Fisk i overøb
- Kenney
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2620 Albertslund
- Saltvand siden?: 2014
Fisk i overøb
Hej, Har en fisk som er hoppet i overløbet, og det er umuligt at fange den med ne, på grund at at der er rør i vejen, og den er alt for hurtig til at jeg kan få fat i den med hånden. Hvad dælen gør jeg? 

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Fisk i overøb
I mit gamle 275l prøvede jeg flere gange at skulle fange fisk op af overløbet, som var skråt, meget lille og med 3 rør, temmelig besværligt!
Jeg slukkede returen så der kun stod 5-8cm vand i overløbet og så brugte jeg et lille net.
I mit nuværende 720 l er det noget nemmere .. Overløbet er større.
Jeg smider et net ned på den ene side af rørene og rusker det lidt så fisken blive "skræmt" opad, og så snupper jeg den med net nr. 2! Ganske enkelt!
Jeg slukkede returen så der kun stod 5-8cm vand i overløbet og så brugte jeg et lille net.
I mit nuværende 720 l er det noget nemmere .. Overløbet er større.
Jeg smider et net ned på den ene side af rørene og rusker det lidt så fisken blive "skræmt" opad, og så snupper jeg den med net nr. 2! Ganske enkelt!

Morten
- Kenney
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Lyder idiotsikkert 

- PeterSo
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Geografisk sted: Allerød
Har haft samme udfordring 3 gange før jeg skar et stykke plexiglas ud og lagde over. det virkede
ved mine escabes brugte jeg to modeller:
1) prøv at sluk lyset i rummet og fodder i nedløbet med noget guf og se om du kan lynfange flugtfangen
2) hvis en bundfisk, så sluk hovedpumpen og tøm nedløbet til meget lidt vand og så er det muligt med 2 net at skubbe flugtfangen over i det ene net
Dette bare min erfaring og god fornøjelse resten af natten
ved mine escabes brugte jeg to modeller:
1) prøv at sluk lyset i rummet og fodder i nedløbet med noget guf og se om du kan lynfange flugtfangen
2) hvis en bundfisk, så sluk hovedpumpen og tøm nedløbet til meget lidt vand og så er det muligt med 2 net at skubbe flugtfangen over i det ene net
Dette bare min erfaring og god fornøjelse resten af natten
Peter Søgaard, Allerød
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
Kan du ikke tømme lidt vand ud af overløbet, så er den nemmer at fange på lavt vand ?Kenney skrev:Hej, Har en fisk som er hoppet i overløbet, og det er umuligt at fange den med ne, på grund at at der er rør i vejen, og den er alt for hurtig til at jeg kan få fat i den med hånden. Hvad dælen gør jeg?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2013
jeg har flere gange taget og rykket den øverste del af returløbet af, mit er ikke limet, det vil sige jeg rotere med rigtig mange liter i returkammeret, så skal fisken både slås med den stærke strøm der er og mig med et net 
ellers har jeg også en enkelt gang brugt en fiskefælde lavet af en 0,5 liters colaflaske

ellers har jeg også en enkelt gang brugt en fiskefælde lavet af en 0,5 liters colaflaske

240 liters DSB + 120 liter sump 
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Sluk for retur pumpen, sug alt vandet ud. Så kan du tage fisken.
- Kenney
- Klovnfisk
- Reactions:
- 11
Så er den fanget! Kæft den var sprælsk!