Jeg regner med flere sten som bliver halveret og limet på bagruden (hylder og udhæng). Når så ruden "gror til" med kalkalger regner jeg med det bliver flot og mindre synligt at der er så lidt plads mellem for og bag.

Værsgo'dyne skrev:Jonas dette glæder jeg mig som en lille dreng til at følge
Du bliver nød til smide nogle billeder op af alt (overløb og retur)jeg kan ikke se det derfror
jallem skrev:Ja nu er det rigtig flot. Er det meningen at du kører uden sand, eller kommer det i på et andet tidspunkt?
Tak for detJohnny skrev:ja det var meget bedre
Hej Jonas,jonas _sandager skrev:Værsgo'
DSC_0475 by jonas_sandager, on Flickr
Rørføringen er rimelig tydelig på det seneste FTS. Tror hellere jeg må få fat på noget sort akrylplade, så jeg kan få lukket udsynet til overløbet
Marco R skrev:Hej Jonas,jonas _sandager skrev:Værsgo'
Rørføringen er rimelig tydelig på det seneste FTS. Tror hellere jeg må få fat på noget sort akrylplade, så jeg kan få lukket udsynet til overløbet
Du kan bare købe et stykke foamalux-plade i sort - det dækker min indvendige sump, dog var det gjort, hvor jeg købte mit akvarie
Som Macdoo også er inde på, så er det pænt, men en ting som jeg specielt synes er en fordel, det er, at det er meget nemt at arbejde med, og kan skæres til med en hobbykniv let som ingentingjonas _sandager skrev:Marco R skrev:Hej Jonas,jonas _sandager skrev:Værsgo'
Du kan bare købe et stykke foamalux-plade i sort - det dækker min indvendige sump, dog var det gjort, hvor jeg købte mit akvarie![]()
Hvad er fordelen ved det, frem for almindelig sort plexiglas?
Det bliver du kun glad forjonas _sandager skrev:Det er jo en god pointeDet bliver nok løsningen så
Det bliver bedre og bedrejonas _sandager skrev:Så kom der lidt sand i. Det pynter sgu altid
DSC_0486-Edit by jonas_sandager, on Flickr
I øvrigt sjovt at se forskellen mellem ren t5 (første billede) og ren LED (nyeste billede). Kombien må være det næste billede, jeg smider op
Rigtig fint projekt du har gang i derjonas _sandager skrev:Så kom der lidt sand i. Det pynter sgu altid
DSC_0486-Edit by jonas_sandager, on Flickr
I øvrigt sjovt at se forskellen mellem ren t5 (første billede) og ren LED (nyeste billede). Kombien må være det næste billede, jeg smider op
Som overordnet betragtning har du helt ret! Og det var egentlig også den idé jeg gik til stensætningen med oprindeligt. Dog fungerer det bare ikke super godt med de dimensioner mit akvarie har. Hylden bliver lynhurtigt for overfyldt og rodet, mens den dybe ende kommer til at virke tom. Og som jeg skrev ovenfor, virker den høje sten i det dybe, til at give indtrykket af et større akvarie. Derfor er jeg endt hvor jeg er nu (dog med den ekstra sten, der binder bund og top sammen).nbd skrev:Spændende design!![]()
Øvre og nedre del skal bindes bedre sammen vha. stensætning - netop for at fremhæve drop off'et. Jo stejlere, jo bedre. Hold dig til flade sten i den dybe del. Flyt evt. flere sten op i den lave del.
HJvordan med cirkulation - kan du styre den? Designet gør det måske ikke helt så let at få flyttet vandet rundt i hele volumenet...?
TakNicki Henriksen skrev:Ser sku meget fedt ud..
Faldt over dette da jeg søgte ny sump, men du ikke har set det før http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2367394" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm det må næsten være maling!jonas _sandager skrev:Der er kommet låg og ramme på akvariet. Hvad er bedst at male det med?
Budum-tchshellfish skrev:Hmm det må næsten være maling!jonas _sandager skrev:Der er kommet låg og ramme på akvariet. Hvad er bedst at male det med?
Sorry kunne ikke lade være!
Olienaling hærder godt og tager ikke imod vand! Ellers en maling med høj glans da det virker på samme måde
Takkerdyne skrev:Ehhhh det bliver da helt lækkert
Tak for detpeder skrev:Ser sku' da' rigtig spændende ud Jonas
Det lyder da som om du har HELT styr på det!kasper ibsø skrev:jeg ville helt klart bruge alkyd maling. da plastik maling kan kvælle dvs optage og afgive fugt. husk spartle huller, mellem slib, grund (med grunder) mellemslib, 1xlak mellemslib. 2xlak.
hvis du ikke er vild med en pensel vil jeg anbefale dig at rulle det på, også pensle i hjørnerne. også tyndelag da alkyd maling har det med at løbe.
alternativt er der at få det sprøjtemalet. evt med syrehærdene lak.
ellers fedt akvarie du har fået bikset dig sammen der