hej alle
håber at en gider at hjælpe mig, jeg skal til at skære plexiglas ud til mit indvendige overløb til mit 112 liters akvarie
og jeg regner med at lave en indvendig sump på 15x15 centimeter, hvor min minifloater skal stå i
men hvor højt skal jeg skære plexi-glasset, fra bunden af akvariet og til overfladen er der 40 cm.
jeg havde forestillet mig at overløbet skulle være 36 centimeter højt, er det helt skævt????
har købt en overløbs kam der skal limes på, skal den være med i de 36 centimeter, eller skal den op og sidde i overfladen?
så hvis en gider at svare mig på hvor højt jeg skal skære plexiglasset, ville jeg være super glad
mvh Carsten
Mål på overløb
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
skal da prøve 
for det første vil jeg slet ikke bruge plexiglas da det ikke kan binde ret godt på glas (ved mindre der bruges en primer)
min kam rammer lige et par cm under bøljebryderne så har jeg mulighed for at regulere vandstanden i overløb/akvarie
så vil mene at du skal skære GLASSET 2 cm under bøljebryderne...!

for det første vil jeg slet ikke bruge plexiglas da det ikke kan binde ret godt på glas (ved mindre der bruges en primer)
min kam rammer lige et par cm under bøljebryderne så har jeg mulighed for at regulere vandstanden i overløb/akvarie
så vil mene at du skal skære GLASSET 2 cm under bøljebryderne...!

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef