DIY computer

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

DIY computer

Indlæg af niels228 »

Faldt lige over denne

https://code.google.com/p/jarduino-aquarium-controller/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen der kender til dette?
Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: DIY computer

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg kan huske at der er et par stykker her inde der kører med det, men desværre ikke lige hvem.
Dog har jeg selv overvejet at prøve at bygge en. Det skulle være rimelig simpelt, sådan da. Og jo altid fedt at have bygget sin egen akvariecomputer :K
kmo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af kmo »

Jeg har rodet med en arduino-baseret akvariecomputer i noget tid. Havde tænkt mig at rydde op i koden og smide den ind her...men blive ved med at løbe tør for tid :S
Har ikke lavet LED-lysstyring, men bare relæstyring (og noget schedule), temperatur, aut. vand og blæsere...skippede skærmen så styrer den bare med alm. HTML (dvs. virker på min tlf - også når jeg ikke er hjemme).
Det er en tidsrøver! :)
Har købt lidt ind til aut. dosering og aut. vandudskift... Deler gerne af erfaringer...
Kristian :)

--
Breathes there the man with soul so dead
Who never to himself hath said
Fuck this shit I'm going to bed!
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

det er ok hvis man abselut vil rode med diy og har for meget fritid men en iks brugt fås idag til 1500 med prommer stømskinner +div så det kan ikke betale sig med mindre i opfinder kh ca eller mg måler ellers er der ingen grund til af opfinde den dybetalerken 2 gange men god vind sæt i gang :beer:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af mchr »

Jeg har en del forskelligt elektronik til at styre akvarier og akvarierelaterede ting, baseret på arduino, esp8266, xbee og raspberry pi.
det bliver aldrig så finpudset som man gerne vil have det, og slet ikke så nemt og pænt som hvis man købte en færdig akvariecomputer, så man skal virkeligt have det som interesse i forvejen for at man ikke kører tørt i det.
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Jeg holder med Johnny her. Det svare lidt til dem som laver skummere reaktore osv selv. Jeg forstår ikke lige fidusen i at lave det selv, når det kan købes til det samme beløb eller enda billigere.???
Det skal dog lige siges at jeg selv er byggemandbob med stort B.! Men kun når det er økonomisk fordel agtigt, eller at det skal være custom pga udseende, anvendelse, pladsmangel osv osv.
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
12
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Ole Bach »

Jeg byggede en til mit sidste akvarie, og jeg vil mene med de priser pro computere koster ville jeg ikke gøre det igen. Jeg købte alt i kina men alligevel løb det hurtigt op.

Se det her:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=58946" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"