ID?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

ID?

Indlæg af ViggoN »

Efter at have købt nogle nye koraller finder jeg denne fyr, som er dukket op efter lyset er slukket, er den skadelig eller skal jeg bare lade den hygge sig?
Vedhæftede filer
IMG_0457.PNG
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ID?

Indlæg af PoulD »

Den er jo camoufleret sindssygt godt så jeg tror næsten det må være en Synanceia Verrucosa. En af de giftigste fisk der findes. Pas meget på ikke at røre ved den, den er meget dødelig :T

Spøg til side, synes det ligner en uskyldig Nassarious snegl, men billedet er som sagt ikke optimalt. Jeg tør ikke udelukke, at det kunne være en mindre uskyldig snegl
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Hælder også til Nassarius Vibex... Det kunne det ligne ihvertfald . Men billedet er ikke super godt...

De graver sig gerne ned i dit bundlag om dagen og kommer frem når lyset slukker - eller når der fodres! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af ViggoN »

PoulD skrev:Den er jo camoufleret sindssygt godt så jeg tror næsten det må være en Synanceia Verrucosa. En af de giftigste fisk der findes. Pas meget på ikke at røre ved den, den er meget dødelig :T

Spøg til side, synes det ligner en uskyldig Nassarious snegl, men billedet er som sagt ikke optimalt. Jeg tør ikke udelukke, at det kunne være en mindre uskyldig snegl
nu er den væk igen, men det lignede ikke den havde en skjold, men den havde rød prik/børste på sin hale, hvis det hjælper?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du kommer til at bevæbne dig med noget bedre end en telefon til at tage billeder med.
Kan det være sådan en fætter:
https://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/175.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af trine... »

MoG skrev:Hælder også til Nassarius Vibex... Det kunne det ligne ihvertfald . Men billedet er ikke super godt...

De graver sig gerne ned i dit bundlag om dagen og kommer frem når lyset slukker - eller når der fodres! :biggrin:
Rigtigt fornuftigt bud så +1 herfra!
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"