Har været igennem en masse fiskedød da jeg startede i hobbyen for nogle år siden pga. Dumme fejl eller ivrighed. Har dog også prøvet at tilføre en ny fisk , hvor den endte med at tage en masse af mine indkørte fisk med i faldet. Det er jo selvfølglig chancen man tager, men det er jo super Ærgerligt når det sker.
Efterhånden som tiden er gået, har jeg ikke rigtig mistet fisk når jeg har tilført en/flere. (Udover chelmon rostratus som jeg har prøvet nogle stykker af - og opgivet). Har blandt andet tilført 5 meget små chromis for over snart 1,5 år siden. Alle 5 lever stadig i bedste velgående . Ligeledes tilførte jeg 5 anthias for ca 7 måneder siden, som også indtil nu klarer sig fint. Der plejer jo gerne at være et pænt frafald på disse to omtalte arter, men jeg har selv her, været forskånet for frafald. Heller ikke blandt kirurger eller andre fisk, har der været problemer).
Jeg har naturligvis glædet mig over dette!

Det var en længere smøre, men
Nu til sagens kerne :
Jeg købte for ca 14-15 måneder siden en C. Strigosus (Colakirurg) hos forhandler. Den var ret så lille da jeg købte den, men den har vokset sig ganske stor i det forgangne år! Den var én af de mere velnærede og ganske forslugen når låget på foderbøtten blev skruet af. Den var blevet et rigtig flot eksemplar!
Oplever lige pludselig for kort tid siden, at den ikke rigtig kom frem og spiste. I løbet af få dage (!?) blev den ekstremt tynd og jeg vidste godt at den var ved at tage billetten.. Og det gjorde den så!
Det gik virkelig stærkt! Fra sund, flot og ganske velnæret, til afpillet på få dage...
Ja man undres nogle gange ...

Men super ærgerligt? Ja!