kiruger kan være nogen sataner.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
kiruger kan være nogen sataner.
Når her kommer lige nogen billeder af skaderne på en stor flot kirug, som fik sådan en omgang bølle bank at den gik til nogen timer sener af sinde snit. de har plads nok og gået sammen nu i 6 måneder, uden som så meget at kikke efter hinanden.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: kiruger kan være nogen sataner.
Trist at se Søren,
Du har givet dem så meget plads som det er fysisk muligt - og du er dygtig og ansvarsfuld.
Men et akvarie er altså blot en sølle efterligning af naturen....
Godt nytår
mvh
Peder
Du har givet dem så meget plads som det er fysisk muligt - og du er dygtig og ansvarsfuld.
Men et akvarie er altså blot en sølle efterligning af naturen....
Godt nytår

mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Ja det rigtig nok men er overrasket over hvor dyb snit de kan tilføre hinanden
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Jeg havde en gul som blev kvivdræbt af en anden gul for nogle år siden. Den havde kun 1 dybt stik ind i siden men til gengæld lige gennem rygraden - eller op ad den - den var ihvertfald stendød på stedet.
Min store sohal skar Henrik i dyrehandleren så dybt at blodet sprøjtede op i panden på ham og svinede gulvet til.
Min store sohal skar Henrik i dyrehandleren så dybt at blodet sprøjtede op i panden på ham og svinede gulvet til.
SPS : Stability provides succes
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Øv Søren, den var ellers rigtig flot.
Ha et godt nytår.
Hilsen
Niels
Ha et godt nytår.
Hilsen
Niels
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
det er vildt man skal passe på de kniv de har Hehe
Ja den var super smuk.
Ja den var super smuk.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Jeg havde en sohal og en linaratus der gik sammen i et 1200L akv.. Pludselig en dag fik Linaratusen tæsk, den havde nogle snit der lignede det man ser på dit billede. Jeg var sikker på fisken ville dø, men istedet endte det med at det helelede, og de 2 fisk kunne der efter fint være sammen. Man var dog ikke i tvivl om hvem der bestemte, og derved spiste først. Det var sohalen.. de gik efterfølgende sammen i et års tid uden problemer.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
ja det er sjovt at de gør sådan den her gik til vi satte den for sig selv i et 160liters men den gik til i løbet af nogen timer
- boner
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
har klippet knivene af et par problem børn igennem tiden med en negleklipper det tager de ikke skade af og tror stadig de er farlige men der sker ikke rigtig noget
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Okay.
Ja det er så min egen holdning at det vil jeg ikke Gøre, synes ikke det er en løsning. Så heller lade var med at sætte flere store fisk i
Ja det er så min egen holdning at det vil jeg ikke Gøre, synes ikke det er en løsning. Så heller lade var med at sætte flere store fisk i
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Hej Søren !
Det var da trist! Der er jo ellers rigelig plads at boltre sig på!
Hvem er synderen der har pryglet din fine kirurg?
Jeg har selv oplevet det med at de lige pludselig begynder at jage hinanden..
Købte en Lineatus som var forholdsvis lille tilbage i maj måned. Den kom i, mens der i forvejen var en 10cm palet , gul kirurg og en colakirurg (strigosus).. Alt er gået fint i ca. 6-7 måneder! Men nu jager min Lineatus (som jo er rimelig temperamentsfuld af natur) min palet som er meget større ! Lineatus'en er den mindste kirurg , men alligevel har den udråbt sig selv til "the new sherif in town"!
Den sætter lige paletten på plads i ny og næ! Dog er det ikke med skrammer til følge. Blot en gang prygl!. Blot markeringer og paletten trækker sig for det meste..
Bare sjovt det først sker nu... Men måske det hænger sammen med at lineatus'en vokser og udvikler sig..
Mht. De skrammer som har taget livet af din kirurg, så tror jeg det er meget individuelt hvor godt de kan hele op igen..
Min blå/gule damsel lignede for noget tid siden noget der havde været en tur i en blender! Aner ikke hvem og hvad der havde forårsaget det, men for satan hvor var den smadret! Den gællede helt vildt , havde dybe sår og det lignede der var taget bidder af den!? Var sikker på At den ville kradse af.. Men minsandten om ikke den er helet op nu, spiser og har det fint! Dét havde jeg sgu ikke regnet med..
Det var da trist! Der er jo ellers rigelig plads at boltre sig på!

Hvem er synderen der har pryglet din fine kirurg?
Jeg har selv oplevet det med at de lige pludselig begynder at jage hinanden..
Købte en Lineatus som var forholdsvis lille tilbage i maj måned. Den kom i, mens der i forvejen var en 10cm palet , gul kirurg og en colakirurg (strigosus).. Alt er gået fint i ca. 6-7 måneder! Men nu jager min Lineatus (som jo er rimelig temperamentsfuld af natur) min palet som er meget større ! Lineatus'en er den mindste kirurg , men alligevel har den udråbt sig selv til "the new sherif in town"!

Bare sjovt det først sker nu... Men måske det hænger sammen med at lineatus'en vokser og udvikler sig..
Mht. De skrammer som har taget livet af din kirurg, så tror jeg det er meget individuelt hvor godt de kan hele op igen..
Min blå/gule damsel lignede for noget tid siden noget der havde været en tur i en blender! Aner ikke hvem og hvad der havde forårsaget det, men for satan hvor var den smadret! Den gællede helt vildt , havde dybe sår og det lignede der var taget bidder af den!? Var sikker på At den ville kradse af.. Men minsandten om ikke den er helet op nu, spiser og har det fint! Dét havde jeg sgu ikke regnet med..

Morten
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- toni
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9300 Sæby
Det er ærgeligt
Har også mistet en bariene på samme måde...

Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;

- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Hejsa tillykke med månedens akvarie ;O) det er så min bariene der har været den "onde" og slagte den anden Hehetoni skrev:Det er ærgeligtHar også mistet en bariene på samme måde...