Hej alle
Jeg er lige gået på barsel og hvad skal man så få tiden til at gå med? Svaret er selvfølgelig et saltvandsakvarie. Jeg har allerede et 125 liters kørende, men jeg har længe haft lyst til at kaste mig ud i et nano-projekt. Jeg har derfor købt et Innovative Marine Nuvo nano 8 i sort.
Teknik:
Akvarie: Innovative Mariene Nuvo Nano 8 (ca. 30 liter)
Lys: Den medfølgende 8W LED lampe.
Returpumpe: Tunze silence cirkulationspumpe 150-800 l/h (den medfølgende pumpe var med engelsk stik, men jeg havde heldigvis en Tunze silence liggende).
Mediekurv: Den medfølgende er skiftet ud med IM's CustomCaddy 16, hvor det er planen at have lidt filtervat og evt. nogle makroalger
Cirkulationspumpe: Ecotech VorTech MP10 (ved ikke om det er overkill i sådan et lille akvarie, men jeg kan godt lide, at den ikke fylder det helt store i selve tanken).
Varmelegeme: Aquael Easyheater 50 watt.
Osmolator: Tunze 3155.
Døde sten samt fiji pink sand.
Jeg skal vel på en eller anden måde have sat gang i en opstartsproces, da jeg starter op på døde sten. er det bare at tage en kop sand fra det akvarie jeg allerede har kørende, eller hvordan får jeg gang i den process? Jeg kan ikke rigtigt tage en levende sten fra det akvarie jeg allerede har kørende, da det er nogle søjler, som er alt for store.
På et eller andet tidspunkt vil jeg gerne have opgraderet lyset og har selv en Maxspect Razor 60W nano i tankerne, da jeg er stor fan af deres solopgang/solnedgang, men jeg synes måske også det er lige i overkanten til sådan et lille akvarie. Nogle gode ideer til andre lamper? Den skal kunne klipses fast på kanten af akvariet og være enkel at se på... Jeg har ingen DIY-gener

Lige nu leger jeg lidt med stenopsætningen... Hvad siger I til dette?: