Jeg vil til at starte med lige skrive, at jeg er klar over at emnet er diskuteret 1000 gange før. Men at der simpelthen er noget jeg ikke forstår og måske skal have skåret ud i pap.

Jeg har er 250 L akvarie som har kørt 10-11 måneder, skumeren er en skimz 161 og ellers er der ikke sat noget smart halløj på.
Her for nogle måneder fandt tossen her (undertegnet), så ud af det jeg målte no3 forkert. Min no3 havde ligget på 0!!! meget længe og jeg troede alt var i den skønneste orden på tros af det korallerne var uhyrlig blege (meget blege) og sultne. Pisse dum fejl, men sådan er det nogen gange at være ny. Nu ligger min no3 på cirka 10 og korallerne har fået mere farve og ser bedre ud. Men her snakker jeg primært om mine LPS´er og blødkoraller, sps og hammerkoraller hænger lidt i bremsen. Min muslig ser også ud til at have det fantastisk.
Jeg har fået nyt lys!

Jeg fordre 1-2 gange dagligt har cirka 40-50 gange cirkulation og ellers kører det egentlig bare af sig selv. Fiske bestanden er på cirka 10 fisk, masser snegle og 3 rejer. Jeg bruger osmose vand og laver vandskift hver 14 dag cirka.
Nu kommer så mit spørgmål... hehe
sps korallerne har det ikke vildt fedt pga den høje no3, ja. Men, po4 ligger på 0,03 mg/l p (målt med rowa). no3 på 10. Jeg har ikke en eneste alge og renser ruder hver 5 dag og det er ikke en gang rigtig nødvendigt. Hvordan i alverden kan det lade sig gøre?
Skal jeg indstille lamperne anderledes eller bare give det tid?
Har tjekket mit test test og min salt ligger i øvrigt på 1,025.
Jeg nægter at bruge po4 filter og no3 filter eller kemi, sådan er det bare

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 8&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er billeder af hvordan det ser ud lige nu.
Håber der er flere der kan komme på banen.