Er der nogen der kan komme med bud på hvorfor min Deltec APF600 ikke laver ordentlig bobler?? Der er masser af bobler i røret, men der kommer ikke noget skidt op i koppen. Den har kørt 2 dage efter flytning af akvarie og virkede ved tidligere ejer.
Jeg har en film med hvor den kører, men ved ikke hvor jeg kan uploade den??
På billedet har jeg slukket skummeren for at vise hvordan vandstanden er på den normalt. Luftindtaget er helt åbent.
Ingen skidt i Deltec APF600??
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Ingen skidt i Deltec APF600??
Der er jo da slam i koppen, så noget har den da lavet.
Normalt kan der godt gå et par dage fra en skummer monteres til den begynder at brygge noget. Der skal først opbygges en biofilm
Normalt kan der godt gå et par dage fra en skummer monteres til den begynder at brygge noget. Der skal først opbygges en biofilm
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det er fra da jeg startede den. Den er jo ikke ny 
Der stod i 2 dage hvor den kørte fint først. Så blev jeg nødt til at skifte kuglehane før skummeren og så kan den ikke mere :/
Fik måske formuleret overskriften forkert... Det er fordi jeg ikke kan få den til at skumme ordentlig igen. Jeg har sænket vandstanden i forhold til på billedet, så den er lidt over bunden på det grå klistermærke - dermed burde der være mindre flow igennem skummeren og dermed mindre "risiko" for at boblerne blev blæst ud af den i stedet for op igennem den. Er det ikke korrekt??

Der stod i 2 dage hvor den kørte fint først. Så blev jeg nødt til at skifte kuglehane før skummeren og så kan den ikke mere :/
Fik måske formuleret overskriften forkert... Det er fordi jeg ikke kan få den til at skumme ordentlig igen. Jeg har sænket vandstanden i forhold til på billedet, så den er lidt over bunden på det grå klistermærke - dermed burde der være mindre flow igennem skummeren og dermed mindre "risiko" for at boblerne blev blæst ud af den i stedet for op igennem den. Er det ikke korrekt??

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Den duer igen. Det var for hurtigt flow fra overløbet