"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Frogfish spørgsmål

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: lør 25. sep 2010 08:25
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Frogfish spørgsmål

Indlæg af DonZeusAlonso »

Jeg har sådan en, i en lille måneds tid nu.
Den er 3-5cm lang og ser/så, sund og rask ud.
Fodrede den 1-2 gange om ugen med levende foder, godt nok med ferskvands fisk , gobier, molly eller platy'er. Den spiste sidst onsdag i sidste uge, da den simpelthen ikke gad spise de fisk der kom ned til den. 6 fisk har jeg forsøgt med . Det lignede også at den stadig var i gang med at fordøje den sidste fisk jeg fodrede med.

Nu her til morgen, da jeg ville ned og tage mig en kop kaffe, sad den i hjørnet af akvariet og gisper efter luft .

Nogle råd?
For som jeg har læst mig til på nettet så er det ikke et særlig godt tegn at den begynder på det, resultere primært i et dødsfald.
Værdierne er stabile og fine i akvariet. Måler 2 gange om dagen 3-4 gange om ugen .
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af Anden »

Jeg købte en for 4.uger siden og den var 2-3cm og er nu 4-5cm og tager molly unger og artemia(levende) eller et stykke reje på pind den tager næsten alt også sexy-shrimp og alm reje stykker bare man er tålmodig og venter på den og ik stikker maden helt hen i hovedet på den men lade den selv gå hen til maden man bare holder så den kan se det.

Du skal passe på den ik får for store stykker mad i starten

Måler du også po4 og hvad er den på? for de kan godt være lidt sarte.
Billede
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af Anden »

For resten dens gælle udgange sider på deres ben/albue og det er der du ser den puster/trækker efter luft og ik kun munden, munden kan gå meget hurtig uden gæller bevæger sig ret meget lige som om den træner mund op til at gabe eller noget men min puster kun efter luft når den lige har spise eller gået en hurtig tur.

Men spiser hele tiden og har ik mave på eller er fed ja den er næsten ikke i god foder stand i nu men på vej så jeg tror de har hurtig fordøjning men ved det ik med sikkerhed.
Billede
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: lør 25. sep 2010 08:25
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af DonZeusAlonso »

Po4 er også i den meget lave ende . Testes med hanna
Det er selve hele hoved partiet der puster sig op. Det ligner den ikke kan få "luft" og har gjort det i flere timer nu .
Molly unger hvor køber du dine ?
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af Anden »

De er over alt på dba og akvariesiden og eller bare køb molly og afklimatisere dem til saltvand og hold dem i sump eller lille opdræts akvarie de laver et kuld ca hver 30.dag så det går stærkt med at få unger hvis de alså ik selv æder dem.

Hvis du skal kigge på de molly du finder så køb evt sejlfinne eller lurehale molly da de er noget sjover at se på men molly i saltvand bliver større ældre og pænere end i ferskvand.

Jeg har desvære ik ret mange molly tilbage fordi mine cylender roser har spist de sidste to kuld og et par voksene også så jeg er lige ved at starte et nyt hold så jeg kan desvære ik undvære lige pt.
Billede
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: lør 25. sep 2010 08:25
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af DonZeusAlonso »

Det er også helt okay .
Efter at have været på jagt efter nyt foder til den kom jeg hjem og så at den desværre ikke have lang tid tilbage . Prøvede at give den en optøet krill, og smed 4 bitte små mollyer i akvariet . Den lod dem fuldstændig være .
Så begyndte den at puste sig helt op og stoppede med at trække vejret . Gav den lidt tid og nu er vejrtrækningen så dårlig at jeg regner med at den dør i dag ..
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: lør 25. sep 2010 08:25
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Re: Frogfish spørgsmål

Indlæg af DonZeusAlonso »

Og nu døde den helt desværre ..
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"