"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

osmoseanlæg

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Kasseren
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 29. nov 2014 23:51
9
Postnummer: 8860 Ulstrup
Saltvand siden?: 2014

osmoseanlæg

Indlæg af Kasseren »

hey folkens..

ja er ny i faget og har for 1½ måned startet et bette 54L op med ls og nu er alger så småt begyndt at forsvinde igen.. men tænker lidt om man skal invistere i sådan et osmoseanlæg..
men hvad gør man med sådan et? jeg tænker lidt om jeg skal finde en dunk og fylde den med anlægget til vandudskift/påfyldning efter fordampning og så tag vand fra dunken istedet for lige fra vandhanen, eller betyder det ikke så meget? vil jo gerne at det hele forbliver levende, da min søn hele tiden spørger om vi skal ud og købe nemo :-)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: osmoseanlæg

Indlæg af MoG »

Hej !

Du køber et osmoseanlæg hos f.eks Rentpostevand.dk. - så kobler du det på din vandhane.
så bruger du vandet fra osmoseanlægget til vandskifte og påfyldning til det vand der fordamper .

De få hundrede kroner du betaler for et anlæg til din størrelse akvarie, er godt givet ud!
Morten
Kasseren
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 29. nov 2014 23:51
9
Postnummer: 8860 Ulstrup
Saltvand siden?: 2014

Re: osmoseanlæg

Indlæg af Kasseren »

Jojo den er jeg med på :-) men tænker på om man ikke bare kan lave fx en 15l dunk af gangen og bruge og så bare fylde den op igen efter behov, eller skal man ha gang i osmoseanlægget hver gang der fx skal bruges 2l?
Brugeravatar
Hartz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 89
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 22:48
11
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2013

Re: osmoseanlæg

Indlæg af Hartz »

Det kan man sagtens, find en god fødevare godkendt dunk og hold den ren. Så kan det holde sig tæt på evigt ;-)
Nu med Akvastabil Mk. II Marine 360L, udstyret med Pacific Sun Metis Hyperion R2, Maxspect Gyre XF150, Skimz Monzter SM163 DC.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
Kasseren
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 29. nov 2014 23:51
9
Postnummer: 8860 Ulstrup
Saltvand siden?: 2014

Re: osmoseanlæg

Indlæg af Kasseren »

super så er det jo lige til at finde ud af, så er det da lige det jeg skal ud og invistere i :-)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"