Min afdøde far - Jeg har brug for at komme af med....
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
Min afdøde far - Jeg har brug for at komme af med....
Hej her i forum.
Min far døde i en tidlig alder i går - Han blev kun 56 år, og det kom pludseligt, derfor står jeg i et kæmpe problem. - Kan se på hans bærbar, at han har en konto herinde, så nu tager jeg simpelthen chancen.
Min far går meget op i saltvandsfisk, og har i gennem de sidste par år fået bygget sig et ordentlig stort akvarie op.
Jeg selv er 'ny' og kender intet til dette område, og agter heller ikke at komme til det.
Hvorfor har jeg så oprettet en bruger her?
Jo ser i, jeg vil sælge min fars akvarie, med alt udstyr, og hvad jeg har fået fortalt fra venner, der var tæt på ham, er at der er for MANGE penge (+50.000 kr) - Om denne påstand er rigtig kan jeg hverken afkræfte / bekræfte - men jeg ved han har lagt mange penge i det.
Jeg synes det ville være synd, hvis hele akvariet døde, og prøver at finde en køber til det, før det er for sent!
Jeg forventer ikke at få alverden, men håber på at finde en reel og ærlig køber - jeg er godt klar over at jeg på ingen måde får 10.000 kr. for det - men lad os snakke om det, i så fald du er interesseret.
Tingene befinder sig i en lejlighed i Struer, og jeg skal nok prøve at hjælpe med at få det ud af lejligheden, sammen med nogle andre hjælpende hænder. Ifg. mine oplysninger vejer akvariet +100 kg.
Spørgsmål til jer - Hvad vil i gerne have billeder af ?
Jeg har nogle billeder fra opstarten af akvariet, det giver en idé om hvordan det ser ud (De er vedhæftet).
Jeg har sikkert glemt en masse, men kan fortælle at fiskene har fået noget og spise, efter dødsfaldet, og at det kører lige nu - men trænger til en overtagelse hurtigst muligt.
Mit nummer er 6178 5747, send gerne en sms!
Håber i kan hjælpe eller sprede budskabet!
Min far døde i en tidlig alder i går - Han blev kun 56 år, og det kom pludseligt, derfor står jeg i et kæmpe problem. - Kan se på hans bærbar, at han har en konto herinde, så nu tager jeg simpelthen chancen.
Min far går meget op i saltvandsfisk, og har i gennem de sidste par år fået bygget sig et ordentlig stort akvarie op.
Jeg selv er 'ny' og kender intet til dette område, og agter heller ikke at komme til det.
Hvorfor har jeg så oprettet en bruger her?
Jo ser i, jeg vil sælge min fars akvarie, med alt udstyr, og hvad jeg har fået fortalt fra venner, der var tæt på ham, er at der er for MANGE penge (+50.000 kr) - Om denne påstand er rigtig kan jeg hverken afkræfte / bekræfte - men jeg ved han har lagt mange penge i det.
Jeg synes det ville være synd, hvis hele akvariet døde, og prøver at finde en køber til det, før det er for sent!
Jeg forventer ikke at få alverden, men håber på at finde en reel og ærlig køber - jeg er godt klar over at jeg på ingen måde får 10.000 kr. for det - men lad os snakke om det, i så fald du er interesseret.
Tingene befinder sig i en lejlighed i Struer, og jeg skal nok prøve at hjælpe med at få det ud af lejligheden, sammen med nogle andre hjælpende hænder. Ifg. mine oplysninger vejer akvariet +100 kg.
Spørgsmål til jer - Hvad vil i gerne have billeder af ?
Jeg har nogle billeder fra opstarten af akvariet, det giver en idé om hvordan det ser ud (De er vedhæftet).
Jeg har sikkert glemt en masse, men kan fortælle at fiskene har fået noget og spise, efter dødsfaldet, og at det kører lige nu - men trænger til en overtagelse hurtigst muligt.
Mit nummer er 6178 5747, send gerne en sms!
Håber i kan hjælpe eller sprede budskabet!
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Min afdøde far - Jeg har brug for at komme af med....
Hej Jimmy
Må jeg først og fremmest kondolere.
Rigtig god ide at få det herind - få taget så mange billeder som muligt(koraller, fisk og teknik) så skal vi nok hjælpe med at få prissat.
Måske der er en i nærheden af Struer der kan kigge forbi.
Det skal nok gå lidt tjept, akvariet får nok ikke samme omsorg og pasning som det behøver efter din far er gået bort.
Typisk sælger man i rækkefølgen koraller, så fisk og til sidst teknik.
Må jeg først og fremmest kondolere.
Rigtig god ide at få det herind - få taget så mange billeder som muligt(koraller, fisk og teknik) så skal vi nok hjælpe med at få prissat.
Måske der er en i nærheden af Struer der kan kigge forbi.
Det skal nok gå lidt tjept, akvariet får nok ikke samme omsorg og pasning som det behøver efter din far er gået bort.
Typisk sælger man i rækkefølgen koraller, så fisk og til sidst teknik.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Tak for dit hurtige svar!
Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få!
Nu ved jeg ikke om det er til at tage billederne af fiskene - men kan i se hvilke fisk de er, hvis jeg får et nogenlunde 'skud' af dem? Hvordan transportere man sådanne ?
Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få!
Nu ved jeg ikke om det er til at tage billederne af fiskene - men kan i se hvilke fisk de er, hvis jeg får et nogenlunde 'skud' af dem? Hvordan transportere man sådanne ?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Prøv at smid nogle billeder herind, så tager vi den derfra.
Mht transport så er det 1 fisk i hver pose, 2/3 vand 1/3 luft. Køber har formentlig selv en flamingokasse med, ellers skal de pakkes godt ind i avis og et tæppe så de holder sig varme.
Mht transport så er det 1 fisk i hver pose, 2/3 vand 1/3 luft. Køber har formentlig selv en flamingokasse med, ellers skal de pakkes godt ind i avis og et tæppe så de holder sig varme.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Hvor langtid vil du vurdere jeg har, at komme af med det i ?
Jeg går ud fra at vandet skal renses ?! hver dag ?!
De skal have mad hver dag ?
Jeg har billeder af det hele i morgen !
Jeg går ud fra at vandet skal renses ?! hver dag ?!
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Svært at sige, jeg går ud fra det har kørt ret stabilt - så mon ikke vi kan vurdere det kan fortsætte med det nogen tid endnu. Pas på ikke at overfodre og hold sig fra at skifte vand med minde du er vant til at hjælpe med det.
Men jo hurtigere du har billeder jo bedre
Men jo hurtigere du har billeder jo bedre

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Svært at sige når man ikke kender systemet. men Hvis der ikke bliver tilsat det der skal osv bliver det hurtigt skidt.JimmyFJ skrev:Hvor langtid vil du vurdere jeg har, at komme af med det i ?
Jeg går ud fra at vandet skal renses ?! hver dag ?
Hvis jeg var dig ville jeg endte håbe på der var en venlig sjæl herfra med erfaring i nærområdet der kunne hjælpe dig til det var væk. Eller alternativt lave en aftale med en forhandler der kunne give et bud.
1000 l fra den 6/1-2019
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Jeg vender tilbage i morgen!
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Og tak for jeres hjælp indtil videre!
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2012
kontakt evt Henrik familypet Horsens. Vegavej 3
- Dyhr
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Kontakt:
Kondolerer med din far.
Ud fra de billeder du har lagt op, er der masser af gode sager for en formue.
Jeg håber inderligt at en venlig ærlig sjæl i nærområdet vil hjælpe dig med at prissætte og AT FOLK IKKE PRØVER AT TAGE RØVEN PÅ DIG, FORDI DE TROR DE KAN FÅ ALT FORÆRET GRATIS I DIN KEDELIGE SITUATION.
Der er desværre alt for mange ublu krejlere i akvariehobbyen der er helt blottet for anstændighed.
Jeg håber inderligt at en venlig ærlig sjæl i nærområdet vil hjælpe dig med at prissætte og AT FOLK IKKE PRØVER AT TAGE RØVEN PÅ DIG, FORDI DE TROR DE KAN FÅ ALT FORÆRET GRATIS I DIN KEDELIGE SITUATION.
Der er desværre alt for mange ublu krejlere i akvariehobbyen der er helt blottet for anstændighed.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
+1Dyhr skrev:Kondolerer med din far.
Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg vil da også starte med at kondolere for dit tab.
Billeder kan gøre meget men, nogle mål på akvariet vil helt sikert også hjælpe på sagen.
Akvariet ser meget stort ud, men det som så forvirrer lidt er at skummeren ikke ser ret stor ud. Og det ser ikke ud til at akvariet har kørt i ret lang tid. Alt ser for rent ud til at have kørt længe.
Men jeg vil nu tillade mig at tvivle på at der er for over 50000 kroner.
Med mindre der er nogle meget dyre lamper over akvariet.
Forvent at kunne få 25-40% af ny prisen for tingene.
Billeder kan gøre meget men, nogle mål på akvariet vil helt sikert også hjælpe på sagen.
Akvariet ser meget stort ud, men det som så forvirrer lidt er at skummeren ikke ser ret stor ud. Og det ser ikke ud til at akvariet har kørt i ret lang tid. Alt ser for rent ud til at have kørt længe.
Men jeg vil nu tillade mig at tvivle på at der er for over 50000 kroner.
Med mindre der er nogle meget dyre lamper over akvariet.
Forvent at kunne få 25-40% af ny prisen for tingene.
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9440 Aabybro
hold da et møde, hvor du inviterer fok til at komme og kigge på det og måske sælge noget af det
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Carsten : der står at billederne er fra opstart.. Så det er jo ikke til at vide om det er spækket med fisk og koraller ... Eller skummer mv. Er udskiftet ..
Morten
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4640 Fakse
- Geografisk sted: Faxe
Jeg har talt med Jimmy og aftalte jeg skulle skrive dette
Han har
1 Zebrasoma_xanthurum
2 klovnfisk
Nogen cromis
Nogen svensker
Og en reje
Vi snakket over FaceTime og der var ikke lys i baljen så han mente der var noget mere men det er svært at se på telefonen unden lys
Han har
1 Zebrasoma_xanthurum
2 klovnfisk
Nogen cromis
Nogen svensker
Og en reje
Vi snakket over FaceTime og der var ikke lys i baljen så han mente der var noget mere men det er svært at se på telefonen unden lys
Senest rettet af jahn man 26. jan 2015 11:50, rettet i alt 1 gang.
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ok! den linie missede jeg ligeMoG skrev:Carsten : der står at billederne er fra opstart.. Så det er jo ikke til at vide om det er spækket med fisk og koraller ... Eller skummer mv. Er udskiftet ..
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Så er der lidt nyt fra mig!
Jeg havde ikke held af at få tændt lyset over akvariet, men vi optog lidt film, som i kan se her.
https://www.dropbox.com/sh/bi7mgq5bmv1k ... RSBVa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er det her :
1 Zebrasoma_xanthurum
2 klovnfisk
Nogen cromis
Nogen svensker
Og en reje
Måske der findes mere, men de bare gemte sig ?!
Jeg havde ikke held af at få tændt lyset over akvariet, men vi optog lidt film, som i kan se her.
https://www.dropbox.com/sh/bi7mgq5bmv1k ... RSBVa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er det her :
1 Zebrasoma_xanthurum
2 klovnfisk
Nogen cromis
Nogen svensker
Og en reje
Måske der findes mere, men de bare gemte sig ?!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Du kommer nok lettere af med det. Hvis du lige måler akvariet. Er det 300 l- 500 eller mere?
Og lige tager et billede af lamperne/lampen
Og lige tager et billede af lamperne/lampen
-
- Copepod
- Reactions:
- 10
Så er akvariet solgt for 5000! Om det er en fair pris, ved jeg ikke - men jeg tror køber har fået det til en okay pris.
Hellere det, end at det hele dør!
Jeg vil gerne takke "Jahn" og en Thomas Lund Jensen for jeres hjælp, og snak i telefonen, det er dejligt at der findes et community, hvor man kan hjælpe hinanden som i gør!
Når akvariet er hentet, får dette forum ikke mere 'opmærksomhed' fra min side af, men i er sgu nogle venlige gutter / gutinder.
Tak er vel et fattigt ord, men jeg sætter pris på hver og en besked, der kom til dette topic!
God vind fremover til jer alle!
På vegne af min far, og jeg.
Tak!
Hellere det, end at det hele dør!
Jeg vil gerne takke "Jahn" og en Thomas Lund Jensen for jeres hjælp, og snak i telefonen, det er dejligt at der findes et community, hvor man kan hjælpe hinanden som i gør!
Når akvariet er hentet, får dette forum ikke mere 'opmærksomhed' fra min side af, men i er sgu nogle venlige gutter / gutinder.
Tak er vel et fattigt ord, men jeg sætter pris på hver og en besked, der kom til dette topic!
God vind fremover til jer alle!
På vegne af min far, og jeg.
Tak!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Puha det lyder godt nok billigt håber da ik der er en der har udnyttet situationen det er jo ik meget der skal være i sådan et akvarie før man når over de 5000kr men det er da fedt at høre du kom af med det.