Sådan noget genvinder min tro på menneskeheden, én liter nyblandet saltvand ad gangenMalanica skrev:Så er det lavet 70-80L saltvand og ca 100L
osmosevand.
Ses imorgen.

Sådan noget genvinder min tro på menneskeheden, én liter nyblandet saltvand ad gangenMalanica skrev:Så er det lavet 70-80L saltvand og ca 100L
osmosevand.
Ses imorgen.
Mega god stilMalanica skrev:Hej Niels
Kommer i morgen mellem 8.30-9,00 med 150-200L osmosevand til dig og blander salt i noget af det så du kan lave et vandskift imorgen.
Jeg er allerede i gang med at forberede akvariet igen, så jeg fortsætter denne tråd når der begynder at ske lidt mereAnden skrev:Det var da altid noget du fik styr på det inden koraller også stod af selv om det er nedtur ned fisk, jeg håber du har mod på at starte igen senere på året og evt lave tråd om det.
Haha, jeg fik selvfølgelig mesterburgerenbima skrev:det ser godt ud
![]()
Og tak for besøget![]()
Fik du din lærlingeburger??
Det ville da være dejligt hvis den gjorde, men jeg gør mig ikke de store forhåbninger. Nu må vi se, denne gang kan jeg forhåbentlig lade tålmodigheden råde og lade det tage den tid det skalJesper ØH skrev:Ser rigtig fint udHåber din indkøring går hurtigt, når du nu havde dette rigtig sure uheld :/
Ja det tager lang tid før man har et bare nogenlunde indkørt akvarie. Men de med lampen var da også bare p... Uheldig :/Wiinberg skrev:Haha, jeg fik selvfølgelig mesterburgerenbima skrev:det ser godt ud
![]()
Og tak for besøget![]()
Det ville da være dejligt hvis den gjorde, men jeg gør mig ikke de store forhåbninger. Nu må vi se, denne gang kan jeg forhåbentlig lade tålmodigheden råde og lade det tage den tid det skalJesper ØH skrev:Ser rigtig fint udHåber din indkøring går hurtigt, når du nu havde dette rigtig sure uheld :/
Det var rigtig uheldigt ja, og jeg ærger mig hver dag. Men så gør jeg i hvertfald ikke dét igenJesper ØH skrev:Ja det tager lang tid før man har et bare nogenlunde indkørt akvarie. Men de med lampen var da også bare p... Uheldig :/Wiinberg skrev:Haha, jeg fik selvfølgelig mesterburgerenbima skrev:det ser godt ud
![]()
Og tak for besøget![]()
Jeg forstår din bekymring. Hovedrøret fra overløbet er placeret så vandet næsten bliver presset ind i den svamp som skummeren står på. Min forventning er er at den svamp vil tage en god del af det skidt og svæv der kommer ned i sumpen, og så bliver svampen renset løbende sammen med skummeren. Så der er mening med galskabentrine... skrev:Er du ikke bekymret for de der skumklodser med tiden bliver en næringsbombe?Er helt med på at det dæmper resonansen, men bare husk at rengøre dem med jævne intervaller.Ser ellers flot og velovervejet ud!
Det er jeg også helt sikker på. Intet er så skidt, at det ikke er godt for nogetjonas _sandager skrev:Det ser godt ud. Og på en måde er det jo det man altid burde gøre; at starte forfra når det her kørt lidt, så man kan få rettet alle de små detaljer man ikke får gjort noget ved med vand i akvariet. Det skal nok komme til at køre rigtig godt nu, er jeg sikker på
Den eneste forskel er 2 sten der lagt ovenpå de andre. Men stensætningen er generelt svær at gengive på billeder med de lyse sten. Det er også kun et forsøg med de 2 sten, billederne fra 8 maj er mit udgangspunkt og bliver ikke ændretThomas fra Stockholm skrev:Jeg kan ikke rigtig gennemskue stensætningen bagerst til højre, men er du ikke bange for stilleståemde vand?
I billederne fra 8 maj ser det perfekt ud, så blot en fundering herfra.