Hvad skal det koste?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2013

Hvad skal det koste?

Indlæg af macc »

Hej
Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørger, eller ligger det op, men nu prøver jeg :-)

Jeg har et mark II saltvandsakvarium 360 liter med sump, skab, akvarie, amatur med rør, 2 maxspeckt razor 120 W, 4-5 Hydor cirkulations pumper, en marinesource sdc 900 skummer og en stor returpumpe :-)

Kort og godt.. Et komplet saltvandsakvarium med udstyr jeg har lukket ned for noget tid siden, det stor bare og fylder, og tænker hat strejfet mig og sælge det, men jeg ved ikke hvad sådan noget skal koste?

Hvad skal prisen ligge på? Ser det helst blive solgt samlet :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad skal det koste?

Indlæg af Carsten »

Jeg vil mene at du skal sætte prisen på noget der ligner 30-50% af købsprisen
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Baseret på hvad jeg selv har oplevet lignende ting er gået for , og hvad jeg har set andres gå for af pris, så vil jeg mene følgende er realistisk .

Akvarie, sump, skab og det org. Lysarmatur : 2000-2500kr hvis det er i pæn stand
Max-spect 120w: max i omegnen af 4000kr samlet for begge .
Cirk. Pumper : afhængig af størrelsen på dem - 800- 1500kr samlet for alle. Priserne er raslet ned på tunzes mest populærer, og du får dem til foræringpris i nakken nu! Så du får ikke meget for dine Hydor..
MS sdc900 skummer : 800-1000kr.
Retur (hvis vi antager at det eks er en tunze 2400liter) ca 250-300kr

Ovenstående er det jeg mener er realistisk ..
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Grunden til at jeg skrev, 30-50% af købsprisen er at der tilsyneladende er en del som lægger op for tiden, og de fleste priser som vises er udbudsprisen, men vi kender jo ikke den faktiske salgspris
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Tror Morten rammer meget godt her - dog tror jeg vi skal længere ned på de Hydor der.

Der er meget nyt derude nu til ingen penge - og det virker som om vi herhjemme altid har været mere til Tunze en Hydor - så markedet for dem er begrænset i min optik
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Det har du ret i Carsten ... Skrev indlægget før jeg så dit.

De priser jeg har nævnt er den typiske udbudspris , efter min mening.
Jeg har, pudsigt nok, solgt et mk.II Akvarie , en SDC900 skummer osv..
Sammenholdt med min egen erfaring og hvad jeg har set af lignende salgsannoncer , var det hvad jeg kom frem til! :wink:
Men dit indlæg var jo sådan set rigeligt til trådstarter. Jeg valgte blot at pensle det mere ud! :biggrin:

Bingo : ja, du har ret. Men som jeg også skriver kommer det an på hvilke det er! Derfor spændet mellem de 800 og 1500kr.. Er det de mindre udgaver (hvilket det sikkert er) kan 5 pumper vel godt sælges for ca 800kr i alt .. Selv i disse tider! :wink: Men nok i separat salg! .
Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"