Opstartet akvarie

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
DHansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Opstartet akvarie

Indlæg af DHansen »

Hej :)

Så fik jeg hældt vand, sten og sand i mit akvarie! :)
Dejligt endelig at få statet op! :)

I går da jeg hældte sand i blev akvariet selvfølgelig helt grumset af sand og det er i da begyndt at blive klart igen.
Men nu kan jeg se at der ligger en fint tyndt lag sand på min LS, skal jeg bare lade det ligge eller prøve at få det væk fra mine sten?
//DHansen
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Opstartet akvarie

Indlæg af PoulD »

Tror ikke det gør den store forskel. Men et lille tip (for en anden gangs skyld): Hvis man bruger sådan en engangsprøjtepose som hende der Blomsterberg damen bruger til flødeskum, eller bare klipper et hjørne af en plastpose, så slipper man for den værste sandstorm i baljen
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Julian
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Re: Opstartet akvarie

Indlæg af Julian »

Hej Hansen,

Velkommen til denne fantastiske hobby!
Jeg plejer altid at vaske sandet ( hvis ikke det er levende ) og så hælde det i inden vandet. Når jeg så hælder vand i bruger jeg den ene hånd til at styre dunken ( 25 liters dunke ) og den anden til at sprede strålen fra vandet - på den måde får jeg ikke ødelagt mit aquascaping

Nu du har lagt mærke til der ligger sand på dine sten, så er der ikke andet for end at blæse det af, evt. med et løst powerhead du lige så forsøgt skaber en strøm hen over dine sten med. Du kan lige så godt gøre det, for hvis du bare er lidt som jeg, så bliver du irriteret over det i længden :-P

Rigtig god fornøjelse med baljen, og husk billeder!
Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"