jeg overvejer at købe en anemone da jeg synes de er vildt flotte og passer også godt sammen med at jeg senere vil haveet par klovnfisk i baljen når der skal fisk i.
Det drejer sig om et 70 l akvarie med 150 w hqi.
Men er der nogle der kan give mig en lille pasningsvejledning for sådan en anemone? Jeg har søgt på forum, men har ikke haft held til at finde ret meget om det?
Her tænkes på specielle krav, foder osv?
anemone
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
Tja, lys har du nok af.
Det eneste de stiller af krav er: masser af lys, gode vandværdier og god strømning i vandet.
De flest foder deres en gang om ugen med en frossen reje, man lige lader tø på først.
Når du siger klovnefisk, er det sikker Ocellaris de mener (den fra fidn nemo)
Den nemmeste anemone type er en E. Quadricolor (Det er sådan en anemone med bobbler på armene/tentaklerne)
Når du skla vælge en anemone, så vælg en som den type klovenfisk du vil holde også går i. Naturligt bruger de H. magnifica (den er ret svær) og Stychodactyla gigantea, S. mertensi. (den sidste vil jeg anbefale hvis du ikke vil have en Quadricolor)
Men de fleste klovne vil efter nogen tid, og mangle på bedste tage en Quadricolor til sig. (der gør mine)
Men fortvivl nu ikke hvis de ikke går i den med det samme, det kan tage uger og måneder og selv da er det ikke sikkert at en given klovn sydnes om en given anemone.
Det eneste de stiller af krav er: masser af lys, gode vandværdier og god strømning i vandet.
De flest foder deres en gang om ugen med en frossen reje, man lige lader tø på først.
Når du siger klovnefisk, er det sikker Ocellaris de mener (den fra fidn nemo)
Den nemmeste anemone type er en E. Quadricolor (Det er sådan en anemone med bobbler på armene/tentaklerne)
Når du skla vælge en anemone, så vælg en som den type klovenfisk du vil holde også går i. Naturligt bruger de H. magnifica (den er ret svær) og Stychodactyla gigantea, S. mertensi. (den sidste vil jeg anbefale hvis du ikke vil have en Quadricolor)
Men de fleste klovne vil efter nogen tid, og mangle på bedste tage en Quadricolor til sig. (der gør mine)
Men fortvivl nu ikke hvis de ikke går i den med det samme, det kan tage uger og måneder og selv da er det ikke sikkert at en given klovn sydnes om en given anemone.
Her er lidt billeder af de forskellige typer (de er et få tal af den der er i handlen), men så kan du se lidt billeder på finde ud af havd du kan lide og vil have. (siden er desvære på tysk)
http://www.meerwasser-lexikon.de/de/48/ ... emonen.htm
http://www.meerwasser-lexikon.de/de/48/ ... emonen.htm