Gylter som ikke graver?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Gylter som ikke graver?
Findes de? Jeg kører med DSB og kan ikke tage chancen, men vil bare så gerne have en enkelt eller to. Nogen ideer? Mvh Dan
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Gylter som ikke graver?
Tror der er masser af gylter som ikke graver.
Jeg har haft en Labroides dimidiatus i 3 år. Den har aldrig rørt bundlaget.
Jeg har også haft en Cirrhilabrus filamentosus i et års tid (super flot fisk, men jeg blev træt af at fiske den op af overløbskassen). Den rørte heller aldrig bundlaget. Sov i stensætningen lige under overfladen.
Flasher gylter / Paracheilinus sover vist også i stensætningen
Jeg har haft en Labroides dimidiatus i 3 år. Den har aldrig rørt bundlaget.
Jeg har også haft en Cirrhilabrus filamentosus i et års tid (super flot fisk, men jeg blev træt af at fiske den op af overløbskassen). Den rørte heller aldrig bundlaget. Sov i stensætningen lige under overfladen.
Flasher gylter / Paracheilinus sover vist også i stensætningen
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Jeg købte en Cirrhilabrus solorensis som jeg er blevet super glad for.
Den har jeg aldrig set grave sig ned, faktisk er den fremme i vandsøjlen som den første om morgenen og den sidste om aftenen. Den er der altid
Fredelig, generelt nem, rigtig flot synes jeg og så til 200 kr.
Kan endda gå som et flot par hvor der er stor farve forskel på han og hun.
Den har jeg aldrig set grave sig ned, faktisk er den fremme i vandsøjlen som den første om morgenen og den sidste om aftenen. Den er der altid

Fredelig, generelt nem, rigtig flot synes jeg og så til 200 kr.
Kan endda gå som et flot par hvor der er stor farve forskel på han og hun.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Min gule skiderik (Halichoeres chrysus) graver sig heller ikke ned.. Eller dvs. Hvis den bliver ekstremt forskrækket har jeg oplevet 2 gange at den gået i sandbunden. Begge gange har været hvor jeg har leget med lyset over tanken .. Men ellers så fiser den bare rundt dagen lang.. Om det er atypisk for den gule ved jeg ikke, men det er blot min oplevelse ..
Morten
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Min graver sig ned hver nat og kommer først op når der er godt med lys.MoG skrev:Min gule skiderik (Halichoeres chrysus) graver sig heller ikke ned.. Eller dvs. Hvis den bliver ekstremt forskrækket har jeg oplevet 2 gange at den gået i sandbunden. Begge gange har været hvor jeg har leget med lyset over tanken .. Men ellers så fiser den bare rundt dagen lang.. Om det er atypisk for den gule ved jeg ikke, men det er blot min oplevelse ..
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Ja det er lidt spøjst - for min lusker tit rundt allerede inden mange af de andre er "stået op".. Og er samtidig en af de sidste i baljen der tager nathuen på..
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Fede inputs, takker!