren har retning imod min rw8. Den er dog ikke helt oppe i flowet endnu, så jeg syntes lidt at det pludselige knæk er lidt voldsomt...
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"