Jeg er fuldstændig ny i denne verden. Jeg har dog haft ferskvandsakvarie for nogle år siden efter hånden og er nu på vej tilbage, blot i salt afdelingen istedet for. Jeg syntes efterhånden at jeg har læst mig godt og grundigt forvirret på nettet og håber at i måske kan hjælpe mig istedet for. Jeg har mellem 3-4000 kr at starte ud for, der kommer selvfølgelig mere til senere men det er til opstarten. Jeg har bla. Andet set på et boyu 128 til 1000 kr. Og et rsm 130 til 3000 kr. Men syntes lidt at når jeg læser rundt omkring at der er en tendens til at fraråde disse da de er for små, eller det faktum at de har intern sump og at der derfor er for få udvidelses muligheder når det kommer til det tekniske. Jeg har derfor også tænkt på at jeg jo kunne finde mig et fint akvastabil 200 liter til en 1000 kr. Og så selv gå i gang med en sump og div tekniske foranstaltninger. Dog er jeg bange for at mit start beløb så slet ikke er nok.
Som i kan høre er jeg ret langt ude efterhånden, og flere muligheder har simpelthen blot gjort det mere svært at skulle vælge en løsning. Jeg kunne godt tænke med et akvarie der var okay stort nok til at jeg havde nogle muligheder, dog ikke meget længere end 130 cm da jeg så for problemer med pladsen. Hvad er forresten jeres erfaringer med boyu og rsm? Og er mit beløb nok til at starte med?

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt hen imod en løsning. Fortsat rigtig god søndag!