krybesalt fra PVC
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
krybesalt fra PVC
Har opdaget at der sidder lidt krybesalt ved en PVC rørbøjning, et stykke under den ene kuglehane på nedløbet. Har ikke oplevet dette på mit gamle akvarie. Hvor bekymret bør jeg være? Der er ikke dråber på bunden af skabet, men jeg er naturligvis bange for, at vandet pludselig begynder at sive lige så stille. Skal jeg lade det være, omlime det eller give det en stribe lim rundt langs samlingen?
Mvh Johan
Mvh Johan
o_O
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: krybesalt fra PVC
Tangit limen fylder fint ud. Så hvis du renser og ligger en stribe rundt om, så burde det holdeJones skrev:Har opdaget at der sidder lidt krybesalt ved en PVC rørbøjning, et stykke under den ene kuglehane på nedløbet. Har ikke oplevet dette på mit gamle akvarie. Hvor bekymret bør jeg være? Der er ikke dråber på bunden af skabet, men jeg er naturligvis bange for, at vandet pludselig begynder at sive lige så stille. Skal jeg lade det være, omlime det eller give det en stribe lim rundt langs samlingen?
Mvh Johan

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
Jeg ville tjekke op på det. Det kan være oringen i din kuglehane der er blevet for gammel, hård eller mørnet riv i den og se om der er revner i den ?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Du misforstår Jesper. Det er ikke kuglehanen men PVC'en længere nede på rørsystemet. UNDER kuglehanen
Kuglehanen er forresten kun en måned gammel, så den skulle ikke fejle noget.

o_O
Ja hvis kuglehanen kun er 1 måned gammel, så burde det ikke være den. Jeg ville helt sikker finde ud af hvor vandet kommer fra, da det jo ikke er godt hvis du får et læk :/ Hellere skifte til nyt så du er sikker.Jones skrev:Du misforstår Jesper. Det er ikke kuglehanen men PVC'en længere nede på rørsystemet. UNDER kuglehanenKuglehanen er forresten kun en måned gammel, så den skulle ikke fejle noget.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg ved hvor vandet kommer fra. Den kommer fra samlingen hvor en rørbøjning og et lige stykke pvc mødes. 10 cm længere oppe sidder kuglehanen. Hanen har intet med det at gøre. Det var blot for at understrege, at jeg nemt kan afmontere stykket og give det en stribe lim. Gør det i morgen tidlig. Så kan jeg lige holde øje med det hele formiddagen. Vil ikke gøre den slags lige inden sengetid.
o_O