Er der nogle der har erfaring med røde sea biological nitrat og phosphate reducer??
No3:Po4-X
No3:po4-X
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: No3:po4-X
I min Optik er det spild af Penge
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Maaske jeg Burde Uddybe det Lidt.
Hvis det her gögl nedbringer po4 er det NOK Ikke specielt begränset Men derimod sukker er.ret anorektiske baljer vil jeg mene,he heh
Hvis det her gögl nedbringer po4 er det NOK Ikke specielt begränset Men derimod sukker er.ret anorektiske baljer vil jeg mene,he heh
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Enig med Ole (uden dog at have erfaring med produktet). Det er en kulstof kilde. Du kan opnå samme resultat langt billigere med andre kulstofkilder, som f.eks. nogle dråber vodka, eddike eller VSV.
Det virker givetvis til reduktion af nitrat men har formentlig kun ubetydelig effekt på fosfat. Har formentlig slet ingen effekt på fosfat hvis nitrat er lav (bør i øvrigt slet ikke bruges hvis nitrat er lav).
Det virker givetvis til reduktion af nitrat men har formentlig kun ubetydelig effekt på fosfat. Har formentlig slet ingen effekt på fosfat hvis nitrat er lav (bør i øvrigt slet ikke bruges hvis nitrat er lav).
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Jeg har brugt det, og det virker fint til at fjerne no3, men jeg måtte have Rowa i en sok ved siden af, for at kunne holde po4 nede på ønsket niveau.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Jeg bruger det stadig. Mest grundet af at jeg ikke ''tør'' kaste mig ud i VSV. Bruger det ved siden af en reactor med AIO biopellets, og på 2 måneder er jeg gået fra NO3 på 50 , PO4 på 1. Ned til NO3 5, PO4 0,06. Kan se at mit akvarie stråler af liv, ingen cyano , eller andre uønskede alger overhoved..! Er fra dags dato gået ned på halv dosis med NOPOX og kører stadig med fuld pellets. Planen var at fjerne NOPOX helt fra systemet og kører kun med pellets. Alt efter behov.
På mit andet nano måler jeg ikke, men kunne se at der var rigtig god gang i algerne dernede, og har på forsøgs basis prøvet og dosere hver dag i ca 1 måned. Og jeg kan se at det hjælper.. Inden alle algerne dør ud, går jeg selvfølgelig på halv dosis, for så at stoppe.
Det er svært at sige om det er det ene, det andet, eller det helt tredje der virker. Men jeg tror på det er et udemærket produkt. VSV for dummies
På mit andet nano måler jeg ikke, men kunne se at der var rigtig god gang i algerne dernede, og har på forsøgs basis prøvet og dosere hver dag i ca 1 måned. Og jeg kan se at det hjælper.. Inden alle algerne dør ud, går jeg selvfølgelig på halv dosis, for så at stoppe.

Det er svært at sige om det er det ene, det andet, eller det helt tredje der virker. Men jeg tror på det er et udemærket produkt. VSV for dummies

Mvh Thomas