Bubble Magus 7 Curve Drain Outlet?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6051 Almind
- Saltvand siden?: 2013
Bubble Magus 7 Curve Drain Outlet?
Hej,
Nu er det første gang jeg har sådan en "rigtig" skummer.
Der øverst på den her skummer sidder noget de kalder Drain outlet hvor vand kommer ud. Skal der sættes en slange på der og må/skal man digere det videre til 3 kammer i sumpen (der var returpumpen står)?
Nu er det første gang jeg har sådan en "rigtig" skummer.
Der øverst på den her skummer sidder noget de kalder Drain outlet hvor vand kommer ud. Skal der sættes en slange på der og må/skal man digere det videre til 3 kammer i sumpen (der var returpumpen står)?
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Re: Bubble Magus 7 Curve Drain Outlet?
Det er til det skidt du får op i koppen,, enten skal det med i en bøtte og så kyles ud.,
Eller også skal det lykkes til og bare samles i koppen som du så renser engang i mellem
Eller også skal det lykkes til og bare samles i koppen som du så renser engang i mellem
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Det skal enten lukkes af eller ned i en spand og ud i lokummet.
Lige nu skummer du jo af - men hælder det hele tilbage i akvariet igen
Lige nu skummer du jo af - men hælder det hele tilbage i akvariet igen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Spændende
har i en spand stående inde ved skummeren eller lukker i det af?

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Og er det kun nu her hvor den er ved at køre ind der kommer så meget vand ud som der gør nu? ellers skal man jo have en stor spand 

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Hvis ikke du skummer meget vådt, er det ikke så nødvendigt . Du skal alligevel rense kop mv. En-to gange om ugen. Alt efter type.
Ideen er god hvis du har en skummer med "dej-skraber"
som kan tilkøbes til eks. BubbleKing , deltec mv. Og derved holder skummeren ren... Så er afløbet nyttigt...
Men har du ikke ovenstående og skummer du ikke specielt vådt, så Prop den af..
Ideen er god hvis du har en skummer med "dej-skraber"

Men har du ikke ovenstående og skummer du ikke specielt vådt, så Prop den af..

Morten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Den har kørt siden i går på max setting for at få kørt den ind. Men ligenu mens jeg skriver med jer er der begyndt at komme skum ud af toppen på den
så antager jeg det er tid til at skrue lidt ned for den? Som i kan se på billedet så var der ikke skum ud af toppen bare for nogle minutter siden...

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Bruger i flamingo til at hæve højden på skummeren? jeg skal hvis have hævet min omkring 6cm og har set nogle video'er hvor de bare bruger flamingo?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Ja flamingo eller egg crates will do the trick
Tror det er de færreste der skummer så vådt at det er nødvendigt med en spand. Jeg ville lukke hullet - så bliver det fyldt og du er samtidigt også nødt til at rense koppen og så skummer den bedre. Hvis du tager på ferie så en 4 mm slange på og ned i en spand
Tror det er de færreste der skummer så vådt at det er nødvendigt med en spand. Jeg ville lukke hullet - så bliver det fyldt og du er samtidigt også nødt til at rense koppen og så skummer den bedre. Hvis du tager på ferie så en 4 mm slange på og ned i en spand

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Men skal den skumme så vådt mens den køre ind eller skal jeg allerede nu begynde at justere på luften på den?
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Du justerer bare løs. Det sker der da ikke noget ved.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Problemet er også at ofte er udløbet på det dræn, under kanten på sumpen. Så for at det skal virke, skal væske niveauet i skummer koppen være over kanten på sumpen, og så kanden faktisk være ved at være fyldt op.
Som de andre siger prop det af og rens koppen istedet for
Som de andre siger prop det af og rens koppen istedet for
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7870 Roslev
Når man ser på billedet ser de ud som om at vandstanden er alt for høj. Har selv en Curve 5. Vandstanden skal være 23-25 cm. Og for Curve 7 er det 25-27 cm
Citat fra manual.. Suggest water level for exterior of protein skimmer around 25~27cm
Citat fra manual.. Suggest water level for exterior of protein skimmer around 25~27cm
Juwel Rio 240
Opstart marts 2013
Opstart marts 2013
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Vandstanden er pt. 27cm
Den hvideslange til drain har jeg lige lagt for at vise hvor meget der egenligt kommer ud af alm. vand. Det er jo umuligt at have den slange lukket hele tiden for så tømmer jeg jo hele baljen
Den hvideslange til drain har jeg lige lagt for at vise hvor meget der egenligt kommer ud af alm. vand. Det er jo umuligt at have den slange lukket hele tiden for så tømmer jeg jo hele baljen

- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
Hvis du lader afskumningen løbe tilbage i akvariet, er det nok begrænset hvor effektiv du vil opleve din skummer 
Jeg har selv en BM-skummer, dog af mindre model. Du skal, så vidt jeg kan se, have sænket vandniveauet inde i skummeren. Dette gør du enten ved at hæve skummeren eller ved at åbne for udløbsspjældet. På min skummer skal den stå på imellem 4 og 5 for at skumme bedst ved laveste anbefalede vandstand. Jeg kan derfor forestille mig at der næsten skal være helt åbent for at du får en nogenlunde tør afskumning. Det plejer at passe med, at hvis boblerne går lige til skummerhalsen, så passer det

Jeg har selv en BM-skummer, dog af mindre model. Du skal, så vidt jeg kan se, have sænket vandniveauet inde i skummeren. Dette gør du enten ved at hæve skummeren eller ved at åbne for udløbsspjældet. På min skummer skal den stå på imellem 4 og 5 for at skumme bedst ved laveste anbefalede vandstand. Jeg kan derfor forestille mig at der næsten skal være helt åbent for at du får en nogenlunde tør afskumning. Det plejer at passe med, at hvis boblerne går lige til skummerhalsen, så passer det

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
Ok det der udløbsspjæld er det den store røde prop som man kan se min rødestreg gå igennem? Jeg kan ikke ret godt hæve skummeren mere fordi så har jeg ikke en god arbejdshøjde og skal tømme sumpen for at kunne få den ud uden det store bøvl.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
prøv at se om du ikke skal dreje den røde prop, eller hele røret, så du sænker vandstanden.
det er kun affald der skal i koppen.
det er kun affald der skal i koppen.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
Som Peder skriver er det det hvide plastikrør med den røde prop for enden. Den gennemsigtige med slangen er luftindtaget.rfalken skrev:Ok det der udløbsspjæld er det den store røde prop som man kan se min rødestreg gå igennem? Jeg kan ikke ret godt hæve skummeren mere fordi så har jeg ikke en god arbejdshøjde og skal tømme sumpen for at kunne få den ud uden det store bøvl.