Forslag til kalkreaktor.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2012
Forslag til kalkreaktor.
Hej da jeg skal om noget tid starte op et 1120 l mix rev hvil jeg lige høre jer om i har et forslag til en kalgreaktor,skal lige sige at jeg aldrig har prøvet at køre med sådan en hilsen thomsen.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Re: Forslag til kalkreaktor.
Mit forslag:
Grotech HCR200, når det er den størrelse Akvarie. Er selv ved at sætte min til.
Da jeg som sagt først er ved at sætte den til, så kan jeg ikke komme med mine egne erfaringer. Jeg købte min grotech på baggrund af hvad jeg har set live, læst om på forum og hørt fra andre der kører med den. Jeg vurderede ud fra det at var det bedste køb. Den kan i følge producenten klare op til 15.000l(!) og koster "kun" i omegnen af 4000kr.
Der er en hel del herinde der kører med grotechs kalkreaktorer på både større og mindre akvarier. Alt fra HCR 110, 150 og så den store 200.
Kan ikke lige huske specs'ne på HCR 150, men der er en hel ny til salg herinde med helt ny tunze regulator og ny Magnetventil for 3400kr så vidt jeg husker. Så hvis du kan "nøjes" med en 150'er så er ovenstående et glimrende tilbud!
Grotech HCR200, når det er den størrelse Akvarie. Er selv ved at sætte min til.
Da jeg som sagt først er ved at sætte den til, så kan jeg ikke komme med mine egne erfaringer. Jeg købte min grotech på baggrund af hvad jeg har set live, læst om på forum og hørt fra andre der kører med den. Jeg vurderede ud fra det at var det bedste køb. Den kan i følge producenten klare op til 15.000l(!) og koster "kun" i omegnen af 4000kr.
Der er en hel del herinde der kører med grotechs kalkreaktorer på både større og mindre akvarier. Alt fra HCR 110, 150 og så den store 200.
Kan ikke lige huske specs'ne på HCR 150, men der er en hel ny til salg herinde med helt ny tunze regulator og ny Magnetventil for 3400kr så vidt jeg husker. Så hvis du kan "nøjes" med en 150'er så er ovenstående et glimrende tilbud!
Senest rettet af MoG ons 22. okt 2014 12:14, rettet i alt 2 gange.
Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Uha! med sådan et spørgsmål, kan der hurtigt rejse sig en religionskrig.
Der er mange rigtigt fine mærker, og det vil nok være forkert at trække et eller 2 mærker frem for andre. De har alle deres for og bagdele.
Gennem årene har jeg selv brugt Korallin, H&S, ATI og nu en håndbygget.
Korallin, er vist rimelig i pris, og effektiv, men ret besværlig at fylde op med medie.
H&S ses ikke ofte - læs sjældent på markedet. Effektiv og meget nem at håndtere.
ATI super effektiv, men de laves desværre ikke mere.
Med hensyn til størrelsen, så kan man vel ikke sige at en er for lille eller en er for stor. Det er blot tiden mellem opfyldningerne der varierer
Der er mange rigtigt fine mærker, og det vil nok være forkert at trække et eller 2 mærker frem for andre. De har alle deres for og bagdele.
Gennem årene har jeg selv brugt Korallin, H&S, ATI og nu en håndbygget.
Korallin, er vist rimelig i pris, og effektiv, men ret besværlig at fylde op med medie.
H&S ses ikke ofte - læs sjældent på markedet. Effektiv og meget nem at håndtere.
ATI super effektiv, men de laves desværre ikke mere.
Med hensyn til størrelsen, så kan man vel ikke sige at en er for lille eller en er for stor. Det er blot tiden mellem opfyldningerne der varierer
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg ville også gå efter en der var selvsugende - så du ikke behøver at have den sat på nedløbet eller en ekstra pumpe på
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Har lige selv sat en Shuran Jetstream 1 op - det gik overraskende nemt. Men kan ikke rigtigt komme med noget erfaring omkring den, da den kun har kørt i ganske få dage. Men den har et godt rygte og derfor faldt valget på den.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
Hvor dan skal sådan en reaktor placers, jeg regner med at den kommer til at stå udenfor sumpen,og står den i alene eller eller skal den kobles til retur vand eller ja gi mig et svar.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Om den bliver fødet med en pumpe, koblet på returen via t stykke osv osv . Er forskelligt. Jeg har selv sat en pumpe på til at føde min med vand .
Nogen har deres reaktor stående i sumpen , andre har den stående uden for sumpen . Jeg er nødt til, grundet dens størrelse, at have den stående udenfor sumpen .
Nogen har deres reaktor stående i sumpen , andre har den stående uden for sumpen . Jeg er nødt til, grundet dens størrelse, at have den stående udenfor sumpen .
Morten
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Som MoG siger så er det individuelt
Min Korallin stod uden fra sumpen og var selvsugende
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Ahem - nu er den altså med fødepumpeBingocaller skrev:Som MoG siger så er det individuelt

- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har aldrig haft andet end en korallin 3001, jeg er fint tilfreds med den, dog er det som Carsten også nævner, en kamp at skifte medie grundet de mange møtrikker, men man kunne måske sætte nogle vingemøtrikker på hvis man kan finde dem som låsemøtrikker, det ville jo lette medieskift gevaldigt(hvis de kan være der vel at mærke, jeg har ikke fået tjekket!)
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
men som hovedregel jo større reaktorkammer/medie, jo længere tid mellem medieskift, det er måske værd at huske hvis man regner med at baljen kommer til at sluge meget kalk.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
What?nbd skrev:Ahem - nu er den altså med fødepumpeBingocaller skrev:Som MoG siger så er det individuelt
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
Hej alle tak for alle svarene ,jeg er vist kommet til det helt rigtige forum.har fået et tillbud om en grotec 150 kalkreator af en brugerne herinde,har fået at vide at den kan passe til min st balje så bestemt en mulighed.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg har tilkoblet en ganske lille Eheimpumpe som fødepumpe - det anbefales i manualenBingocaller skrev:What?nbd skrev:Ahem - nu er den altså med fødepumpeBingocaller skrev:Som MoG siger så er det individuelt