Når man køber dette lille akryl akvarium er der kun lampe, filtermateriale og pumpe med, skummer, varmelegeme og dækglas købes ved siden af.
Det er ikke den store udgift og holdes omkring en tudse, alt efter hvor meget ekstra udstyr man køber.
Opsætningen er ganske ligetil og det er hurtigt igang.
Det er for tidligt at give lyset karakter og lige pt. er det mest skummeren jeg roder lidt med.
Der er indkøbt en Eheim 100 luftpumpe og det burde vel være nok, men enten er den medfølgende luftsten af ringe kvalitet ellers har jeg overvurderet Eheim luftpumpen.
Nu går der jo altid et stykke tid inden en skummer begynder at virke, men jeg vil prøve med en anden luftsten, når jeg kan finde en af ordentlig kvalitet.
Skulle der nu være andre som har erfaring med dette lille nano, så skriv endelig.
Status i det lille nano.
Der er indkøbt et par levende sten.
Der er set små slange-søstjerner og snegle kravler rundt.
Der er også en del tanglopper (eller hvad de nu hedder) der vimser rundt i en af stenene.
Jeg har set en lille glasrose, som forhåbentlig kan skoldes væk via kogende vand i en pipette.
Vandet er ganske enkelt fuldstændigt krystal klart og man kommer helt i tvivl om der er vand i den lille tank.
Tror nu at den ekstra lille cirkulations-pumpe er en god investering, for det er ikke en voldsom omrøring der finder sted.
Det er alt for nu, men vender tilbage med mere senere.
Hej med jer