Men ved ikke helt hvad jeg skal bruge til det... Har et normalt akvarie på 127 liter, og vil gerne have ekstern sump til den, hvad skal jeg bruge for at komme igang.
har i billeder, links og evt en tegning, da jeg er helt ny i det

Den er rated op til 600 liter, så det vil den nok godt. Personligt kender jeg dog ikke denne skummer, så jeg kan ikke sige noget om ydelse og støjniveau. Skimz virker til at være rigtig populære for tiden og selv har jeg en Bubble Magus, jeg også er rigtig glad for. Dem kan du jo lige kigge på. Den skummer jeg bruger, vil du nok kunne finde i samme prisklasse som den du har kig på nu.fred034m skrev:Ville jeg kunne bruge den her?
http://www.landogdyr.dk/boyu-protein-skummer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep. Sådan var det før i tiden. Udviklingen går hurtigt, og der er nu nogenlunde bred enighed om at LED og t5 også sagtens kan gro koraller. Udviklingen går lige nu i retning af, at flere er begyndt at kombinere t5 og LED, for at optimere lyset. Men til en start, vil en LED lampe være et godt bud. Så slipper du for at skulle skifte pære/rør hvert hele eller halve år og får heller ikke så nemt varmeproblemer om sommeren.fred034m skrev:Syntes jeg læste noget om at hvis jeg skal have koraler skal jeg have HQI-lys...
Men tak for hjælpen, prøver at kigge på det