Klovnfisk
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2014
Re: Klovnfisk
200 L men skal blot have et par så snart de har dannet.
Er der nogle anemoner de foretrækker?
Er der nogle anemoner de foretrækker?
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Jeg vil skille mig med de 3 andre klovnfisk hurtigst muligt. Du skal vidst være glad for at der er ikke er 2 der har fundet sammen endnu, det vil kunne skabe en del magtkampe, hvis parret slår sig ned et specifikt sted i akvariet og hvis ikke de andre klovnfik brokker sig, så vil din damsel nok gøre det.Atlander skrev:200 L men skal blot have et par så snart de har dannet.
Jeg tror mere det er et spørgsmål om "lyst", tilvænning og tid. Om det så er en anemone, en euphyllia, en sarcophyton etc. kommer nok i langt de fleste tilfælde ud på et. Bortset fra at en anemone kun venter på at gøre dit akvarie til et stort kaos...Atlander skrev:Er der nogle anemoner de foretrækker?
Hvis det var mig, ville jeg nok også skille mig af med den store hvide anemone.
Sæt din caulastrea længere op mod lyset i akvariet, den står alt for tæt på dit xenia.
Overvej desuden at skille dig af med den klat xenia...
Jeg beklager min pessimisme, men succesraten på dit akvarie er desværre ikke alt for høj i mine øjne og det ville være surt at gå død i det hele, så tidligt i processen.
Held og lykke

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ikke alle klovnfisk og anemoner passer sammen.
Tag et kig her:
http://www.nhm.ku.edu/inverts/ebooks/intro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
så kan du se om dine klovnfisk og anemoner passer sammen
Tag et kig her:
http://www.nhm.ku.edu/inverts/ebooks/intro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Se det var jeg ikke klar over, jeg holder mig langt væk fra anemonerCarsten skrev:Ikke alle klovnfisk og anemoner passer sammen.
Tag et kig her:

Amphiprion Ocellaris: Host anemone species: Heteractis magnifica; Stichodactyla gigantea; S. mertensii.
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Det tager omkring et år før de har dannet par.
Og du kan godt have 5 klovnfisk sammen, de vil for det meste finde ud af en hakkeorden indbyrdes. Men det er ikke garanteret at det vil fungere hos dig.
Jeg har selv 13 klovnfisk gående sammen i 588 liter vand, plus omkring 50 i sumpen, og der er en enkelt som er blevet mobbet og som nu bor for sig. Blandt de 13 er der 4 der har dannet par mens resten er enegængere.
Og du kan godt have 5 klovnfisk sammen, de vil for det meste finde ud af en hakkeorden indbyrdes. Men det er ikke garanteret at det vil fungere hos dig.
Jeg har selv 13 klovnfisk gående sammen i 588 liter vand, plus omkring 50 i sumpen, og der er en enkelt som er blevet mobbet og som nu bor for sig. Blandt de 13 er der 4 der har dannet par mens resten er enegængere.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvordan går det med opdrættet??Sarah R skrev:Det tager omkring et år før de har dannet par.
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
Det går udmærket. Jeg opdrættede to kuld i denne sommerferie, så de går rundt i sumpen og vokser sig store indtil de skal sælges næste år.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hey SarahSarah R skrev:Det går udmærket. Jeg opdrættede to kuld i denne sommerferie, så de går rundt i sumpen og vokser sig store indtil de skal sælges næste år.
Er det stadig designer klovnene du har?
Mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Designer klovne?? Hvor mange er faldet ud efter forældrene og hvor mange er blot klovnfisk?Sarah R skrev:Det går udmærket. Jeg opdrættede to kuld i denne sommerferie, så de går rundt i sumpen og vokser sig store indtil de skal sælges næste år.
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
Jeg vil nok mene at 80% er faldet ud som forældre mens 10% er misbanded og de resterende 10% er normale klovnfisk
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Enig... Hvis du har fået klovene fra ung vil den største blive en hun, næststørste en han, resten vil ikke udvikle køn før hunnen eller handen er væk.Sarah R skrev:Det tager omkring et år før de har dannet par.
Højes savnsynligt kan du allerede nu se forskæld i Størrelserne.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg holder 10 unge Klovnfisk sammen på 120L, har måtte sortere en enkel fra som blev udstødt, den er så sat sammen med den mindste nu og de har dannet par.
De 8 andre går fint sammen, nogle er dog mere dominante end andre, men der er en fin hakkeorden.
Fiskene er vokset op sammen, og jeg ville aldrig anbefale man sætte flere klovne ned til et allerede eksisterende par.
De 8 andre går fint sammen, nogle er dog mere dominante end andre, men der er en fin hakkeorden.
Fiskene er vokset op sammen, og jeg ville aldrig anbefale man sætte flere klovne ned til et allerede eksisterende par.
Nicki