Jeg var enormt glad for alle mulige slags dyr da jeg var knægt. Både alle "de gængse", men også div. Firben, jordegern m.m. Dog havde
fisk ikke den helt store interesse (bortset fra dem man fangede med fiskestangen!).
Flere i min familie havde halv-store ferskvandsakvarier bla. Med Discus o.lign, men det sagde mig faktisk aldrig noget videre ... Det skulle dog pludselig tage en drejning senere i livet!
Først i slutningen af 2011 hvor mine piger var 4 år, ville de gerne have "fiske", som den ene af dem så fint udtrykte det! Nå, men vi drønede i maxizoo i slutningen af januar 2012 og købte et fersk 54l startersæt! Nå, men det blev lige pludselig vældig interessant (på trods af et rø.. Sygt 54l ferskvandsakvarie!) så vi kørte rundt til div. Forhandlere og overvejede lidt om vi skulle skippe det lille og købe et lidt større ... Ca. En måned til halvanden efter vores
opstart af vores lille
akvarie, skete det så! Den dag min hustru aldrig glemmer ... Vi sidder og snakker om hvilke
fisk vi skal købe mere til vores lille pyt, og at vi gerne ville finde nogen med fine farver . Så siger hun; "skal de være rigtig flotte skal det jo være saltvand"! BINGO!

jeg røg til computeren og søgte på saltvandsakvarie! Og gæt hvor jeg landede henne ..? Jeps! Lige her... Og hold da fest .. Jeg læste og læste som gæst og fandt frem til Klovnfisken på Frederiksberg og så gik turen derind.. Jeg var fuldstændig solgt!!! Var forbi mange gange kun for at kigge!
De ældre familiemedlemmer som jeg nævnte havde haft ferskvandsakvarier i mange år, sagde Til mig; "glem det! Det er dyrt og næsten umuligt at holde"! Okay, de var ikke helt updateret på hvad der var sket på saltvandsfronten.. (De havde dog ret i at det er dyrt!)
Jeg købte dog hurtigt et 275l alligevel, efter at have læst en masse! Det blev gjort i april 2012. Så min interesse eksploderede i løbet af få måneder, efter at have købt det lille ferske 54l startersæt.. Pludselig stod der et saltvandsakvarie i stuen! Wow!!
Men når der en sjælden gang kommer en bemærkning fra min hustru om omkostningerne ved saltvand, ja så må jeg minde hende om at det var hende der sagde det magiske ord, SALTVAND! Det morer mig lidt.. Og hun kan nogle gange tænke ; "kunne jeg bare undladt at nævne det dengang"! Heheh

.. Men da jeg stod og skulle til at udskifte mine led lampe med en ny t5 lampe, opfordrede HUN mig til bare at gøre det... Så helt tosset kan det ikke være!
Jeg elsker mit saltvandsakvarie og det er det første jeg kigger på når jeg kommer i stuen om morgenen, og ligeledes om aftenen...
Jeg synes det er enormt fascinerende og giver en ro!
Elsker at rode med det..