Næste skridt i mit "DT i stuen" projekt er lys. Pga akvariets mål er DIY nødvendigt her men derfor kan det jo godt blive kanont alligevel.

Jeg ender med 28 hvide, 28 blå, 10 uv, 2 røde, 2 grønne og 4 gule 5 watt highpower dioder. Samlet omkring 200 watt (mindst) og fordelt på 6 kanaler. Alle individuelt dæmpbart fra min GHL. Skal bruge Mean Well drivere. 5 stk. 48D og 1 stk. 27D. Har tænkt på en kombi af 60 graders linser og helt uden. Der bliver smæk på.
Dioderne bliver fordelt på 2 stk. Retteskinne på 150 cm med aktiv køling. Blæser i midten som blæser ned i skinnen og ud i enderne. Ikke noget nyt i det so far.
Nu er der mange dygtige DIY folk herinde og mit spørgsmål går udelukkende på retteskinnernes køleeffekt. Kan jeg holde mine dioder nede i temperatur med f.eks. 200 watt fyret af i dioderne?
Jeg har ingen erfaring med denne løsning og vil lave det rigtigt fra starten af.
Layout på højre side af midten. Venstre side bliver magen til. Med lidt god vilje kan man se midtersprossen tegnet ind i venstre side af retteskinnerne.