Mælke hvidt vand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Kraede
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 7190 Billund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Billund

Mælke hvidt vand

Indlæg af Kraede »

Jeg ved godt at der er blevet skrevet om dette før, me jeg kunne godt bruge hjælp til en diagnose.

Setup:
Ca 160 l vand (postevand), 20 kg døde sten, 1 cm groft koralsand, salt: 1,025 temp: 26,2

Historie:
De døde sten afgav en masse næring, vandet blev grønt og lugtede inden for 24 timer efter der kom vand i baljen og skummeren gik amok.

Alt vand blev skiftet for en uge siden, og vandet har stået klart og der har været ro på skummeren siden.

Problem:
Vandet er siden i går blevet mælke hvidt, og der er intet tilføjet ud over ca en liter vand pr dag ifb med fordampning. (godt nok vand fra hanen...)

Løsning:
Osmoseanlæg indkøbt men kan det være her problemet er?
Levende stenskal tilføjes jeg tænker 5-6 kg, har læst at dette har løst problemet for andre i nye setups, men er det nok til podning af de døde sten?
Er der ander der kan være årsag til vandets mælke hvide farve?
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Mælke hvidt vand

Indlæg af Bokelund »

Har du målt nogle af værdierne siden det blev mælke hvidt?

Det kan være en bakterie opblomstring eller kalk udfældning.

Har du noget levende i baljen?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Vel,du er ved at indköre dine sten.naar levende sten Bliver fragtet er det meget som Dör.naar de kommer I Baljen under vand SAA er det meget der Bliver nebrudt og nedbrydelsen frigiver en Masse Ammoniak der SAA Gör vandet rimelig giftig.
Ikke Put noget i Baljen Före du laeser 0 i Ammoniak og Nitrit,det kan vare flere uger Eller en maaned Eller mer maaske.Imens skummer Du bare lös Skift vand for at fjerne SAA meget Gift som muligt.lav en Forum Sögning der masser af Raad om indköring og maaske Hvordan man kan Speede Processen

Selv Bruger jeg Ikke Osmose Men Destilleret vand
Brugeravatar
Kraede
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 7190 Billund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Kraede »

Der er intet levende i akvariet, og det har kørt en uge med klart vand og døde sten, derefter blev vandet i går uklart. Jeg har i dag fulgt et råd i en gammel tråd om emnet og tilført nogle levende sten.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"