Maxspect Gyre pumpe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af apfolmer »

hvis nogen af dem er dead-silent , så vil forhandleren vel uden grynten, ombytte en af dem som IKKE er dead-silent ? For så må der jo være en fabrikations-forskel fra pumpe til pumpe ?

Måske importøren vil besvare hvad der vil ske, i tilfælde af at man er uheldig at få en af dem som ikke på nogen måder vil stoppe med at larme ?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

pederrevnørd skrev:
MoG skrev:Slet ingen der vil dele ud af deres erfaring ifht ovenstående .?
Morten for søde hel.... :biggrin:

Vi er flere der har skrevet lydløs.
De kan larme ad H til i 2-3 uger, for så at stoppe.

Hvis du vil have den 100% lydløs fra start, så skal du have en 150 med det nye silikonekit, som leveres lige om hjørnet :y

Det er taget fra tidigere review, hvor de siger at motoren på den nye 130 siger lidt, hvorimod motor på den store er lydløs. Kun resonnans kan drille - og derfor, så vent til det silikonekit er i handlen.

Mvh
Peder
Er skam udemærket klar over at der er en del der har givet udtryk for at de med tiden er blevet lydløse... :y

Grunden til mit indlæg er, at jeg gerne ville "høre" de lydløse.. Flere har skrevet at de er helt lydløse og derfor håbede jeg at nogen ville tage en strimmel video af pumpen i aktion. Gerne hvor pumpen bliver skruet op og ned i ydelse ...
Vi er jo alle forskellige og har som de fleste ved, forskellig tolerance over for hvad der betegnes som støj. :wink:
For mit vedkommende , vil jeg ikke have nogen pumpe(r) ,uanset mærke, der siger mere end mine tunze pumper..

Søren/minedykker: du må meget gerne tage en video , når du har tid og lyst... :beer:

Håber flere andre gider gøre det samme! :y

Det burde være nemt at høre, selv på film, hvis der er stille i rummet.. Så hvis man slukker tv, ber' kone, unger , hund og kat mv. Om at Klappe kaje, så burde det være muligt! :biggrin: :hehe:
Morten
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af niels228 »

hmm hvordan kan man optage en lyd man ikke kan høre?

Jo min har en irriterende "snerren" uanset hvor lidt eller meget jeg skruer op. Det har jeg så løst ved at sætte den lodret på bagsiden. Den kører så lidt den ene vej os så lidt den anden. Skifter hvert 15 minut.
Puls mode er mega irriterende da man kan høre det konstante skift i hastighed.

@MoG du er velkommen forbi hvis du vil se og høre den.
Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
decocean
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 4370 Store Merløse
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Store Merløse
Kontakt:

Indlæg af decocean »

Vedr. XF130.
I slutningen af næste uge, kommer den lille Gyre XF130 på lager. Priser og anden info, bliver lagt på siden, senest tirsdag.

Vedr. XF150.
Alle der har købt en pumpe uden silence kit, kan få et sådant kit uden beregning. Jeg får ikke så mange i denne første leverance, men jeg vil bestræbe mig på at hjælpe alle så hurtigt det kan lade sig gøre. Man skal kontakte den butik hvor man har købt pumpen. Når man henter silence kittet, skal man medbringe sit garantibevis.
Hvis nogen har en pumpe der larmer mere end ”normalt”, så kontakt mig, og I vil så få tilsendt en anden pumpe.

Vedr. ny type Razor.
Razor 16000 kelvin udgår. Den bliver erstattet af en 15000 kelvin model, som også har et lidt større watt, og større lysudbytte. Den bliver nu leveret med 120 graders linser som standard. Prisen er uændret.
8000 kelvin og 10000 kelvin, bliver ikke ændret.
Vi ses i butikken

Mvh. Carsten
DecOcean Aquarium
http://www.decocean.dk
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

godt jeg tænkte også om de virkelig skulle købe den opdatering så kort efter køb det mangelede da bare go stil carsten :GO
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Gulkan »

Johnny skrev:godt jeg tænkte også om de virkelig skulle købe den opdatering så kort efter køb det mangelede da bare go stil carsten :GO
+1
1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af thni »

Ja super god stil ! Glæder mig til 130'eren, for at se om den virkelig dur i et nano :)
Mvh Thomas
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

niels228 skrev:hmm hvordan kan man optage en lyd man ikke kan høre?

Jo min har en irriterende "snerren" uanset hvor lidt eller meget jeg skruer op. Det har jeg så løst ved at sætte den lodret på bagsiden. Den kører så lidt den ene vej os så lidt den anden. Skifter hvert 15 minut.
Puls mode er mega irriterende da man kan høre det konstante skift i hastighed.

@MoG du er velkommen forbi hvis du vil se og høre den.
Niels228

Pulsemode ER den mest krævende indstilling, men den "snerren" du beskriver skal ikke være der.

Prøv at tage pumpen i hånden(i baljen) er den så næsten lydløs? Og så er problemet løst med silencekittet
Hvis ikke, og den er indkørt i 3-4 uger, så er der snavs i pumpen, eller en defekt.

Jeg kører min på 100% i pulsemode, med skifte hver 4 sekund - det er næsten lydløst, men tog tid og gradvis opjustering af hastighed. Min kone var tosset i starten pga larmen, idag tror hun at jeg har fjernet pumperne :biggrin:

MOG
Send pb med dit mobilnr, så laver jeg video på tlf og sender som mms
Og du er velkommen til at uploade den i tråden oz

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
11
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Preben »

decocean skrev:Vedr. XF130.
I slutningen af næste uge, kommer den lille Gyre XF130 på lager. Priser og anden info, bliver lagt på siden, senest tirsdag.

Vedr. XF150.
Alle der har købt en pumpe uden silence kit, kan få et sådant kit uden beregning. Jeg får ikke så mange i denne første leverance, men jeg vil bestræbe mig på at hjælpe alle så hurtigt det kan lade sig gøre. Man skal kontakte den butik hvor man har købt pumpen. Når man henter silence kittet, skal man medbringe sit garantibevis.
Hvis nogen har en pumpe der larmer mere end ”normalt”, så kontakt mig, og I vil så få tilsendt en anden pumpe.

Vedr. ny type Razor.
Razor 16000 kelvin udgår. Den bliver erstattet af en 15000 kelvin model, som også har et lidt større watt, og større lysudbytte. Den bliver nu leveret med 120 graders linser som standard. Prisen er uændret.
8000 kelvin og 10000 kelvin, bliver ikke ændret.
Super service :GO
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Og hermed video, på 100 % Pulsemode, med ca 3,5 sekunders interval mellem 20-100%

Dette er worst case scenario ifbm at teste en pumpe. De fleste "nøjes" med omkring 40-50% i forvejen pga dens muskler.

Bemærk at dette ydermere er UDEN silence kittet

" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Leth »

Jeg har taget en lille video af min pumpe.
Pumpen har kørt siden 3 december.
Pulse på 80%
Med gummislange som støjdæmpning.
Jeg har med vilje ikke renset pumpe i en lille måned, da
jeg ville se om dette hjalp.
Beklager kvaliteten fra den gamle ipad.
" onclick="window.open(this.href);return false;
/Tony
Nuværende: Waterbox 35.1 opstartet 12/4-2025

Nuværende: Aqua medic XD 575 med sydamerikanske Cichlider

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Tony

Din larmer for meget - ALT for meget
Få den nye silencer på og se om det hjælper

Mvh
Peder
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af Leth »

Jeg kunne godt finde på at tage pumpen med ned til Henrik/Family Pet for at han kunne prøve den, har hørt at han har sat èn i et af hans akvarier. Blot for at sammenligne.
Lyder Godt at der kan hentes et silence ophæng gratis.
Hvis den skal byttes, venter jeg til der er silence kit med en ny pumpe.
/Tony

Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af Leth »

pederrevnørd skrev:Hej Tony

Din larmer for meget - ALT for meget
Få den nye silencer på og se om det hjælper

Mvh
Peder
Synes at det er svagt på videoen, i forhold til det, jeg hører dagligt.
Jeg tvivler dog på, at deres silence ophæng vil dæmpe lyden, jeg har forsøgt mange forskellige slanger
og diverse gummi ting, uden det har hjulpet noget.

/Tony

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Hvis den larmer sådan når du holder den i hånden - uden den rører noget, så er det en "ommer"
Hvis den ikke siger noget i hånden, så er silencer vejen

Held og lykke :)

Mvh
Peder
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Dyhr »

Hvis hun larmer når hun har den i hånden - så giv hende den i munden.....
Spøg til side.
Hvad er det der silencer kit? Min blev leveret med skumpuder på både indvendig og udvendig del og jeg satte selv yderligere et par små plastdupper på.
Har du evt. et billede Peder?
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Syntes her er et sobert indlæg sakset fra en af "Gyre" trådende på RC med de plusser og minusser han har oplevet.

msderganc
Registered Member

msderganc's Avatar

Posts: 546 Ok, I've decided to write a review after using two XF150s for about two months. I don't like most reef-oriented reviews because they're either a) written after having the items for a week or two or b) after the item has failed. You either get a review before the true effects are shown in the aquarium, or an unfairly negative opinion. So I've waited to write up a full review of this pump.

I currently own two of these pumps: the first was bought as a pre-order, and I bought the second about three weeks later. I'm using them in a 60.5"x27.5"x27.5" tank (DSA 190 Pro) with a center overflow (I wish I'd gone with a CTC). It's primarily SPS with two large rock islands. I have the Gyres on either end of the tank, facing towards each other and parallel to the ground. My Apex alternates the two pumps every six hours and fifteen minutes. They've mostly been running in pulse mode with a three second on and three second off cycle at 90% power.

Flow - 10/10
Overall, these are the best pumps I've ever used. I replaced two MP40s and two 6105s with one Gyre and had more flow. I should qualify that by saying I had to run the other four pumps at somewhere around 50-60% since they would kill my SPS by blowing the tissue off the skeleton if I turned them up any further. I couldn't come up with a layout which would allow me to go higher. So I would say that the Gyre's flow is more usable.

As for my corals, they seem to love it. I've noticed significantly more polyp extension and growth over the past few months. My water parameters have not changed much, and my lighting has been constant. The only real change was the pump. Detritus accumulation has been just about the same as before. I still do have a few dead spots, but alternating the pumps eliminates them.

So what doesn't like the flow? My anemone can't seem to find a good place to stay. I've been playing games with him over the past month to try to get him to a place he likes, but I'm so far unsuccessful. I've noticed that with the horizontal orientation, it creates an odd combination of flow and light. What I mean by that is that the majority of the flow is in the upper and bottom thirds of the tank. It creates a combination of low light and high flow at the bottom, which makes placement of corals in a mixed reef somewhat difficult. Most of my zoas have gotten used to it, but some had to be moved. I couldn't find a place for my frogspawn without turning down the pumps, so I ended up moving it to my frag tank.

The other part of the flow I don't like is that with only one pump, the flow underneath the pump is pretty nonexistent. With the two pumps facing each other, it becomes less of an issue.

Control - 5/10
The gyre is middle of road in terms of control (which should be improved once the advanced controller is released). The current control is sufficient, but is not very sophisticated. Specifically, I think the failure to include an option to set forward and reverse to different periods was a significant oversight. I think many people would have wanted a long forward period followed by a short reverse. Some people have gotten around that with creative Apex programming and long overall periods, but that's a no brainer to include. Wireless control or controller integration would be nice to have, and hopefully that will come with the new controller.

The second issue with the control is the period length visual indicator. Instead of having the rotary LEDs indicate the period length, it's a flash on the control Not a huge issue, but annoying. It's also pretty flimsy feeling, and the buttons feel very cheap.

Design, Maintenance and Build Quality - 4/10
Overall, it's a fairly well-built pump. The magnets seem to be strong and well enclosed. I'm not worried about them warping, but time will tell. The molded plastic parts are for the most part, pretty sturdy. In the tank it looks great, and being able to place it very close to the waterline really allows it to hide more than a Tunze or Vortech. I wish there was a better way to route the wire, but I'm not sure what they else they could do. A creative solution here would be really nice.

Downsides? The propellers are cheap feeling and fins break very easily. Dismantling and reassembling isn't too hard, but the first few times are a learning process, and many of the small parts can be broken easily. Even now, I still have to put it back together a few times before I don't get the red light on the controller. One of my propeller bushings broke after less than a month of use, causing that propeller to slip on the rotor and significantly reduce flow.

The basic design should have been tested further to identify the resonance issues and the updated magnet mount should have been released with the initial run.

Maintenance, aside from reassembling a few times each time, is relatively painless. I have noticed that I need to soak it in vinegar every month, or I lose a lot of flow - if I had to guess, I'd say 30-40%. I do like the fact that the controller is completely removable from both the power supply and pump.

Maxspect does include a lot of repair parts in the box, but they seem pretty consumable to me. I'd anticipate buying at least two replacement propellers per year, possibly more. At $20 per pair, that's not something to sneeze at.

Noise - 9/10
So this is a sensitive one for me. I really wanted to rate it lower, but with some modification and break in, it becomes a very quiet pump. I'm running it at 90%, and can't hear it unless I'm right next to it. I'd say it's nearly as quiet as my Tunzes. My tank is about 45 dB, and with the SPL meter right next to the pump, it registers about 46 dB at 90%. Not noticeable at all, unless you're specifically listening for it.

However, and this is a big however, it took some doing to get the resonance issue resolved. I tried the suction cup mount, and that did nothing. The final solution was 1/4" honeycomb silicone pads cut to size and placed between the pump and the glass. Those, combined with about six weeks of break in, and it becomes silent. This modification does weaken the hold on the glass, and occasionally the pump will shift a little bit (maybe half an inch on one side). CoralVue had said two to three weeks for break in, but I really believe it's a longer period.

Reliability - 3/10
So far, I haven't had great uptime. I've been lucky so far in that I've caught the issues early. Twice in two months, I've randomly gotten the red flashing light (no warning sound, by the way). There was nothing obstructing the pump that I could see, but a vinegar soak fixed it both times. Since my tank is on a six hour rotation, if I hadn't caught it, it could be six hours with just my return pump as flow - not a good idea. For those people with just one pump in a tank, this could be a much worse prospect.

I've also lost two propellers to small snails in two months. The flimsy propellers are just not of similar quality to a propellor from a Tunze or Ecotech. Two of my current propellers already have a broken fin each after just about two weeks in service.

Customer Service and Warranty - 2/10
I was really hoping to rate this higher, but in my experience with CoralVue, I haven't seen the service people rave about. To me, CoralVue was dismissive of my noise issue. They did offer to ship back the pump at their cost for repair, but as is now clear, it's a design problem. This isn't Ecotech, however. They're not going to ship a replacement pump before your pump is returned. This is a huge issue for me: now I have to keep spare pumps around. Ecotech would have a replacement to me in a day or two, where I could limp along with a smaller pump. Given CoralVue's policy, I need to keep another full sized pump around just in case. Who knows how long it'll be in for service? This was part of my decision to buy a second for my tank (I wasn't as concerned about unidirectional laminar flow, but that was the other part).

CoralVue, in their defense, was responsive to emails (but not very helpful). I think there's a lot of room for improvement in this area. Some sort of cross-ship program and a less defensive attitude would go a long way. How the replacement mounts are handled will be very revealing.

Value - 8/10
Any way you look at the Gyre, it's a great value. For $300, you get a pump with a very usable control and awesome flow. I replaced over $1000 worth of pumps with one of these, and added a second for peace of mind and a little more variety.

However, the replacement parts are expensive, and don't seem to last that long. I get the fact that the sum of replacement parts is always more expensive than the original item, but it's pretty egregious in this case. It's compounded by the fact that some of these parts haven't lasted a month for me yet. I'd say that the total cost of ownership is still a lot less than a Vortech (maybe closer now with the price drop on the MP40), but you'll be replacing parts much more often.

My Verdict - 7/10
It's a great pump, when it's working. It's by far the best flow I've seen. I think that this is a great base to build on, and Maxspect has already started to address some of the major issues. The advanced controller will be out soon. They've already made a new magnet mount to fix the resonance issue. Hopefully they'll do the right thing and give early adopters the updated mount for free.

I think Maxspect could really improve this pump by putting a little more work into the propellor so it's not as fragile. I also think that some type of feedback that the pump is obstructed other than a red light (maybe an alarm?) would be very useful.

I definitely recommend the Gyre, but I'd wait until the advanced controller is released and some of the major kinks are worked out. I'm also interested to see where Ecotech goes in the near future. The rumblings of a new product are interesting, but I doubt it will be a significant departure from their current designs.

Current Tank Info: 260g SPS heavy system, 70g prop system, 29g Biocube

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Dyhr skrev:Hvis hun larmer når hun har den i hånden - så giv hende den i munden.....
Spøg til side.
Hvad er det der silencer kit? Min blev leveret med skumpuder på både indvendig og udvendig del og jeg satte selv yderligere et par små plastdupper på.
Har du evt. et billede Peder?
Her kan du se den nye 130(med silikone ophæng) og den "gamle" 150 med det ophæng vi kender.
Hele den del som hæfter magnet med pumpe laves nu i silikone.

Håber det giver mening :y

@Peder

Tak for review - sobert og godt :GO

Mvh
Peder
Vedhæftede filer
Fx130 ved siden af Fx150
Fx130 ved siden af Fx150
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Fandt lige et billede på nettet, nu tror jeg alle er med
Vedhæftede filer
image.jpg
Gyre silencer af silikone
Gyre silencer af silikone
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af Leth »

pederrevnørd skrev:Hvis den larmer sådan når du holder den i hånden - uden den rører noget, så er det en "ommer"

Mvh
Peder
Med alle de ting jeg har forsøgt, og pumpen stadig larmer væsentlig mere end andre, også uden silence ophæng, så må der jo være noget med selve pumpen som ikke er som det skal være.
Når der kommer silence beslag hjem, vil jeg forsøge at få byttet hele pumpen.
/Tony

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Leth skrev:
pederrevnørd skrev:Hvis den larmer sådan når du holder den i hånden - uden den rører noget, så er det en "ommer"

Mvh
Peder
Med alle de ting jeg har forsøgt, og pumpen stadig larmer væsentlig mere end andre, også uden silence ophæng, så må der jo være noget med selve pumpen som ikke er som det skal være.
Når der kommer silence beslag hjem, vil jeg forsøge at få byttet hele pumpen.
/Tony
Hej Igen Tony,

Larmer din pumpe når du holder den i hånden ? Ja eller nej ?
Hvis den gør det, og du har skilt den ad, samlet etc, og det ikke hjælper - så skal du ikke FORSØGE at bytte den, du skal FÅ den byttet - det er jo allerede lovet af DK leverandør.

Eneste krav er blot at den er købt via en af de korrekte butikker i Danmark :y

Held og lykke

Mvh
Peder
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Og her reefbuilders artikel om den nye silencer, læg især mærke til overskriften:-)

New rubber mount dramatically reduces noise of MaxSpect Gyre pump

Read more: http://reefbuilders.com/2015/01/30/rubb ... z3R4PwTYbJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af Leth »

Så har jeg forsøgt med håndholdt pumpe.
Den støjer mindre end når den er monteret, men siger stadig mere
end "lydløs" og mere end mine tidligere Tunze pumper.
Tror jeg må skrive en mail til Carsten.
Heldigvis ser det da ikke ud til at der er mange herinde der er ramt af
støj ved disse pumper.
Tak for Feedback Peder.
/Tony

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Leth skrev:Så har jeg forsøgt med håndholdt pumpe.
Den støjer mindre end når den er monteret, men siger stadig mere
end "lydløs" og mere end mine tidligere Tunze pumper.
Tror jeg må skrive en mail til Carsten.
Heldigvis ser det da ikke ud til at der er mange herinde der er ramt af
støj ved disse pumper.
Tak for Feedback Peder.
/Tony
Har netop talt med ham,
Prøv at lægge den i eddike først for rengøring, bagefter giver du den "et slag i hver ende" med håndfladen. Der kan være noget som har sat sig fast, og luft som ikke kommer ud.

Og husk at man kan "ane" den hvis man lytter efter - det er jo ikke totalt lydløs - men næsten :biggrin:

Prøv det først, hjælper det, skal du blot have silencer - hjælper det ikke, så er Carsten klar over at du skal have den byttet :h

Mvh
Peder
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Dyhr »

Tak for billeder Peder, nu er jeg helt med på hvad det ophæng er.
Du er sgu en guttermand.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 7800 Skive

Indlæg af ejsing86 »

Hvad ville folk vælge til et rumdeler akvarium på 100 langt, 70 bredt og 55 højt, hvor pumpen skal monteres på overløb;

FX150, som drosle ned, eller FX130?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Super med de videoer der er lagt op... Lad der endelig komme flere! :biggrin:

Den video som Leth har lagt op, er lige det jeg efterlyste .. (Altså ikke pga. Larmen! :biggrin: )
Men mere fordi det er helt tæt på.. Ligesom nogle af de videoer på youtube jeg har set..

Jeg kan godt se at jeg må ud og besøge nogen der har den :wink: ikke at jeg har planer om at udskifte mine pumper på nuværende tidspunkt .. Skal som tidligere nævnt , lige se/læse folks erfaringer på længere sigt! :)
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Er det ikke lettere at skrue ned for en pumpe, end at have en som kører på fuld skrald hele tiden?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

ejsing86 skrev:Hvad ville folk vælge til et rumdeler akvarium på 100 langt, 70 bredt og 55 højt, hvor pumpen skal monteres på overløb;

FX150, som drosle ned, eller FX130?
Personligt ville jeg tage den store af dem, og som du skriver drosle ned.
Så kan du samtidig 1 gang ugentligt lave en gevaldig "storm" og få ryddet op i baljen.

Selvfølgelig med den nye silencerkit

Mvh
Peder
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 7800 Skive

Indlæg af ejsing86 »

Takker for råd, og synes det lyder meget fornuftigt :-) så bliver det fx150 - og pris forskellen er jo heller ikke alverden :-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"