hvad er de her?
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2014
hvad er de her?
Hej har lige et spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig. Hvad er disse små rør agtige ting som er kommer frem på mine LS efter de har stået i ca.4uger, og hvad er deres funktion? håber i kan hjælpe.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Re: hvad er de her?
Hvis de er bløde kan det være små skiveanemoner eller polypper( går ud fra det er de lidt grønlig hvide ting du mener?) det er lidt svært at bedømme på billederne med nøjagtighed.
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
ja det er de hvide, kan ikke få et bedre billede uden mit kamera bliver vådt. men som skrevet er det nogle hvide rør agtige ting med endnu et hult rør i midten, og i kanten af yderrøret er der så takker,fanger. lyder det som skive anemoner eller polypper?trine... skrev:Hvis de er bløde kan det være små skiveanemoner eller polypper( går ud fra det er de lidt grønlig hvide ting du mener?) det er lidt svært at bedømme på billederne med nøjagtighed.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Skive anemoner nej.ViggoN skrev:ja det er de hvide, kan ikke få et bedre billede uden mit kamera bliver vådt. men som skrevet er det nogle hvide rør agtige ting med endnu et hult rør i midten, og i kanten af yderrøret er der så takker,fanger. lyder det som skive anemoner eller polypper?trine... skrev:Hvis de er bløde kan det være små skiveanemoner eller polypper( går ud fra det er de lidt grønlig hvide ting du mener?) det er lidt svært at bedømme på billederne med nøjagtighed.
Polypper ja.
Hvis stenen har været vendt så de ikke har fået lys, kan de blive helt glasklare - næsten. Men når de så udsættes for lys kommer der stille og roligt farve på dem igen.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det samme gør sig gældende for skiveanemoner!!!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Og visse stenkorallertrine... skrev:Det samme gør sig gældende for skiveanemoner!!!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Den del af stenen hvorpå de sidder har altid haft kontakt med lyset, men har "vokset" ud ad her på det seneste. vil de forsætte med at vokse og blive større, med det rette lys og næring, eller bliver de ikke større end det?Carsten skrev:Og visse stenkorallertrine... skrev:Det samme gør sig gældende for skiveanemoner!!!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
De vokser vel kun til de har noget den størrelse de skal have. nu er det svært at svare på da vi ikke ved helt præcist hvad det er og hvor store de er nu.ViggoN skrev:Den del af stenen hvorpå de sidder har altid haft kontakt med lyset, men har "vokset" ud ad her på det seneste. vil de forsætte med at vokse og blive større, med det rette lys og næring, eller bliver de ikke større end det?Carsten skrev:Og visse stenkorallertrine... skrev:Det samme gør sig gældende for skiveanemoner!!!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Corynactis eller Pseudocorynactis er ikke noget dårligt bud. Men synes bare ikke at kroppen på dem er synlig. Og som regel opdager man dem først ved at se de hvide eller orange spidser.Anden skrev:Spørsmålet er vel om de vil formere sig hurtig og evt brænde de andre ting i akvariet, eller mener i det er en zoa agtig harmløs ting?
Du kan lige prøve at søge på ball anemone eller pest anemone og så om det ligner en af dem?
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Carsten skrev:De vokser vel kun til de har noget den størrelse de skal have. nu er det svært at svare på da vi ikke ved helt præcist hvad det er og hvor store de er nu.ViggoN skrev:Den del af stenen hvorpå de sidder har altid haft kontakt med lyset, men har "vokset" ud ad her på det seneste. vil de forsætte med at vokse og blive større, med det rette lys og næring, eller bliver de ikke større end det?Carsten skrev:Og visse stenkorallertrine... skrev:Det samme gør sig gældende for skiveanemoner!!!
De er ca.4mm i diameter. og som sagt er de ret nye, og kommer længere ud for hver dag der går
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Vil også sige det er lidt for tidligt at komme med den endelige dom, giv dem lidt tid og lad os se hvad de udvikler sig til, så slipper vi for alt det her gætværk!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Det vil jeg gøre. ville bare være sikker på at det ikke var noget skadeligt som kunne identificeres med det samme, så det kunne fjernes. Har hørt om de famøse glasroser!trine... skrev:Vil også sige det er lidt for tidligt at komme med den endelige dom, giv dem lidt tid og lad os se hvad de udvikler sig til, så slipper vi for alt det her gætværk!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Hej jeg spurgte for et par måneder siden hvad de ovenstående var, nu er den udvokset og jeg har stadigvæk ikke en ide hvad det er? Synes ikke det ligner en paly eller Zoa. Håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er for en skønhed?
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Har de normalt de farver(rød og grøn) og hvilken størrelse har de typisk?Jesper ØH skrev:Det ligner protopalythoa.