+1 God humor.Preben skrev:
Mens vi venter
Er jeg den eneste der synes at Peder er lidt langsom i optrækket,
Og bruger dumme undskyldninger for ikke at ligge en video op?

/Tony
+1 God humor.Preben skrev:
Mens vi venter
Interessant. Havde fået opfattelsen at det tog op til et kvarter før gyroen "startede". Hele ideen med en gyre er, at udnytte vandets bevægelse(energi) og så forstærke/vedligeholde denne. Det ødelægges jo ved at skifte retning hele tiden. Det er jo også vandbevægelsen, der ønskes, og ikke bølgefunktionen hvor vandmassen står og "gynger".pederrevnørd skrev:Hej Dennis,Schwensen skrev:Det kan godt være man kan, men det giver altså ikke så meget mening. Det kræver lidt tid at få hele vandmassen til at bevæge sig. Nu lukker jeg jo ned, men havde planer om at sætte to i mit akvarium, hvor de kørte i hver sin retning. Så skulle de skifte retning hver anden time for ar undgå vindblæste koraller.den_ skrev:kan man ændre på tidsintervalen, så den f.eks er 70%frem i 20 sek. og 30% baglæs i 20 sek.???
og ja der er altid nogle der klager over et produkt og sådan er det...
Men den er sku fed men vil nok ønske mig den lille model når den kommer for den er vist lidt for kraftigt til mig ''lille bajle''
I reverse mode, kan den indstilles fra 10-100%, fra 2 min-24 timer.
Jeg kører faktisk den setting nu, og her larmer den ikke som i pulse mode.
Og koraller står "helt rigtigt" og svajer frem og tilbage, og selvom der er total power i toppen, er bølgen så blød at de Acroporaer som er 5-10 fra pumpen, har massiv polypudfoldelse![]()
Hej Peter,
Forstår ikke hvad du mener - ca 10 sek. Efter pumpe start, er hele baljen i bevægelse![]()
Mvh
Peder
den_ skrev:
pederrevnørd skrev:Hej Dennis,Schwensen skrev:Det kan godt være man kan, men det giver altså ikke så meget mening. Det kræver lidt tid at få hele vandmassen til at bevæge sig. Nu lukker jeg jo ned, men havde planer om at sætte to i mit akvarium, hvor de kørte i hver sin retning. Så skulle de skifte retning hver anden time for ar undgå vindblæste koraller.den_ skrev:kan man ændre på tidsintervalen, så den f.eks er 70%frem i 20 sek. og 30% baglæs i 20 sek.???
og ja der er altid nogle der klager over et produkt og sådan er det...
Men den er sku fed men vil nok ønske mig den lille model når den kommer for den er vist lidt for kraftigt til mig ''lille bajle''
I reverse mode, kan den indstilles fra 10-100%, fra 2 min-24 timer.
Jeg kører faktisk den setting nu, og her larmer den ikke som i pulse mode.
Og koraller står "helt rigtigt" og svajer frem og tilbage, og selvom der er total power i toppen, er bølgen så blød at de Acroporaer som er 5-10 fra pumpen, har massiv polypudfoldelse![]()
Hej Peter,
Forstår ikke hvad du mener - ca 10 sek. Efter pumpe start, er hele baljen i bevægelse![]()
Mvh
Peder
lyder lækkeret elsker når poly'erne på koraler svajer som en hula hula piger, den må ejes![]()
![]()
Tak for hjælpen BennyBenny skrev:Kort video af Peder's Gyre, som man kan se, trækker den luft ned, på den modsatte side af akvariet
https://www.youtube.com/watch?v=3cWXJ_yL3-E
Så sparer du vel også noget strøm?pederrevnørd skrev:Her kører pumpen på 100%, jeg kører "kun" med 70 % og det elsker korallerne.
Alle tumzepumper er slukker og afmonteret. Kun 1 6095 er i bagerste venstre hjøren - men ikke tilsluttet.(fik plads til flere koraller)
Den lille kommer i midten af december, ved ikke om den store kommer samtidigChrissy62 skrev:Det ser så fedt ud, og jeg ved, vi skal have den store
Men hvornår kommer de på markedet?
Og hvad kommer de til at koste?
bmh skrev:Ved i hvornår der kommer nogle flere50 w
Hejsa Peder oa,peder skrev:Meget lækre muslinger, har sku' aldrig selv kunnet holde liv i længere tid i Cook Island muslinger håber du kan knække kodenskal siges det er nogle år siden jeg forsøgte med mine, så vidt jeg husker gik det stort set galt for alle på Forum med Cook Island muslinger den gang, temmelig mystisk egentlig.
Tak kære Henningbima skrev:Det ser sgu godt ud Peder![]()
Der er da også ved, at være lidt crowded i dit Akvarie
God aften..
Og hyg dig med din rødvin
Hejsa ThomasThomas fra Stockholm skrev:Muhaaaaha, nu du har itingen fremme, kan man önske lidt flere fra glasset af din "puple tip" som er på billed 5,6 osv, samt lidt frags med posten taaaak
iNicklossi skrev:Dine koraller står bare PISSE flot, Peder!
Hmm - tak, men det er pis..svært at tage billeder når jeg ikke har fået min Barolo - ryster jo på hænderne af abstinenserbima skrev:Selv uden rødvin ser det stadig smukt ud
Tusind takjonas _sandager skrev:Peder, med eller uden abstinensrysten, er det sgu altid imponerende at se billeder fra dit akvariet. Smukt!
Næ hov sa dusse nej - her i huset spildes der ikke alkohol i baljenDyhr skrev:Luret Peder.....
Der hvor andre bruger vodka metoden, hælder du bare rødvinsjatterne direkte i sumpen.
Har du så også en ekstra skummer til gæringsprocessen af årets julebryg?
Go' weekend og go' kamp (fatter ikke at Bente og Simone scorede).
Takker - og ka kun sige i lige mådeGino skrev:Hvor er det smukt Peder! Helt klart en af mine favoritter;-)
Mvh
Hej Poul,PoulD skrev:Det er bare i orden det der![]()
PS: Mine muslinger ser også ud til at trives rigtigt fint: Men det er så også kun et par måneder, så måske er det for tidligt at have armene oppe.