Tricked med et spejl

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Tricked med et spejl

Indlæg af Bingocaller »

Lidt læsning

http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... hat-stupid" onclick="window.open(this.href);return false;
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Tricked med et spejl

Indlæg af Ryom »

"When it comes to the mirror trick for aquariums, this technique may still work. However, it might not work for the reason why used to think. Fish who respond to their mirror image might not be attacking it but rather showing off to themselves. This would mean that the mirror trick only works for vain fish."

Hvis de bare beundre sig selv. Finder jeg det nu lidt sært at min Cola kirurg tæskede løs på spejlet med kniven ude sidst jeg havde et spejl i baljen..
Leonhardt_3400
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Leonhardt_3400 »

Ryom skrev:"When it comes to the mirror trick for aquariums, this technique may still work. However, it might not work for the reason why used to think. Fish who respond to their mirror image might not be attacking it but rather showing off to themselves. This would mean that the mirror trick only works for vain fish."

Hvis de bare beundre sig selv. Finder jeg det nu lidt sært at min Cola kirurg tæskede løs på spejlet med kniven ude sidst jeg havde et spejl i baljen..
Måske det var et selvmordsforsøg ;-)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=70864" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Ryom:
Det samme har jeg oplevet flere gange ... Den/de tæsker løs på sig selv... Og de andre får fred! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Niclas »

I skal tænke på at der i biologien findes forskellige måder at udtrykke territorialitet på. Det behøver ikke at være ved direkte fysisk kontakt, men kan sagtens bare være at vise "hvor stor og farlig" man er.
Mit 250 liters -nedlagt-
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Niclas skrev:I skal tænke på at der i biologien findes forskellige måder at udtrykke territorialitet på. Det behøver ikke at være ved direkte fysisk kontakt, men kan sagtens bare være at vise "hvor stor og farlig" man er.

Det oplever man også tit på bytur :beer:
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Den tæskede så meget på spejlet at den pådrog sig selv mindre skader på finnerne..

Så nu ved jeg da at jeg ikke skal prøve at sætte en hawaiiensis i baljen :-)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"