Juwel Rio 125L

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
DHansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Juwel Rio 125L

Indlæg af DHansen »

Hej folkens!

Så har jeg besluttet mig for også at komme i gang med saltvand efter flere år med ferskvand! :biggrin:
Jeg har valgt at bruge mit Juwel Rio 125L dertil kommer der lidt teknik

1x Hydor varmelegme
1x Tunze doc comline 9004 skimmer
2x Hydor nano cirkulations pumper
2x T5 Marine lysstofrør - 1 Hvidt og 1 Blåt.

Den gamle fliter kasser er rykket ud da jeg ikke mente den var passende.
Målet med akvariet er nogle klovne fisk og andre små fisk, samt lidt nemme koraller :biggrin:

Jeg tænker omkring 10-15 KG LS - er dette passende til antal liter vand?
Jeg vil blande saltvandet i akvariet, så tænker at flyde det op, lade varmelegmet få det op i grader og så kommer salt i og tilslutte pumper og skummer, vil dette kunne virke uden jeg får det salt lag på runderne?

Det store spørgsmål i min lille tråd kommer så her, og det er nok mest henvendt til folk som bruger et Juwel rio 125 til saltvand.

Hvordan har i fået skummeren til at være helt inde i hjørnet så i også kunne lukke låget helt på akvariet?
Lige nu mangler den inderste plade 5-10 mm i at kunne lukke ordenligt. Så er pladerne skåret til eller hvad har folk gjort for at få det til at passe?
Jeg har læst lidt rundt på siden og google men har ikke fundet nogle konkrete løsninger :)

På forhånd tak!
//DHansen
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Juwel Rio 125L

Indlæg af Johnny »

det er svært af sige hvor mange sten der skal i det er alt efter hvor porøse de er og hvad du ønsker med stensætning jeg ville blande vandet udenfor akv og putte det i når det har stået ca et døgn så kan du måske slippe for hvide roder pga kalkudfeldning det er en god ide af bruge osmoseanlæg til af lave vand det mindsker også risiko for kalk udfældning
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
rullemary
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
12
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af rullemary »

Jeg endte med at lave et overløb i mit Rio 125, hvor jeg havde varmelegeme, Tunze 9004 skummer, Tunze osmolater samt en Tunze silence returpumpe... På den måde kunne jeg have vandstanden lidt lavere i overløbet, så skummeren også sad lidt lavere og på den måde kunne jeg lukke låget.
Mvh. Marie
Mit IM Nuvo 8: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=71354" onclick="window.open(this.href);return false;
DHansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af DHansen »

Er det noget du har et billede af rullemary? :) vil gerne se det hvis det kan lade sig gøre, måske er det den vej jeg skulle gå.

Tak for svaret Johnny, det vil jeg tage op til overvejelse! :)
//DHansen
rullemary
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
12
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af rullemary »

Jeg har desværre ikke et billede hvor det er kørende, da jeg har startet et andet op, men jeg har et billede af det tomt... Håber det stadig giver en idé om hvordan det er lavet.
[center]
IMG_0156.jpg
[/center]
Mvh. Marie
Mit IM Nuvo 8: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=71354" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"