tid til fisk
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8860 Ulstrup
- Saltvand siden?: 2014
tid til fisk
ja nu er mit bette 54L ved at være klar til fisk, og har læst mig til at man jo ikke skal komme for meget i af gangen og ja der kan jo heller ikke være så meget i den lille smule vand... men det jeg så vil høre om hvordan står til til med koraller, kan jeg fx smide 2 klovn og en anemone i på samme tid eller skal anemonen vente eller må den komme i før eller hvordan fungenere det??
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Re: tid til fisk
Hold dig langt væk fra anemonen!
De 2 klovnfisk kan du godt putte i, start evt. med lidt blødkoraller så som: Sarcophyton, Lobophytum, Skiveanemoner, Polypper etc.
De 2 klovnfisk kan du godt putte i, start evt. med lidt blødkoraller så som: Sarcophyton, Lobophytum, Skiveanemoner, Polypper etc.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
men plejer klovnfisken ikke og ha en anemone at bo i eller er det bare fantasi?
meningen er der osse skal to stk. chromisser i, tror jeg de hedder ( nemo's ven
) og så tænker jeg en enkelt hugo, da den sku være god for akvariumet?
nicklossi.. den koral du skriver er jo rigtig fin, men er det en man kan smide i sammen med de første fisk, eller fungere det på samme måde som med ikke at smide for mange fisk i af gangen?
meningen er der osse skal to stk. chromisser i, tror jeg de hedder ( nemo's ven

nicklossi.. den koral du skriver er jo rigtig fin, men er det en man kan smide i sammen med de første fisk, eller fungere det på samme måde som med ikke at smide for mange fisk i af gangen?

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Nu kan jeg ikke lige huske nemo filmen men håber ikke det er Dorry du mener som du vil have to af? 

1000 l fra den 6/1-2019
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
gulkan...
jo det er min søn der mener at vi skal ha "dora"
det er denn blå med en sort stribe hen over ryggen.. er den da ikke så slet at ha eller?
jo det er min søn der mener at vi skal ha "dora"

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
Hammerkorallen kan godt komme i sammen med fiskene.
Hvis det er den blå dory du vil have i, så er det en paracanthurus heptatus, og den har du bestemt ikke plads til i dit akvarie.
Jeg ville ikke anbefale mere end to klovne og evt en reje i akvariet.
Chromis skal helst gå 5-7 stykker, og kræver at blive fodret ofte.
Hvis det er den blå dory du vil have i, så er det en paracanthurus heptatus, og den har du bestemt ikke plads til i dit akvarie.
Jeg ville ikke anbefale mere end to klovne og evt en reje i akvariet.
Chromis skal helst gå 5-7 stykker, og kræver at blive fodret ofte.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
nicklossi... men vil jeg ikke kunne købe to i små størrelse, da jeg ha set de kan blive okay store og så evt komme af med dem når de er vokset? de helt små kræver jo ikke så meget plads 

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
De kræver meget svømmeplads så det ville være syndt også selvom de små og to helt udelukket hvis du spørg mig!Kasseren skrev:nicklossi... men vil jeg ikke kunne købe to i små størrelse, da jeg ha set de kan blive okay store og så evt komme af med dem når de er vokset? de helt små kræver jo ikke så meget plads

1000 l fra den 6/1-2019
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Kasseren skrev:nicklossi... men vil jeg ikke kunne købe to i små størrelse, da jeg ha set de kan blive okay store og så evt komme af med dem når de er vokset? de helt små kræver jo ikke så meget plads
Hvis du mener to paracanthurus hepatus / palet kirurger , er det uanset størrelsen HELT ude i hampen og smide sådan 2 i et 54l!

Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Har man akvarier ret meget under 250-300 liter ville jeg ikke smide kirurger i, med mindre de er små, og man har planlagt en opgradering inden de bliver for store 

-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
Dette 54l er en prøve start for mig og jo det skal helt klart være i den lille størrelse af fisk jeg skal ha og ha det stadig fanget mig til sommer er det min plan af opgradere til omkring et 250l istedet med nogle flere muligheder og hvor jeg med fordel vil kunne flytte de første fisk med over
Men vil det virkelig være helt ude i hegnet hvis de er små nok? For så vil sønnen godt nok blive ked af det.

Men vil det virkelig være helt ude i hegnet hvis de er små nok? For så vil sønnen godt nok blive ked af det.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Efter min mening ja.
Det største problem med små kirurger er at de er meget tynde når de kommer hjem og de skal have masser af mad, hvilket ikke hænger sammen vandmængden i akvariet.
Dory/Dorit er da så vidt jeg husker ikke Nemo's ven, det er vel faren som er ude at lede efter Nemo, sammen med Dory/Dorit
Hvis du vil have en ven til Nemo og det skal være relateret til filmen, så kunne du måske gå efter en Gramma loreto.
Det største problem med små kirurger er at de er meget tynde når de kommer hjem og de skal have masser af mad, hvilket ikke hænger sammen vandmængden i akvariet.
Dory/Dorit er da så vidt jeg husker ikke Nemo's ven, det er vel faren som er ude at lede efter Nemo, sammen med Dory/Dorit

Hvis du vil have en ven til Nemo og det skal være relateret til filmen, så kunne du måske gå efter en Gramma loreto.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Jeg ville på ingen måde nogensinde komme sådan en fisk i så lille akvarie
Du kan evt læse lidt om de forskellige fisk på http://www.saltvandswiki.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Du kan evt læse lidt om de forskellige fisk på http://www.saltvandswiki.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
Ja så kunne det godt lyde som om jeg er kommet til at love bette lidt for meget
bliver ikke sjovt at skuffe den bette knægt på 4

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Jeg synes du skal starte op med 300 liter i stedet. Det er ikke ret meget dyrere, det er nemmere, han bliver gladere, og det er federe med mere plads 

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Så må fatter opgradere akvariet!Kasseren skrev:Ja så kunne det godt lyde som om jeg er kommet til at love bette lidt for megetbliver ikke sjovt at skuffe den bette knægt på 4

Morten
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 10
nicklossi og mog... hehe ja hvis man ikke selv kan bruge kronerne, så kan de små sku selvom de kun er der hver anden weekend
men ja vil bestemt gerne ha noget der er størrere, da vil jeg da lige være helt sikker på det er mig først, men ville jo osse være dumt og starte nyt nu, når det bette lige er blevet klar til fisk og man har lovet knægten at vi skal ud at købe når han kommer igen

men ja vil bestemt gerne ha noget der er størrere, da vil jeg da lige være helt sikker på det er mig først, men ville jo osse være dumt og starte nyt nu, når det bette lige er blevet klar til fisk og man har lovet knægten at vi skal ud at købe når han kommer igen

- jonas _sandager
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
Men det er jo så alligevel noget sjovere, end at skulle forklare poden hvorfor Dori er død, efter man kom den i et alt for lille akvarieKasseren skrev:Ja så kunne det godt lyde som om jeg er kommet til at love bette lidt for megetbliver ikke sjovt at skuffe den bette knægt på 4

God vind med akvariet