jaaa så fik jeg mit 70 liters
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
jaaa så fik jeg mit 70 liters
så fik jeg hetnet mit første saltvands akvarie igår og brugte hele aftenen på at få det sat op osv.
Hvad synes i om opsætningen af stenene? nogle gode råd eller noget konstruktiv kritik? jeg har så vidt muligt prøvet at gemme varmelegeme og overløb.
Er der nogen der ved hvad det er for en ting der er fornende i stensæstnigen i venstre side? det fulgte med stenene og er hård, men ligner ikke sådan rigtig en sten.
Hvad synes i om opsætningen af stenene? nogle gode råd eller noget konstruktiv kritik? jeg har så vidt muligt prøvet at gemme varmelegeme og overløb.
Er der nogen der ved hvad det er for en ting der er fornende i stensæstnigen i venstre side? det fulgte med stenene og er hård, men ligner ikke sådan rigtig en sten.
- Vedhæftede filer
-
- saltvand 70 liters opsætning.JPG (65.18 KiB) Vist 1303 gange
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Vejle - Downtown
- Kontakt:
Tillykke med baljen
ser fint ud. Har du noget udstyr i det udeover varmelegemet?
Den "gren" agtige sten du har nede i venstre hjørne, er nok en forstenet koral. Har selv sådan et par stykker.

Den "gren" agtige sten du har nede i venstre hjørne, er nok en forstenet koral. Har selv sådan et par stykker.
Henrik - Stay positive
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
et lille tip. Der er masser af spændene liv gemt i stenene, som du kan få ventetiden til at gå med at se på udvikle sig, men dette kræver lys. Så jo mere de breder dine sten ud så det alle for lys over det meste, jo mere er der at se på. Nu har du jo også en sort overløbskasse, så der burde ikke være nogen grund til at gemme den bag sten, den skal nok blive godt tilsat med kalkalger og andet med tiden.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
tak. Det er jo altid sådan at øvelse gør mester. så det ville jo også være lidt specielt hvis jeg lavede en god opsætning den (de) første gang. Og jeg har allerede ændret lidt fra billede 2 igen. Da der lige var en stor sten midt i der stak for meget ud. så nu ser det faktisk endnu bedre ud.
tak fo hjælp og råd
tak fo hjælp og råd
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
jo der vil sikkert altid være nogle få "døde zoner" men det er bare med at minimere dem, men kan også sagtens være at der er fut nok på, det er jo altid svært at se på billeder,
men det er da ligeførjeg ville smide den i baljen der kan nemmere blive for lidt cirkulation frem for for meget
men det er da ligeførjeg ville smide den i baljen der kan nemmere blive for lidt cirkulation frem for for meget
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18