På utallige opfordringer (læs 2) har jeg besluttet mig for, også at oprette en tråd på mit igangværende saltvands projekt….
Mit navn er Dennis Juhl Jensen, 47 år gammel, gift med en meget forstående kone og bosat i Greve. Som så mange andre har jeg en lang fortid i ferskvandsakvarier, med en enkelt katastrofal saltvands oplevelse tilbage i 90’erne…. For lidt forberedelse og for dårlig vejledning/spørgeteknik, så jeg vendte tilbage til det sikre, nemlig Malawi Cichlider…
Tanken om et saltvandsakvarium har dog aldrig forladt mig og i slutningen af 2013 oprettede jeg mig som bruger på dette forum og begyndte at snuse lidt rundt, opbygge viden og se en masse fantastiske billeder fra Jeres akvarier….
Dernæst tog jeg i foråret kontakt til Carsten fra Decocean - bor ca. 1 km derfra - og det har været en overbevisende god beslutning.
Carsten har været hjælpsom i en grad som ingen nogensinde kunne forvente og han har virkelig været udsat for en uendelig masse spørgsmål(en del dumme), som alle er besvaret til fuld forståelse for mig.
De første fisk og koraller kom i 12 september 2014.
Min erfaring med at være på denne slags forum, er rent faktisk mindre end ved at være saltvands rookie, så bær lidt over med mig, jeg skal nok lære hurtigt

Tager gerne imod gode råd og konstruktiv kritik.
Her er lidt facts om nuværende status på projektet.
Akvarium:
637l med målene 125x85x60cm med tre gennemføringer i 25mm.
Overløb i midten.
Optisk White i forruden.
Kabinettet er porsa med hvid inddækning.
Sump:
100x75x30cm opdelt i 3 rum.
Lys:
2xMaxSpect Razor LED 160w, med vidvinkel linser
Der er bestilt en inddækning.
Pumper:
Maxspect Gyre 60w
Retur:
Midlertidigt en Tunze, mens jeg venter på den rigtige skal komme hjem.
Skummer:
Skimz Monzter SM163
Osmolator:
Tunze
Fisk:
1x Halichoeres Chrysus
3x Chromis viridis
2x Røde Gylter
1x Scooter Bleeny
Koraller:
Ikke nær nok….
Hvis I opdager et utilstrækkeligt, forkert eller manglende navn, må I meget gerne oplyse mig, tak

Krible krable:
2x Tridacna Muslinger
1x Rød Søstjerne
1x Dannebrog rejer
Osmose:
Ospure Plus 50gpd
Værdier:
KH 8,3
CA 430
MG 1390
NO2 0
NO3 25
PO4 0,025
Temp 25,5
PH 8,1 - om aften
Salt 1,026
Kalium 390
NH4 <0,25
Tilsætter Sangokai og Easy Booster dagligt.