DSB sponsor søges

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 5200 Odense V
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense V

DSB sponsor søges

Indlæg af repsacc »

Hej er der en i Odense området der vil sponsorere mig med en kop sand fra en godt kørende DSB. Eller længere væk jeg kan lokke til at sende mig en kop betaler selvfølgelig for det.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: DSB sponsor søges

Indlæg af Hougaard »

Flyttet til generelt saltvands snak :)
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Ingen ?
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør

Indlæg af thni »

Har ikke fra DSB , men har lige skiftet sand fra fint til mega groft, og har derfor 2-3 kg stående i en spand hvis du eller andre har interesse. Det er tilsalg for helt gratis :) ved der er lidt snegle unger og andet liv i :). Bor i Korsør
Mvh Thomas
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Castillo »

Jeg har også en kasse levende sand til at stå, se min salgstråd. I nyborg
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Mange tak men det er mere noget fra en DSB med massere liv i jeg søger eller et tip om hvor man kan få det. ved godt Mrutzek sælger det men det bliver for dyrt med 69 euro i fragt for en håndfuld sand.
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Er der virkeligt ikke mere liv i jeres baljer troede i hjalp hinanden i gang herinde.
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Hareskov »

repsacc skrev:Er der virkeligt ikke mere liv i jeres baljer troede i hjalp hinanden i gang herinde.
Jeg er helt sikker på at de gerne vil hjælpe, men husk langt de fleste kører med minimal sand. Samtidig så hvis der ligger en lille film på, til at holde sandet fra at flyve rundt i akvariet. Så ville man jo ødelægge det, ved at hive sand op til dig.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Tror bare ikke der er så mange der kører DSB.
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Det ser ikke sådan ud øv
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Det virker ellers rigtigt spændende med alt det liv der kan være i sådan en.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

repsacc skrev:Det virker ellers rigtigt spændende med alt det liv der kan være i sådan en.
Ja, men det virker også rigtig farligt, det kan blive til en tikkende bombe hvis man ikke passer på.
Især hvis man har det i et revakvarie. Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om du vil have et søgrasakvarie eller lign.
Det er mit indtryk at man skal sætte sig rigtig godt ind i det og så tror jeg de fleste hellere vil sætte sig ind i at have nogle flotte koraller i stedet, men det er jo en smagssag :)
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

vi hjælper skam hinanden... men jeg tror ikke nogen har noget, du kan bruge... andet end det du er blevet tilbudt!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Jeg vil gerne give dig en kop sand. MEN... overvej det grundigt først. Jeg har selv DSB og det spiller sgu ikke rigtigt. Den er fuld af liv, men der kommer også en masse alger i akvariet for tiden. Jeg har derfor lavet en ATS, som forhåbentligt kan gøre noget ved det over tid. Jeg lader sandet være da jeg vil genbruge det i et større akvarie som bliver sat op i foråret, men kunne jeg vælge om havde jeg ikke puttet det i.
o_O
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Hej Jones jeg sender dig lige en PB.
Jeg er næsten også helt grøn i den her hobby, så jeg prøver selvfølgelig
lidt forskelligt af. Jeg er selv i gang med at lave en ATS det ser jo ud til
at folk har gode resultater med sådan en karl.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Min fungerer slet ikke godt nok endnu, hvorfor jeg stadig hælder mest til skummer. Jeg håber dog at bedre lys kan gøre noget ved den. Tænk dig godt om. Jeg har lært mange ting på den dyre måde. Hvor stort er dit akvarie? Mit bedste råd er at oprette en tråd om akvariet og langsomt få gode råd af sitets brugere. Så kan du opbygge dit system bedst muligt og samtidig undgå at spilde penge fordi du lige skal prøve noget af. Gå den sikre vej i starten. Dvs en let stensætning, god cirkulation, bar bund eller et helt tyndt lag sand og så en god skummer. Sørg ligeledes for det rigtige lys fra start. Det er mine råd :)
o_O
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Jones skrev:Min fungerer slet ikke godt nok endnu, hvorfor jeg stadig hælder mest til skummer. Jeg håber dog at bedre lys kan gøre noget ved den. Tænk dig godt om. Jeg har lært mange ting på den dyre måde. Hvor stort er dit akvarie? Mit bedste råd er at oprette en tråd om akvariet og langsomt få gode råd af sitets brugere. Så kan du opbygge dit system bedst muligt og samtidig undgå at spilde penge fordi du lige skal prøve noget af. Gå den sikre vej i starten. Dvs en let stensætning, god cirkulation, bar bund eller et helt tyndt lag sand og så en god skummer. Sørg ligeledes for det rigtige lys fra start. Det er mine råd :)
:GO

Hvad jeg læste mig frem til, dengang jeg overvejede at lave en ATS, så er det noget de fleste kobler på deres system efterfølgende.
Så start med det mest basale, der findes mange produkter og metoder der lover det ene og det andet og det kan være dyre lærepenge hvis man ikke passer på.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Min pointe er netop at man skal gå den sikre vej. Når jeg opgraderer bliver det med et tyndt lag sand på bunden. Om det bliver ATS eller skummer vides endnu ikke, da jeg fortsat prøver mig lidt frem med min nuværende. Der er dog ved at komme godt med alger på den, så over tid tror jeg at den vil virke godt.
o_O
Brugeravatar
repsacc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11

Indlæg af repsacc »

Hej Jeg købte et RSM 130 her i sommers med blødkoraller. Blev totalt hook på det saltvand der, også begyndte jeg at bruge alle lommepengene og lidt til på et 275 liters med Radeon led lys MP 40 cirkulations pumpe GHL computer skimz 121 skummer og alt hvad der nu høre til. Jeg ville ikke spare penge på noget udstyr jeg alligevel nok skulle skifte ud pga det ikke var godt eller stort nok. Jeg har lavet min DSB i sumpen netop pga jeg er ny begynder så skal jeg ikke til at tage alle sten op osv hvis jeg ikke kan få den til at makke ret. Jeg har siden i sommers været på forumet her hver dag og læse tråde og har også læst meget andet på nettet. Tror jeg er lige som blevet forelsket i det her hobby værk.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"