Liopropoma carmabi kendt fisk?
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Liopropoma carmabi kendt fisk?
Kender nogen af jer denne lille flotte fætter?
Liopropoma carmabi
Er den tilgængelig og hvordan er den at holde?
Liopropoma carmabi
Er den tilgængelig og hvordan er den at holde?
Life is a beach and then you dive.
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Re: Liopropoma carmabi kendt fisk?
http://www.deepoceanshop.dk/liopropoma-rubre-570.html" onclick="window.open(this.href);return false;
8000kr... tvivler på der er en forhandler der har taget den hjem herhjemme.
Ellers kan lidt info om dens fætter, Liopropoma Swalesi, vel også bruges på den art du søger info om.
https://reefapp.net/da/lex/details/liopropoma-swalesi" onclick="window.open(this.href);return false;
Swalesi skulle lige være kommet hjem i går i Horsens... men den ser selvfølgelig ikke ud til at være lige så flot som carmabi
Ellers kan lidt info om dens fætter, Liopropoma Swalesi, vel også bruges på den art du søger info om.
https://reefapp.net/da/lex/details/liopropoma-swalesi" onclick="window.open(this.href);return false;
Swalesi skulle lige være kommet hjem i går i Horsens... men den ser selvfølgelig ikke ud til at være lige så flot som carmabi

- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Så er den sku da også betalt!kodyl skrev:http://www.deepoceanshop.dk/liopropoma-rubre-570.html
Life is a beach and then you dive.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
Jeg vil æde min hat på at Henrik/Dyrehandleren (Jylland/Fyn) eller Carsten/Decocean (sjælland) kan få den hjem til langt mindre end det. Med de sjældne fisk de er begyndt at få hjem så ofte som de er burde det ikke være nogen udfordring længere, og til priser der er ganske fornuftige... Min samling af eksotiske gylter er ved at være ganske imponerende takket være de to gutter...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2010
Jeg mener den også bliver kaldt candy basslet hvis du vil udvide din søgning efter den. Virkelig smuk fisk 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Hvilke gylter har du da?Lohse skrev:Jeg vil æde min hat på at Henrik/Dyrehandleren (Jylland/Fyn) eller Carsten/Decocean (sjælland) kan få den hjem til langt mindre end det. Med de sjældne fisk de er begyndt at få hjem så ofte som de er burde det ikke være nogen udfordring længere, og til priser der er ganske fornuftige... Min samling af eksotiske gylter er ved at være ganske imponerende takket være de to gutter...

- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Af hvad jeg kan læse mig til så har den ca. samme krav som swalesi: https://reefapp.net/da/lex/details/liopropoma-swalesi" onclick="window.open(this.href);return false;
Der står yderligere at den er meget dyr, da den fanges på dybt vand.
(Det bekræfter DeJong jo så også
)
L. swalesi er måske ikke lige så imponerende som en carmabi, men den er noget billigere (omkring 400 kr vil jeg tro) og bestemt en meget smuk og farvestrålende fisk.
Der står yderligere at den er meget dyr, da den fanges på dybt vand.
(Det bekræfter DeJong jo så også

L. swalesi er måske ikke lige så imponerende som en carmabi, men den er noget billigere (omkring 400 kr vil jeg tro) og bestemt en meget smuk og farvestrålende fisk.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2013
Jeg har/har haft en swalesi, man ser dem ikke ret tit, men det er generelt for lipropoma familien, de gemmer sig meget i stenene, og jeg kan fraråde dem hvis du har gylter, de jagter desvære de små sky fisk og er fødekonkurenter :-/ derfor tror jeg desværre jeg har mistet min swalesi 

240 liters DSB + 120 liter sump 
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg er også meget nysgerrig efter at høre hvilken der er tale om, har selv været meget interesseret i flasher og fairy gylterneSchwensen skrev:Hvilke gylter har du da?Lohse skrev:Jeg vil æde min hat på at Henrik/Dyrehandleren (Jylland/Fyn) eller Carsten/Decocean (sjælland) kan få den hjem til langt mindre end det. Med de sjældne fisk de er begyndt at få hjem så ofte som de er burde det ikke være nogen udfordring længere, og til priser der er ganske fornuftige... Min samling af eksotiske gylter er ved at være ganske imponerende takket være de to gutter...

Er det stadig dit 800L der kører Thomas?
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
Hej Nicki,
Ja det har aldrig været lukket ned
Der er blandt andet et par Cirrhilabrus lineatus, Cenderwashi, Joanallenae. Har også nogle jeg simpelthen ikke kan artsbestemme what so ever, heller ikke ud fra mine bøger. Den ene er helt fantastisk, ligner en mini udgave af en terminal han Thalassoma Trilobatum (Havets ægte LSD fisk).
Pseudochellinopas Ataenia (FANTASTISK! alternativ til den skide 6 stribet gylte), 3 forskellige Wetmorella osv. osv.
Ja og så ynglende mandarin par.
Ja det har aldrig været lukket ned

Der er blandt andet et par Cirrhilabrus lineatus, Cenderwashi, Joanallenae. Har også nogle jeg simpelthen ikke kan artsbestemme what so ever, heller ikke ud fra mine bøger. Den ene er helt fantastisk, ligner en mini udgave af en terminal han Thalassoma Trilobatum (Havets ægte LSD fisk).
Pseudochellinopas Ataenia (FANTASTISK! alternativ til den skide 6 stribet gylte), 3 forskellige Wetmorella osv. osv.
Ja og så ynglende mandarin par.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Er RET sikker på, at Familypet har Swalesi'en til omkring 1100-1200,- 

- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Han har haft dem hjemme tidligere i hvert fald, der kostede de nu ikke i nærheden af 1100,-
Det billede jeg har på Reef App er taget sidste gang han fik dem hjem.
Nej var det ikke ca 350-400 kr den kostede?KasperT skrev:Han har haft dem hjemme tidligere i hvert fald, der kostede de nu ikke i nærheden af 1100,-
MVH
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jo det mener jeg.Gino skrev:Nej var det ikke ca 350-400 kr den kostede?KasperT skrev:Han har haft dem hjemme tidligere i hvert fald, der kostede de nu ikke i nærheden af 1100,-
MVH
De var godt nok bare flotte, synd de ikke kan gå i mit akvarie

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
De er virkelige flotte, og sidst jeg var hos henrik da han havde en hjemme kostede den 400. Bare ærgeligt den er lidt sky, så man risikere ikke og se den så titKasperT skrev:Jo det mener jeg.Gino skrev:Nej var det ikke ca 350-400 kr den kostede?KasperT skrev:Han har haft dem hjemme tidligere i hvert fald, der kostede de nu ikke i nærheden af 1100,-
MVH
De var godt nok bare flotte, synd de ikke kan gå i mit akvarie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Jeg skal heller ikke kunne udelukke at det ikke er den fisk han har, det var bare lige hvad jeg kunne huske 

- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Han har fine gylter til de der 1200 kr.
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19