Akvariet måler 85x85x40cm og har weissglas på de 2 forreste sider, overløb i hjørnet og bølgebryder.
Bordet er lavet af Porsa og beklædt med krydsfiner på bagsiderne, og lågerne bliver lavet af foamalux. Skabet og placeringen af akvariet, er desuden udtænkt således at det meste teknik, dvs. strømforsyninger og controllere, vil sidde på ydersiden og dermed ikke blive udsat for fugt. Ligeledes kommer doseringsmaskinen til at sidde udvendigt.

Der kommer til at være en 120mm blæser til at trække luft ud af skabet. Jeg har monteret et vinkelaftræk således at den fugtige luft ikke bliver blæst direkte ind i tapetet på væggen.

Jebao DP4 doseringsmaskine. Har indtil videre kørt upåklageligt på det gamle setup.
Lyset bliver min Maxspect Razor 160w kombineret med 4x24w T5. Rigeligt med lys. Jeg tvivler på at jeg kommer til at køre med alle 4 rør på en gang, men det er "nice to have".

Jeg kan desværre ikke have begge akvarier kørende samtidigt særligt længe, så alle koraller er nu flyttet over i det nye. Det får lige lov at stå en 14 dages tid inden fiskene kommer med over. Så kan jeg også få placeret koraller og justeret på stenene imens. Det sidste billede er taget lige efter korallerne var blevet flyttet. Vandstanden er lidt lav. da jeg har levende sten i min gamle sump og derfor ikke kan flytte returpumpen over på det nye. Det sker senere i dag.
Dog har en stor del af stensætningen kørt i det gamle system de sidste 2-3 måneder, så der i hvertfald er en pæn bestand af bakterier. Alle de nye sten er renset i saltsyre, og de sten der har stået i min gamle DT, har ikke set skyggen af alger, udover lidt brunalger/diatomer de første par uger. Jeg håber lidt at det derfor vil være begrænset hvor stor en algeopblomstring jeg får.