Midlertidigt tømme akvarie under opstart

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Midlertidigt tømme akvarie under opstart

Indlæg af TRG »

Mit akvarie har kørt i lidt over 2 uger nu. Det er fyldt med en masse brune alger, både på sten og glas.

Hvor meget "skade" vil det gøre, hvis jeg tømmer det, hælder almindelig hane vand i, meget lidt kun i den ene side agtig, for at kontrollere om det er tæt? Så kan jeg i samme omgang ligge et liggeunderlag under nemlig :-)
-og er det dumt at fjerne alger fra glasset?
DBH
Tim
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Midlertidigt tømme akvarie under opstart

Indlæg af den_ »

Det er forfra algerne vil død nå du der kommer ferskvand i, så tøm det helt og rengør det også test det, underlag under også start forfra
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af TRG »

Planen var egentlig at sten og vand skal over i en midlertidig beholder, og da det kun er det ene hjørne jeg frygter, er det minimalt med almindeligt vand der skal i. Så de fleste af algerne på ruderne bliver ikke udsat for vand - kun luft i en kortere periode :-)

Men hvis det er nok til at skulle starte forfra, så må det være det. Alternativt er det et helt byt akvarie - og så er vi jo lige vidt :-)
DBH
Tim
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af den_ »

Indholdet kan du sagens komme i en midlertidig beholder, men jeg ville nu stadigvæk rengøre det algerne på ruderne skal nok komme igen og du kommer ikke hurtigere over indkørings fasen ved at lade dem side
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"