"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forums udvikling. spørgsmål

Forum for generel snak omkring saltvand.

syntes du SF er i en positiv udvikling?

Ja
28
29%
Nej
26
27%
Hverken ja eller nej
42
44%
 
Afgivne stemmer: 96

Jesper ØH
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Der bliver spurgt til vort forums udvikling.

Mentorordningen, som i høj grad er en del af udviklingen, er på alles læber, og så bliver det foreslået at vi skal FINDE ET ANDET EMNE ????? Dette emne er da aktuelt og tilsyneladende noget brugerne har en holdning til. Hvorfor skal vi censureres? Må vi ikke ytre vores mening om ordningen?

Jeg synes faktisk at der kommer nogle rigtig fine synspunkter på bane i tråden her, men jeg kan også læse at dem, der var med til at oprette ordningen ikke er til at rokke med.

Mht den generelle udvikling, så leder svaret igen tilbage til mentorordningen. Jeg synes at folk er ligeså gode til at hjælpe som altid, men ofte dukker en mentor op i en tråd og pludselig hopper og springer folk for hatten. Denne "stjernestatus" giver anledning til at tro, at dit og mit svar ikke er ligeså godt som hattens. Jeg har selv været her siden 2008 og synes blot at det er ærgerligt, at jeg i dag har en følelse af at det er nogle få personer, om et rundt bord, der styrer slagets gang. Det er faktisk svært at sætte ord på. Savner nok bare "de gamle dage" :)
+1 forstår heller ikke det skal manes til jorden. Nu der ikke er alle der er så begejstret for ordningen ???? Da man jo må sige det er et nyt tiltag. Jeg kunne godt skrive mere, men tror jeg hopper over, man ved jo aldrig hvem der er hvems mand og talerør. Jeg mener jo vi er et fælles forum, med en fælles hobby, som der jo ikke er en facitliste på.
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Dyhr »

HA!
Den mentorordning er da gået helt hen over hovedet på mig.
Jeg læser alligevel altid kun indlæg fra dem med det grimmeste profilbillede :)
Lav en ny tråd omkring Jeres mentordiskussion og hold Jer så til det trådstarter egentlig spørger om overordnet.
Jeg synes selv Hougaard gør det godt og jeg har selv hurtigt fundet ud af at sortere bezzerwizzer fra reelle velvidende personer, simpelthen ved at læse deres andre indlæg.
Salt er måske nok lidt som politik og religion. Der er ikke noget der hedder rigtigt og forkert, men mere et spørgsmål om holdninger langt hen ad vejen.
Et forum er ikke bedre end brugerne.
Go' weekend allesammen.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2927
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
15
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Gino »

Hej

Ja det er lidt off topic men hvad er det egentligt der gør at man kvalificere sig som Mentor? er det selvvalgt eller?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Anette »

Har svaret hverken eller.. Begrundet i at der altid har været (og nok også vil være fremover) op og nedturer, med perioder med fnidder tråde der fylder for meget og perioder med meget gode og konstruktive diskussioner!

Vi har også valgt at gå den mere passive vej, men det var nu inden mentor ordningen kom til og af andre årsager, og bunder i nogle af fnidder-trådene.
Dog har jeg ikke set det store problem i mentor ordningen, synes der er mange gode debatter, men ved nærmere eftertanke er det nok korrekt at mange af dem der plejer at have konstruktive indlæg er blevet lidt mere tilbageholdene..

Når alt kommer til alt er jeg meget godt tilfreds med forum for tiden, og har også haft rigtig mange gode debatter over pb på specifikke problemstillinger og i forhold til enkeltes observationer og sammenholdning af disse (I ved selv hvem ;) ).

Men stadig godt tilfreds med forum og junglen af råd i nord, syd, øst og vest ;)
Mvh Anette og Kristoffer
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Jerslev »

Carsten skrev:
Jerslev skrev: Men forummet er også for sådan nogle som mig blevet lidt mere kedeligt og uinteressant. Der er langt mellem de for mig spændende tråde. forskellige, .
Mon ikke det også hænger sammen med at du har fået en viden og erfaring.
Der gør at der skal langt mere til før end at du synes det er interessant

kan sagtens være årsagen - eller i hvertfald en del af det, det indrømmer jeg -
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Carsten »

Gino skrev:Hej

Ja det er lidt off topic men hvad er det egentligt der gør at man kvalificere sig som Mentor? er det selvvalgt eller?

MVH
Vi blev spurgt om vi ville være med. Om der er nogen som har takket pænt nej, har jeg ingen viden om.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3763
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Hej.

Super i er så mange der byder ind, og JEG syntes at det er fint at det med mentor ordningen dukkede op, den havde jeg ikke set komme.

Hvis det er et problem med den rolle, så kunne man nemt lave et sub forum der hedder fx.
"spørgsmål til mentorer" og så afskaffe de der hatte, hvis de giver støj i alle andre tråde, hvilket jeg har indtryk af at de gør????

Der er flere der har skrevet lidt ala dette som anette skriver .

"
men ved nærmere eftertanke er det nok korrekt at mange af dem der plejer at have konstruktive indlæg er blevet lidt mere tilbageholdene.. " ........

Hvis dette er rigtigt syntes jeg det er PIV surt i min optik, da jeg, som de fleste af jer andre tænker at så mange forskellige inputs som muligt er ønskeligt i et forum som dette.

Kunne man også lave en "velkommen til forum" tråd, eller " SKAL læses hvis du er ny på forum" tråd....hvor der bl.a. står at mentorene IKKE er guder, at man med STOR fordel kan læse peders fine alge tråd, og andre fine newbie tråde osv osv.....

Jeg havde faktisk ikke regnet med at mere end 2 havde hakket af i " nej" rubrikken, så syntes det er fint jeg startede denne tråd :-). He he, selvfed på den fede måde lol.

Kom nu med flere KONSTRUKTIVE fremad rettet inputs.

Go weekend.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3763
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Ps.

Jeg er, som nogle ved røget på Triton vognen og har gjort mig mange erfaringer med denne metode. Har fået lavet 3 tests, tilsætter alverdens ting og sager osv osv

Gider jeg skrive om det herinde? NEJ ! Og det er sgu da også nederen for dem der gerne vil vide lidt mere om det.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

den triton metode er nok bedst til at overføre penge ifra din konto til deres.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3763
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

:dizzy: Get the point, ?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

charlie saltvand skrev::dizzy: Get the point, ?
faktisk ikke,det må du så heller forklare.gerne så det er til at forstå :)
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af KasperT »

Jeg kunne godt nogle gange tænke mig at man under profilen til venstre kan se hvilket fokus brugeren har. Lige som der står hvor længe folk har haft saltvand.

Så kunne man lidt nemmere vurdere input fra folk man ikke kender, hvis man på baggrund af et par nøgleord kan få et groft billede af brugeren.

Det kunne fx være:

Teknik-nørd, KEEP IT SIMPLE, DIY, Tal-nørd, SPS-nørd, Nano akvarier, Fish-only, Søgræs-nørd, Koralgartner osv. :-)

På den måde kan man måske bedre vælge svaret ud fra hvem der har samme fokus som en selv.

For det er klart, at kommer der en og spørger mig om et eller andet, så vil min naturlige reaktion være at rådgive, ud fra hvad jeg selv ville gøre.
Men det kan jo være personen vil noget helt andet end mig.
Hvis spørgeren klart definere spørgsmålet kan man selvfølgelig sætte sig ud over sin egen tilgang, men spørgsmålene er tit korte og upræcise :-)
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg har været meget inaktiv på forum henover det sidste år, sådan ca. men er kommet tilbage nu, og har fulgt med i trådene de sidste par uger. Jeg må sige at meget lidt har ændret sig. På godt og ondt. Der bliver stadig diskuteret BT-salt, og sure bemærkninger om diverse folks tilknytninger til forskellige forhandlere, og andet fnidder, florerer stadig i bedste vigør. Det er, tilsyneladende, også ca. de samme brugere der svarer på langt de fleste tråde tråde. Jeg mener også at der var en tråd meget lig den her, dengang da jeg begyndte at neddrosle mit brug af forum (hvilket i øvrigt var på grund af manglende tid til akvariet, og ikke noget forumrelateret...).
Så jeg stemmer hverken ja eller nej.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af jonas _sandager »

KasperT skrev:Jeg kunne godt nogle gange tænke mig at man under profilen til venstre kan se hvilket fokus brugeren har. Lige som der står hvor længe folk har haft saltvand.

Så kunne man lidt nemmere vurdere input fra folk man ikke kender, hvis man på baggrund af et par nøgleord kan få et groft billede af brugeren.

Det kunne fx være:

Teknik-nørd, KEEP IT SIMPLE, DIY, Tal-nørd, SPS-nørd, Nano akvarier, Fish-only, Søgræs-nørd, Koralgartner osv. :-)

På den måde kan man måske bedre vælge svaret ud fra hvem der har samme fokus som en selv.

For det er klart, at kommer der en og spørger mig om et eller andet, så vil min naturlige reaktion være at rådgive, ud fra hvad jeg selv ville gøre.
Men det kan jo være personen vil noget helt andet end mig.
Hvis spørgeren klart definere spørgsmålet kan man selvfølgelig sætte sig ud over sin egen tilgang, men spørgsmålene er tit korte og upræcise :-)
Det syntes jeg er en VIRKELIG god idé!
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af nbd »

KasperT skrev:Det kunne fx være:

Teknik-nørd, KEEP IT SIMPLE, DIY, Tal-nørd, SPS-nørd, Nano akvarier, Fish-only, Søgræs-nørd, Koralgartner osv. :-)

På den måde kan man måske bedre vælge svaret ud fra hvem der har samme fokus som en selv.
I princippet en god ide. Men mange vil sikkert vælge 'generalist', hvilket jo ikke er særligt informativt...
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4712
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Anders månsson »

ang mentor ordningen så er vi blevet spurgt og jeg sagde ja pga jeg bruger mange stunder foran skærmen...
Jeg blev spurgt ud fra min erfaring omkring ATS filtre, jeg ved ikke meget om sps og snegle mm som nogle af de andre mentorer gør!

Der var en liste omkring hvilke emner vi havde vores rolle indenfor på et tidspunkt i starten...

Men hvis folk føler det generende og gør dem umotiveret til at dele deres erfaring og viden, så smider jeg gerne hatten :beer:
Jeg vil stadig vøre medpå det plan jeg hele tiden har været en del af dette forum, no hard feelings!
Det var et forsøg om at gøre forum bedre :grouphug:
Senest rettet af Anders månsson fre 10. okt 2014 14:12, rettet i alt 1 gang.
ole kekkonen
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

Anders månsson skrev:Men hvis folk føler det generende og gør dem umotiveret til at dele deres erfaring og viden, så smider jeg gerne hatten!
enig,jeg er sku kold!
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af KasperT »

nbd skrev:
KasperT skrev:Det kunne fx være:

Teknik-nørd, KEEP IT SIMPLE, DIY, Tal-nørd, SPS-nørd, Nano akvarier, Fish-only, Søgræs-nørd, Koralgartner osv. :-)

På den måde kan man måske bedre vælge svaret ud fra hvem der har samme fokus som en selv.
I princippet en god ide. Men mange vil sikkert vælge 'generalist', hvilket jo ikke er særligt informativt...
Så skal det bare ikke være en valg mulighed :-)

Og flere af ordene er modsætninger, så det vil ikke give mening bare at vælge dem alle.

Synes bare generelt det er et problem at man misforstår hinanden, fordi man snakker om et emne, men med helt forskellige indgangs vinkler.
Hvis bare dem der brænder rigtig meget for en bestemt tilgang til vores hobby ville benytte en sådan feature, så tror jeg mange misforståelser kunne undgås. :beer:
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Carsten »

Hænger da også gerne hatten, hvis folk synes det er generende.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Bokelund »

Det da meget positivt at diskutionen bliver taget nu. For det virker VIRKELIG til at folk brænder inde med noget... det sku lidt plat. Efter min mening.
Hvis alle/størstedelen er ligeglade med det mentor halløj, hvorfor afskaffes det så ikke bare? Og sparer de rare mennesker tid som faktisk ellers gider.

For 5 år siden var jeg også bruger og synes stadig det er dejligt. Jeg har dog haft holdt en pause. Måske folk trænger til at få noget frisk luft og slappe af.
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af TNielsen »

Kommer nok lidt i modvind nu :) men er en af dem som syntes mentor ordningen er god og fortæller lidt om et skulderklap til visse personer herinde for deres viden og hjælpsomhed, at det så ikke gælder hele feltet men lidt special viden skulle der måske skiltes lidt mere med.

Nu har jeg flere gange set brugere svare på spørgsmål og med fine strofer fået det til at se ud som om de bare har styr på det, men når man så f.eks ser deres baljer så ligner det noget det mere en grøn alge suppe end et akvarie. Og det kan man da godt blive noget skræmt over, når man selv var ved at falde i "fælden" hvor mange andre faldt så faktisk i?

Forummets udvikling er måske gået lidt i stå, men efter "you know who" er væk er der efter min mening lidt længere mellem stridighederne og folk (dem som deltager) virker til at være lidt bedre venner, selvom det altid kan blive bedre.
Man lære jo også hurtigt herinde, at se hvem der er her for at hjælpe, og hvem der har en bagtanke med deres hjælp.

God weekend derude :)
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

Mentor eller ej er for mig et fedt hvis jeg høre noget jeg syntes lyder som det rigtige så prøver jeg det man spøger vil ik om noget hvis man selv tror man ved bedre selv
Elsker vi alle kan hjælpen hinanden og have lidt sjov derfor syntes jeg også vi skal tale pænt til hinanden ny som gammel
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Meller »

TNielsen skrev:Nu har jeg flere gange set brugere svare på spørgsmål og med fine strofer fået det til at se ud som om de bare har styr på det, men når man så f.eks ser deres baljer så ligner det noget det mere en grøn alge suppe end et akvarie. Og det kan man da godt blive noget skræmt over, når man selv var ved at falde i "fælden" hvor mange andre faldt så faktisk i?
Mekanikerens egen bil er også altid den der trænger mest til at blive repareret ;-)

man kan sagtens havde en viden og give den videre til andre, også gøre noget helt andet selv fordi man gerne vil teste noget :-)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

Carsten skrev:Hænger da også gerne hatten, hvis folk synes det er generende.
tror bare vi var for mange i forhold til brugere
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

ole kekkonen skrev:
Carsten skrev:Hænger da også gerne hatten, hvis folk synes det er generende.
tror bare vi var for mange i forhold til brugere
Ole det er jo ik noget med det at gøre
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
ole kekkonen
Reactions:

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

nej det har sikkert intet med tråden at gøre,beklager off topic igen
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

Se nu bliver du pige sur igen fordi andre prøver at forklare dig noget damm ole prøv at forstå hvad andre siger til dig
Du er sq dygtig og det mener jeg
Men bare fordi alle ik mener det samme som dig og læser mega lange artikler om div små organismer kan andre godt have ret
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Engelquist »

tag de små person skænderier pr pb- det er resten af forum uvedkommende...
og ellers: prøv at skænke et stort glas rødvin, smæk fødderne op i sofaen og se en god film: det er godt for både humøret og blodtrykket :-) God fredag :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

Yes sorry holder min mund
Må i alle have en super weekend :beer:
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af PoulD »

Jeg synes godt jeg kan se ideen med mentor ordningen. Men uanset om man synes om den eller ej, er det i hvert fald sørgeligt at de 6-7-8 meget hjælpsomme personer som altid er parat til at svare på samme spørgsmål for hundredeogsyvogtyvende gang, nu skal være skydeskive for det.
Men eftersom der nu er så voldsom meget modstand mod ordningen, er man måske nødt til at overveje, at gøre det på en anden måde.

Jeg ved ikke om det er et konstruktivt forslag, men man kunne måske lave et ny forum: "Spørgsmål til eksperterne" hvor ingen andre end mentorer (og trådstarter) kan oprette indlæg. Som mentor bør man så i dette forum kun besvare spørgsmål inden for de områder man faktisk er ekspert i. I alle andre fora kan mentor naturligvis deltage "uden hatten" i alle mulige diskussioner helt på linie med alle andre brugere.

Når man så har lukket op for posen med nye fora, kunne man måske også lavet et der hed "verbale øretæver". Her kunne man så poste indlæg når konens latterlige møghund har menstrueret i ynglingslænestolen eller hvis man bare generelt tænder på verbalt S/M.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"