snegle
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Roskilde
snegle
jeg har 3 turbo snegle i mit akvarie som ikke har lyst til at gå på sandbunden, men de elsker at side på sten eller glassed og æde sandet.
jeg er igang med indkøring endnu og det er meget lidt brunt her og der, ellers er det meget fint sand jeg har i akvariet.
min eremite kan godt gå ture nede på sandbunden der graver sig helt ned i den om natten når den ville sove.
jeg er igang med indkøring endnu og det er meget lidt brunt her og der, ellers er det meget fint sand jeg har i akvariet.
min eremite kan godt gå ture nede på sandbunden der graver sig helt ned i den om natten når den ville sove.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: snegle
Ikke helt sikker på om dit indlæg egentlig er et spørgsmål men just in case. .
Turbosnegle fortrækker klart fast grund under fødderne. Man kan li'som ikke rigtig holde fast i sand, så hvis sådan en fætter tilter omkuld på en ren sandbund kræver det nærmest ekvilibristisk akrobatik, samt en masse energi og ikke mindst vedholdenhed, at vende sig på ret køl igen.
Tror såmænd heller ikke du behøver være bekymret for at de æder dit sand. Kan ikke forestille mig de æder sand. Der er nærmest ikke skyggen af næring i sand. Tror de lever primært af alger.
Turbosnegle fortrækker klart fast grund under fødderne. Man kan li'som ikke rigtig holde fast i sand, så hvis sådan en fætter tilter omkuld på en ren sandbund kræver det nærmest ekvilibristisk akrobatik, samt en masse energi og ikke mindst vedholdenhed, at vende sig på ret køl igen.
Tror såmænd heller ikke du behøver være bekymret for at de æder dit sand. Kan ikke forestille mig de æder sand. Der er nærmest ikke skyggen af næring i sand. Tror de lever primært af alger.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
ok
det de æder sandet det er vel for de alger der er på det endnu.
det de æder sandet det er vel for de alger der er på det endnu.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
cerith eller de små strombus til sandet bedre end strombus ville være en af de der søagurk moppe drenge,et godt bud kan være holothuria hilla de er relativt små
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
ville nu godt havede mine snegle ned og gå på sandet, kan jeg ikke købe noget lidt grovere sand og tilsætte 2-4mm
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
der må jeg være dig svar skyldig,istedet ville jeg fjerne eremitten og prøve med de dyr jeg ved "virker",herbivore kan generelt kontrollere algene lidt men de løser ikke problemet de genbruger kun næringen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
din balje er jo også ret ny,det du vil er at når lyset slukker om aften skal der blot være en lille tynd diatom film på rudene nok til at holde liv i et par af dem.så er algene det man kan kalde under kontrol
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Jeg forstår stadig ikke helt hvorfor det er du gerne vil have dem ned og gå på bunden?
Jeg ville ikke købe groft bundlag.
Astraea snegle (turbo) er bedst til at fjerne alger fra dine levende sten.
Til bunden tror jeg du vil være bedre tjent med, som Ole siger, at købe en håndfuld Cerith snegle - hvis det altså skal være snegle.
Nassarius snegle er også gode til sandbund
Begge slags er dog nok bedre til at fjerne detritus (organiske rester) end alger, men dermed er der måske også mindre næring til alger.
Jeg ville ikke købe groft bundlag.
Astraea snegle (turbo) er bedst til at fjerne alger fra dine levende sten.
Til bunden tror jeg du vil være bedre tjent med, som Ole siger, at købe en håndfuld Cerith snegle - hvis det altså skal være snegle.
Nassarius snegle er også gode til sandbund
Begge slags er dog nok bedre til at fjerne detritus (organiske rester) end alger, men dermed er der måske også mindre næring til alger.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 10
ok, tak for jeres indput.