Spændende tider
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Spændende tider
Jeg har længe samlet forskellige zoaer og tiden er kommet til at fragmentere nogle af dem.
De små perler jeg er starter med er:
Blond blue eyed bitches
Blue hornet
Purple hornet
Scrambled egg
Senere følger:
Sunny D
Candy Apple Purple
Candy Apple Red
Candy Apple Orange
Oompa loompa
Rasta
JF Acid Reflux rainbow
Med flere.
Det er mega fedt at have en lille indendørs staudehave!
De små perler jeg er starter med er:
Blond blue eyed bitches
Blue hornet
Purple hornet
Scrambled egg
Senere følger:
Sunny D
Candy Apple Purple
Candy Apple Red
Candy Apple Orange
Oompa loompa
Rasta
JF Acid Reflux rainbow
Med flere.
Det er mega fedt at have en lille indendørs staudehave!
Senest rettet af Allan M fre 15. maj 2015 19:13, rettet i alt 1 gang.
Life is a beach and then you dive.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Re: Spændende tider
Flere skriver og spørger om jeg sælger af dem.
Når jeg ser at fragmenterne trives og jeg har en stabil moder bestand, gør jeg.
Når jeg ser at fragmenterne trives og jeg har en stabil moder bestand, gør jeg.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Hehe.
Det får jeg taget og indtil da er det jo muligt at Google eller kigge på coralking.
Det får jeg taget og indtil da er det jo muligt at Google eller kigge på coralking.
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Fy for pokker for nogle priser! Kan det virkelig passe at man køber én polyp til 50 pund?!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den sidste idiot er ikke født endnu.
Der vil betale de sindssyge priser
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Jeg synes at det er fint. Er man glad for sit køb er andres mening ligegyldig. Der er da også folk, der køber dyre fisk. Og en dyr fisk bliver ikke ligefrem til flere vel
så er pengene bedre givet ud på koraller.

o_O
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tak for din holdning, men gider egentlig ikke høre mere.Carsten skrev:Den sidste idiot er ikke født endnu.
Jeg syntes det er en fed hobby og giver gerne penge for den.
Så drop din attitude!
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Galten
Det var da en underlig kommentar...Carsten skrev:Den sidste idiot er ikke født endnu.
Siger du også sådan til naboen der køber ny bil?
Allan, jeg glæder mig også til at se billeder.!
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg kan nu ikke se, at der er noget galt i det. Hvis de kan sælges til de priser, så er det vel det de koster.
Hvis man vil have dem, så må man betale det der står på skiltet. At de er dyre og specielle, gør jo ikke glæden ved dem mindre.
Jeg har selv givet meget (rigtig meget)for udvalgte, sjældne acroer fra udlandet. Men det er betingelserne. Det koster ikke kun at være til "metervarer".
Erik
Hvis man vil have dem, så må man betale det der står på skiltet. At de er dyre og specielle, gør jo ikke glæden ved dem mindre.
Jeg har selv givet meget (rigtig meget)for udvalgte, sjældne acroer fra udlandet. Men det er betingelserne. Det koster ikke kun at være til "metervarer".
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Hvad sker det for forum Hvis man Ikke kan komme med sin generelle Holdning og det er Ikke et Person angreb og og hvor er hobbyen paa vej hen Hvis man skal Til at köbe smaa farvedede polypper Til flere hundrede Kroner?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Ole, der sker det at man får et akvarie med de koraller man har lyst til. Hvor er hobbyen på vej hen hvis man skal til at have et akvarie fyldt med kedeligt mudder som dig? Det er jo et personligt valg og intet kan siges at være mere rigtigt end andet. Havde jeg pengene købte jeg en sort kirurg som Jesper og zoas som dem Allan har. Hvem ved, måske forarger jeg en dag jer alle ved, at købe begge dele på samme tid
nå, men jeg melder mig ud af tråden her nu. Jeg synes at korallerne er fede og som Erik skriver, så koster de det de koster. Og det er fair nok.
Over and out

Over and out
o_O
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Galten
Jeg vil da mene det bliver personligt, i det øjeblik man begynder at bruge ord som Idiot.
Og med hensyn til hvor hobbyen er på vej hen, når vi skal til at købe små polypper til flere hundrede kroner, så må det jo være et personligt valg om man vil det eller ej. Jeg skulle da mene, at der stadig kan købes polypper til langt langt færre kroner, hvis det er dem man vil have.
I øvrigt var dette mit sidste indlæg i denne debat, eftersom min erfaring siger mig, at det skrevne ord på et forum, let kan komme ud af proportioner...
Happy reefing everyone
P.S: Jeg glæder mig stadig til at se billeder Allan
Og med hensyn til hvor hobbyen er på vej hen, når vi skal til at købe små polypper til flere hundrede kroner, så må det jo være et personligt valg om man vil det eller ej. Jeg skulle da mene, at der stadig kan købes polypper til langt langt færre kroner, hvis det er dem man vil have.
I øvrigt var dette mit sidste indlæg i denne debat, eftersom min erfaring siger mig, at det skrevne ord på et forum, let kan komme ud af proportioner...
Happy reefing everyone

P.S: Jeg glæder mig stadig til at se billeder Allan

- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Det kan man da også godt, men "idiot" var måske ikke så godt valgt hvis det hverken skulle være personligt eller nedladende..ole kekkonen skrev:Hvad sker det for forum Hvis man Ikke kan komme med sin generelle Holdning og det er Ikke et Person angreb og og hvor er hobbyen paa vej hen Hvis man skal Til at köbe smaa farvedede polypper Til flere hundrede Kroner?
Og så er der da ingen tvang. Der er ingen der SKAL til at købe noget som helst. Hverken dyre polypper, montier eller acros. Men hurra for deres mulighed (og din ret til at sige nej).
Og så gror skidtet. En rutineret akvarist kan kalde det en investering frem for en udgift.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8380 Trige
- Kontakt:
PederP skrev:Det kan man da også godt, men "idiot" var måske ikke så godt valgt hvis det hverken skulle være personligt eller nedladende..ole kekkonen skrev:Hvad sker det for forum Hvis man Ikke kan komme med sin generelle Holdning og det er Ikke et Person angreb og og hvor er hobbyen paa vej hen Hvis man skal Til at köbe smaa farvedede polypper Til flere hundrede Kroner?
Og så er der da ingen tvang. Der er ingen der SKAL til at købe noget som helst. Hverken dyre polypper, montier eller acros. Men hurra for deres mulighed (og din ret til at sige nej).
Og så gror skidtet. En rutineret akvarist kan kalde det en investering frem for en udgift.

Specielt sidste linie er spot on. Go weekend derude (og hit med de billeder).

[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
hold da kæft nogen farver.. du siger bare til hvis du har nogen du vil af med
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja ja 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Carsten skrev:Den sidste idiot er ikke født endnu.
Tak det var da support så det vil noget det er sku da utroligt hvad der bliver slette af indlæg og hvad andre folk må skrive. Der er vel ik noget at misforstå når man bliver kaldt idiot.
Jeg bestiller ik i udland men har da givet 150kr(sunny d's)-790kr(Miami vice) Per polyp hos decocean for slet ik at snakke om st.thomas skiver lol.
Fedt der er andre idioter der ude så er jeg da ik helt alene og hvis vi bliver ved med at bestille anderledes ting hjem kan det jo være at der kommer lidt andre spændende ting med hjem som de gamle næring folk så vil købe.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hej Allan.
Jeg er også VILD med div Zoa's
Må man komme forbi og kigge en dag?
Held og lykke med din " prydhave"
Charlie
Jeg er også VILD med div Zoa's
Må man komme forbi og kigge en dag?
Held og lykke med din " prydhave"

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg Syntes forumets citerings knap er helt latterlig,ole Skrev Bla. Bla. Bla....
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Nu er det vel mere hvis man reelt ved hvad tingene koster engros at man må korse sig over disse svært hypede priser... Folk skal self have lov at købe ting til vandvittige overpriser hvis det er det de vil, jeg ryger dog personligt aldrig på den vogn, men det er jo et frit land vi lever i indtil videre.
Jeg er bestemt ikke tilhænger af disse amerikaniserede tilstande hvor man betaler for en ting alt efter farverne den måtte have, jeg mener sjældenhed er én ting, men blot fordi en ting er farvet bliver den ikke dyrere i min bog, ligesom den ikke behøver at være nævneværdigt dyrere hos de fleste eksportører.
Men igen jo flere der sværger til at købe disse varer til overpriser jo mere vil markedet gå den vej, fordi der dermed er et voksende marked for det.
Det er allerede begyndt at smitte af på priserne hos enkelte eksportører og hvor længe går der så før resten kommer med på dillen blot fordi de kan??!!
Så jeg kalder ingen for idioter, men takker dem til gengæld ærbødigt for at ødelægge hobbyen for resten af os ikke millionærer på sigt!
Jeg er bestemt ikke tilhænger af disse amerikaniserede tilstande hvor man betaler for en ting alt efter farverne den måtte have, jeg mener sjældenhed er én ting, men blot fordi en ting er farvet bliver den ikke dyrere i min bog, ligesom den ikke behøver at være nævneværdigt dyrere hos de fleste eksportører.
Men igen jo flere der sværger til at købe disse varer til overpriser jo mere vil markedet gå den vej, fordi der dermed er et voksende marked for det.
Det er allerede begyndt at smitte af på priserne hos enkelte eksportører og hvor længe går der så før resten kommer med på dillen blot fordi de kan??!!
Så jeg kalder ingen for idioter, men takker dem til gengæld ærbødigt for at ødelægge hobbyen for resten af os ikke millionærer på sigt!
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8380 Trige
- Kontakt:
Fandt lige det her på nettet:
Er det sådan det ser ud hos dig Allan?
Der er sikkert manipuleret med farverne men alligevel. Grimt er det ikke.
God weekend derude.
Er det sådan det ser ud hos dig Allan?

Der er sikkert manipuleret med farverne men alligevel. Grimt er det ikke.

God weekend derude.

[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Vestsjælland
Som jeg ser det så kalder Carsten altså ikke trådstarter eller andre i denne tråd for en idiot.!
Men konstatere blot at de hjemmesider der sælger noget spændende til fuldstændig sindsyge priser, som der blev sagt at der var nogle polypper som var meget dyere end dem folk lige snakker om i denne tråd. Og i den forbindelse bruger han et ganske kendt ordsprog til at beskrive at de nok skal få dem solgt til de vanvittige priser. Det er blot et ordsprog som lyder : (og hold nu fast alle jer der er lidt for sensitive.!) for nu kommer den altså igen, er i klar?
Puha håber ikke nogen af jer kom til skade, eller fik nogle psykiske traumer over at jeg gentog det.
Men bare rolig det var blot et ordsprog selvom det indeholder et grimt ord.
Hvis vi ikke havde forskellige meninger OG akvarie interesser så ville forum da ha været et røvsygt forum.
Fortsat god weekend til ALLE velhavende som fattige.!
Men konstatere blot at de hjemmesider der sælger noget spændende til fuldstændig sindsyge priser, som der blev sagt at der var nogle polypper som var meget dyere end dem folk lige snakker om i denne tråd. Og i den forbindelse bruger han et ganske kendt ordsprog til at beskrive at de nok skal få dem solgt til de vanvittige priser. Det er blot et ordsprog som lyder : (og hold nu fast alle jer der er lidt for sensitive.!) for nu kommer den altså igen, er i klar?
Puha håber ikke nogen af jer kom til skade, eller fik nogle psykiske traumer over at jeg gentog det.
Hvis vi ikke havde forskellige meninger OG akvarie interesser så ville forum da ha været et røvsygt forum.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
kanstrup skrev:Som jeg ser det så kalder Carsten altså ikke trådstarter for en idiot.
Men konstatere blot at de hjemmesider der sælger noget spændende til fuldstændig sindsyge priser, som der blev sagt at der var nogle polypper som var meget dyere end dem folk lige snakker om i denne tråd. Og i den forbindelse bruger han et ganske kendt ordsprog til at beskrive at de nok skal få dem solgt til de vanvittige priser. Det er blot et ordsprog som lyder : (og hold nu fast alle jer der er lidt for sesitive.!) for nu kommer den altså igen, er i klar?
Puha håber ikke nogen af jer kom til skade, eller fik nogle psygiske traumer over at jeg gentog det.
Det er din holdning til du har fået slette indlæg fordi der er en der mener du ik skriver pænt nok og sletter dit indlæg så begynder man lige så langsom at se der er forskel på folk og hvad der står under deres navn, og det er da lidt mærkeligt at nogle må sige idioter om folk uden at kalde dem det men vi andre må/kan ik, jeg syntes bare at nogle folk her inde må bo i rimelig hullet glashuse.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Ahh stop dog det gylle. Jeg havde overbevist mig om allerede ved Carstens kommentar, at jeg ikke ville kommentere i tråden. Men det her, det er godt nok for langt ude. At beskylde folk for at ødelægge hobbyen, bare fordi de betaler det varen nu en gang koster?? Hvis ikke der var nogen afsætning til de priser, ja så kostede de heller ikke så meget. Eller hvis udbuddet var større, så kostede de heller ikke så meget.trine... skrev:Så jeg kalder ingen for idioter, men takker dem til gengæld ærbødigt for at ødelægge hobbyen for resten af os ikke millionærer på sigt!
Nu er det levende ting vi har med at gøre, og levende ting formerer sig som regel. På et tidspunkt vil markedet blive mættet, også med de sjældne polypper og de pangfarvede, bl.a. pga. privat salg/bytte/opdræt, og hold da magle, så vil prisen sørme falde. Altså det modsatte af hvad du i din vildfarelse har forudset. Og det vil da i hvertfald ALDRIG have nogen indflydelse på de let tilgængelige "kedelige" koraller vi køber i dag.
Tværtimod skulle du tage at TAKKE Allan og andre der har lyst til at give så mange penge for koraller, som du derefter kan købe aflæggere af til spotpris!
Carsten, Ole og Trine: SKAM jer! Den opførsel er ikke voksne mennesker værdig.
Allan: Sindsygt flotte polypper, og jeg håber du får succes med at formere dem

289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
trine... skrev:Nu er det vel mere hvis man reelt ved hvad tingene koster engros at man må korse sig over disse svært hypede priser... Folk skal self have lov at købe ting til vandvittige overpriser hvis det er det de vil, jeg ryger dog personligt aldrig på den vogn, men det er jo et frit land vi lever i indtil videre.
Jamen de koraller som du altid har kunnet få, koster jo stadigt det samme? Bliver din hobby ødelagt af at noget af det "nye" koster kassen til at begynde med?
Hobbyen har en niche for samlere. Det forstår jeg ikke hvordan skulle påvirke dig negativt..
Jeg siger da hurra for hver sjælden koral der finder ind til en dansk akvarist. De har det jo med at sprede sig

Med tiden retter priser sig jo ind efter væksthastighed, efterhånden som den finder ud til flere og flere akvarister. Udbud-efterspørgsel.
Og så kan jeg ikke se problemet. Ja, det er mange penge, men der er sgu ikke meget andet man kan smide penge i, som kan opnå eksponentiel vækst.

Flere af mine "dyre" frags, har jeg fået ved at fragge én eksklusiv koral jeg selv havde til bytte. Så på et år er investeringen, i mine øjne, hjemme igen.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
+1
Folk kan jo altid gå hjem og græde lidt i smug og ellers prøve at komme sig over deres traumer hvis det nu ellers er muligt at restituere oven på så hård en medfart... Buhuhuhuuuu, somebody call the whaahaahambulance
Spøg til side... For folk der ikke har så mange år på bagen i hobbyen, virker det måske ikke umiddelbart som et problem. Men jeg syns bestemt at det er ærgeligt at se hvordan en ellers smuk hobby udvikler sig mere og mere til den pengemaskine som amerikanerne har fået overbevist os om at den skal være. Nu er det måske fordi jeg har været med længe, men jeg bryder mig bestemt ikke om hvor markedet er på vej hen ift hvor det har været tidligere.
Så hvis min holdning giver jer mere ondt i bagen, så syns jeg nu det siger mere om jer selv... Jeg skriver tværtimod at det er et frit land vi lever i, det betyder også at vi ikke skal være enige om alt, men jeg har bestemt en mening og den står jeg ved. Desuden takker jeg ingen for at gøre forretningspriserne dyrere og hvad man på sigt kan købe tingene til hos private har jo intet med forhandlermarkedet at gøre.
Så hvis ikke i kan tygge den, så kommer jeg den da gerne i blenderen for jer!!!

Spøg til side... For folk der ikke har så mange år på bagen i hobbyen, virker det måske ikke umiddelbart som et problem. Men jeg syns bestemt at det er ærgeligt at se hvordan en ellers smuk hobby udvikler sig mere og mere til den pengemaskine som amerikanerne har fået overbevist os om at den skal være. Nu er det måske fordi jeg har været med længe, men jeg bryder mig bestemt ikke om hvor markedet er på vej hen ift hvor det har været tidligere.
Så hvis min holdning giver jer mere ondt i bagen, så syns jeg nu det siger mere om jer selv... Jeg skriver tværtimod at det er et frit land vi lever i, det betyder også at vi ikke skal være enige om alt, men jeg har bestemt en mening og den står jeg ved. Desuden takker jeg ingen for at gøre forretningspriserne dyrere og hvad man på sigt kan købe tingene til hos private har jo intet med forhandlermarkedet at gøre.
Så hvis ikke i kan tygge den, så kommer jeg den da gerne i blenderen for jer!!!