http://www.redseafish.com/aquarium-systems/reefer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette blir spennende, ja! Men kjenner jeg Red Sea godt nok så blir det nok dessverre litt overpriset det herSchwensen skrev:Red sea har lavet en ny AIO linje. De kalder den for e-serien. Dette er en ældre nyhed, men nu har de lige afsløret en helt ny anden linje kaldet REEFER. Dette er kun selve akvariet med møbel, sump, overløb og rørføring. Der overlades altså en hel del mere til akvaristen. Jeg synes den nye serie er fed, og det bliver spændende at hvad den kommer til at koste
http://www.redseafish.com/aquarium-systems/reefer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Der går nok ikke meget mere end 6 måneder før du begynder at kigge efter plads et akvarieSchwensen skrev:Det bliver spændende at holde øje med, når nu jeg om 2-3 år ikke kan undvære et akvarium længere!
Der er også weissglas i denne serie. Ingen tvivl om, at det kan gøres billigere, men sådan vil det jo altid være, når man køber "samlet"/færdigt fra fra fabrikken. Synes bare det er lækkert. Nu ved jeg ikke helt hvad det ville koste for de forskellige ting hos en forhandler, men med akvarium, lækkert bord, sump, rørføring og top-OFF-system, så koster sådan et samlet akvarium omkring 300 liter vel 6000-7000kr? Nu er det lidt svært at sammenligne de amerikanske priser, men umiddelbart kommer deres serie til at koste 9000kr. Så jeg synes ikke springet er så stort, men alligevel til at tage og føle påMikkel E skrev:Det virker nu stadig en kende dyrt...
Jeg vil skyde på at de fleste akvarieforhandlere kan lave et speciallavet akvarie til samme pris. Her får du så bare bølgebrydere langs kanten, Weissglas i fronten og sump med.
Men ligefrem at ligge flere penge end for et special byg?Schwensen skrev:Der er også weissglas i denne serie. Ingen tvivl om, at det kan gøres billigere, men sådan vil det jo altid være, når man køber "samlet"/færdigt fra fra fabrikken. Synes bare det er lækkert. Nu ved jeg ikke helt hvad det ville koste for de forskellige ting hos en forhandler, men med akvarium, lækkert bord, sump, rørføring og top-OFF-system, så koster sådan et samlet akvarium omkring 300 liter vel 6000-7000kr? Nu er det lidt svært at sammenligne de amerikanske priser, men umiddelbart kommer deres serie til at koste 9000kr. Så jeg synes ikke springet er så stort, men alligevel til at tage og føle påMikkel E skrev:Det virker nu stadig en kende dyrt...
Jeg vil skyde på at de fleste akvarieforhandlere kan lave et speciallavet akvarie til samme pris. Her får du så bare bølgebrydere langs kanten, Weissglas i fronten og sump med.
Det ligner rigtig meget mit speciallavede. Mit bord er så et porsabord med noget akrylplade beklædning, som er lavet sådan at lågerne i fronten og siderne kan tages af. Her er der ingen hængsler der kan ruste, pladerne sider fast med magnet. Det ser ud som nyt, selvom det er 5 år gammelt.Schwensen skrev: Altså. Jeg ved ikke helt hvad jeres erfaring med "special"-byg er, men i min verden er det da fine skabe. Men synes ikke finishen er helt i top? Men måske det bare er mig?
Og så lige det med bølgebryderen er jo med viljedet er jo rimless! Dette koster, så vidt jeg ved, mere at få lavet, da glasset skal være tykkere? Bølgebrydere er ikke ligefrem det pæneste i et opentop akvarie, hvis I spørger mig
Men som sagt er det dyrere end selv at få det bygget. Men en bubbleking er også dyrere end alle andre skummere
WellMikkel E skrev:Det ligner rigtig meget mit speciallavede. Mit bord er så et porsabord med noget akrylplade beklædning, som er lavet sådan at lågerne i fronten og siderne kan tages af. Her er der ingen hængsler der kan ruste, pladerne sider fast med magnet. Det ser ud som nyt, selvom det er 5 år gammelt.Schwensen skrev: Altså. Jeg ved ikke helt hvad jeres erfaring med "special"-byg er, men i min verden er det da fine skabe. Men synes ikke finishen er helt i top? Men måske det bare er mig?
Og så lige det med bølgebryderen er jo med viljedet er jo rimless! Dette koster, så vidt jeg ved, mere at få lavet, da glasset skal være tykkere? Bølgebrydere er ikke ligefrem det pæneste i et opentop akvarie, hvis I spørger mig
Men som sagt er det dyrere end selv at få det bygget. Men en bubbleking er også dyrere end alle andre skummere
Jeg synes nu mine bølgebrydere er rigtig pænt lavet og jeg ville ikke undvære dem. Tanken om krybesalt, bølgekontrollere der plasker vand over kanten og alle de snegle jeg har fjernet fra bølgebryderne som måske ville kravle på ydersiden af akvariet tiltaler ikke mig
Desuden er det også lækkert at man kan stille ting derpå når man roder i akvariet
Jeg vil nu også våge den påstand at en BK er nogle af de mest effektive og lydløse skummere der findes. Jeg tvivler på at et Red Sea er så meget bedre...